S2 Games je 2010. godine predstavio jednog od pionira Multiplayer online battle arena (MOBA) žanra, Heroes of Newerth. HoN je igra čije je rođenje inspirisao Warcraft III custom mode, Defence of the Ancients (DotA Allstars). Dota je kao suštinski prva MOBA predstavila inovativan, ali i veoma jednostavan gameplay koncept koji je postavio temelje za sve njene potomke.
League of Legends je u potpunosti podelio zajednicu, jer je uzeo inicijalni DotA koncept na koji su svi navikli, i provukao ga kroz svoju ličnu prizmu. Mnogi igrači su se zalepili za novopečeni Riot naslov, dok su drugi ostali na Doti, zadovoljni igrom koju su tako davno zavoleli. Svakim narednim update-om su razlike u gameplay-u i pristupu dve igre bile očiglednije, što je dodatno ojačalo Dotin stisak njenih veterana.
Tada je S2 Games sebi postavio veoma važno pitanje: Zašto ne bismo pozajmili srž DotA gameplay-a i oslobodili je od okova ograničenog Warcraft III engine-a? To je bio momenat kada je HoN začet. Ova igra je imala skromne početke, sa malo drugačijom dinamikom i brzinom, ali je suštinski bila DotA oplemenjena bojama Newerth-a.
Unapređena grafika i engine je definitivno privukao pažnju velikog broja igrača, a mapa i heroji su dobijali odgovarajući novi stil. Ipak, gameplay mehanika mnogih heroja je posle tranzicije iz Dote ostala ista. Kako je HoN nastavio da se razvija i privlači još pažnje, S2 Games je krenuo da izbacuje neke originalne heroje sa zaista zanimljivim vizualnim i gameplay dizajnom.
Od pojave Dote 2 HoN je krenuo postepeno da gubi na popularnosti, ali je još uvek u stanju da drži posvećenu zajednicu. Neki od razloga su čuveni i nezaboravni heroji koje danas možete naći samo u HoN-u. Kao Dota 2 igraču, neki od ovih heroja mi zaista nedostaju, pa se nadam da imam istomišljenike u našoj Heroes of Newerth zajednici. Imajte na umu da sam HoN prestao da igram oko 2012. godine, pa nisam upućen u heroje novije generacije. Ovih 5 originalnih HoN heroja su na mene verovatno ostavili najjači utisak.
Emerald Warden
Emerald Warden je masivno šumsko stvorenje koje inspiriše divljenje, a ponekad i strah. Ovaj rogati kentaur stoik mi je nekako uvek bio dobar primer svestranog heroja zbog kombinacije njegovih sposobnosti i stila igre. Najčešće sam ga viđao, ali i igrao, na mid lane-u. Igrači su se uglavnom fokusirali na fizički damage, dok su njegovi skill-ovi pružali veoma jak support. Ima silence, physical damage, magic damage, slow, zamke, root, heal, scouting potencijal, pa čak i pseudo summon. Emerald Warden me je privukao jer mi je izgledao kao veoma kul heroj, ali ono što me je zapravo držalo je njegova svestranost.
Master of Arms
Kada smo već kod svestranosti, valja pomenuti i ratnog veterana, Master of Arms. Ovaj simpatičan dwarf ima set sposobnosti i mehaniku kakvu ne možemo da vidimo u Doti. Istina je da ga možemo uporediti sa Invokerom, koji takođe mora da prilagođava svoje spell-ove odgovarajućoj situaciji, ali ne baš na ovaj način. MoA poseduje dva oružja koja se ponašaju potpuno drugačije. Jedno od njih čak koristi šaržer, koji posle nekoliko napada morate da reload-ujete – još jedna mehanika koju u Doti nećete pronaći. U zavisnosti od oružja koje trenutno koristite, vaša tri aktivna skilla će se menjati, što Master of Arms-u efektivno daje šest magija. Sve u svemu ekstremno zabavan, ali i high skill ceiling heroj koji će testirati vašu snalažljivost.
Puppet Master
Da li iko može da odoli ovom pogledu? Ne bih rekao. Šalu na stranu, Puppet Master je još jedan specifičan i prilično čudan heroj. Ima veoma koristan disable, ali i kul mehaniku koja okreće vaše protivnike jedne protiv drugih. U Doti Winter Wyvern poseduje nešto vrlo slično, ali se Puppet Show pojavio nekoliko godina pre. Momenat kada pogodite nekoga sa vašim crit splash-om, i kada prsne onaj zeleni particle efekat, je verovatno jedan od najboljih osećaja u igri. Još jedna mehanika koju Dota nije imala je konverzija fizičkog damage-a u magični. Osim Harkon’s Blade-a, Voodoo Puppet je bio jedan od načina da se rešite tih high armor protivnika. Puppet Master mi je uvek bio simpatičan lik sa kojim sam svojoj ekipi uvek mogao da pomognem na veoma unikatan način.
The Chipper
Hajde da počnemo od očiglednog, Dota 2 nema heroje glodare. Bili glodari zapravo zanimljivi ili ne, Chipper je uvek mogao da vas privuče svojim vedrim i blesavim karakterom. Cela njegova pojava i šklopocija koju vozi su me uvek podsećali na stare slapstick crtaće. Estetika sa strane, Chipper je nuker sa teškom artiljerijom, koja se sastoji od raketa, bacača katrana i smrtonosnih testera. Verovatno najzabavniji deo ovog heroja su skillshot raketice, kao i osećaj kada pogode vaše protivnike. Njegov ulti, Sawblade Showdown, je posedovao vector targeting, još jednu mehaniku koja je nedavno dospela u Dotu 2. Ako volite da radite mnogo magic damage-a sa baražnim skillshot-ima, Chipper je heroj za vas. Meni je definitivno bio jedan od omiljenih.
Deadwood
Ako ne želite da završite sa smrskanom lobanjom, bolje bi vam bilo da se držite podalje. Deadwood je jedna usporena, ali vrlo zastrašujuća figura, koja uliva paniku svim igračima. Avetinjski panj ima veliki pubstomp potencijal sa svojim arsenalom sposobnosti. One same po sebi nisu nešto posebno inovativne, osim možda Clearcutting-a koji vam omogućava da svo drveće sravnite sa zemljom. Verovatno najbolji osećaj u celoj igri je momenat kada nekoga zveknete njegovim ultijem, Willowmaker. Sam zvučni efekat i animacija su takođe fantastično odrađeni. Ako vas potencijal da oneshot-ujete protivnika ne privlači, ne znam šta da vam kažem. Deadwood je definitivno jedan od najslavnijih Heroes of Newerth heroja.
Koji od ovih heroja je vama omiljen? Da li postoji neki heroj koga nisam pomenuo a koji pripada ovoj listi? Koga sam propustio?