League of Legends Pro League, skraćeno LPL, predstavlja najjače LoL takmičenje u Kini, odnosno najviši format lige koji je pod direktnom Riotovom kontrolom, odakle se svake godine najbolje kineske ekipe bore za plasman na LoL svetsko prvenstvo, popularni Worlds.
Imajući u vidu da je u pitanju izuzetno jako takmičenje u izuzetno popularnoj igri, ono prirodno privlači veliki broj publike, pa samim tim i velika sponzorstva, neka od sponzorskih imena su Intel, L’Oreal Paris, Doritos, War Horse i HP.
Ipak glavni sponzor takmičenja bila je popularna marka Mercedes čiji se logo nalazio tik ispod grba lige, kao što možete videti ispod na slici sa naslova ove vesti.
Ipak, ovo više nije slučaj i Mercedes je izgubio ovo sponzorstvo zbog korišćenja jedne izreke Dalaj Lame na Instagramu. Kao što verovatno znate, Dalaj Lama je je u bekstvu iz Kine još od 1959. zato što se bori za nezavisnost Tibeta koj je pod kineskom upravom od 1950. godine.
Ovo je naravno razljutilo mnoge kineske fanove i rezultat je uklanjanje logoa Mercedesa sa LPL grafike, pa se više ne može videti ni na sajtu, niti u samom Shanghai Electric Industrial Park studiju, gde se igra prolećni split.
To nije prvi put da zapadne firme nastradaju u Kini zbog neobazrivosti prema osetljivim kineskim firmama, podseća nas Esports Observer. U januaru su Delta Airlines i Zara morali da se javno izvine zbog listanja Tibeta i Tajvana kao zemalja u njihovom katalogu, a tu je i slučaj lanaca hotela Marriott, čiji je sajt oboren u Kini zbog listanja, Tibeta, Tajvana i Hong Konga kao posebnih država.