Ako vam NetherRealm studio zvuči poznato, a ne znate zašto, prosvetlićemo vas i podsetiti da su oni ekipa odgovorna za odlični poslednji Mortal Kombat unos u tu franšizu. Warner Bros. je rešio da malo proširi spektar igara koje nisu Betmen i otuda Injustice: Gods Among Us.
I tu bi sad malo valjalo da napravimo nekakav kraći info-intermeco pre nego što stignemo do igre, ako vas mrzi da se bavite time, preskočite naredna tri pasusa. Kao što i sami najverovatnije znate, Warner Bros. je već neko vreme vlasnik DC Comics-a. Za razliku od Diznija i njegovog Marvela koji toliko izbacuju stvari – filmova, igara, serija i ostalih kvalitetom-veoma diskutabilnih medija, DC u senci Warner-a ne cveta toliko. Opet, ima i tu naravno razlika između ova dva giganta; Marvel tj. Dizni se odlučio za kvantitet već pre nekog vremena. O katastrofalnim zloupotrebama licence za igre koje je radio Activision da i ne pominjemo (pogledajte samo recenziju našeg Amazing Spidermana od prošle godine i znaćete šta i o čemu pričamo). Marvel ima bar po dva ili više filmova u jednoj godini već nekoliko godina unazad. Svake godine, evo već nekoliko godina, izlaze nove XMen i sada popularne Avengers i Spiderman animirane serije, koje nažalost sve doživljavaju po jednu sezonu i anualne ributove. Tu su i animirani dugometražni filmovi na godišnjem nivou koji su takođe nekako nebitni i nekonsekventni. A tu su i igre, koje je uglavnom hendlovao Activision i to uglavnom katastrofalno (od Ultimate Alliancea pa na ovamo). Čišt grabež para na trenutno aktuelnu franšizu i da isprati trenutni film. Svi ovi Marvelovi poduhvati donose gomile i gomile para koje mi smrtnici ne možemo da pojmimo.
Ali da se vratimo na DC, DC za razliku od Marvela ide nekom drugom putanjom i slobodno ćemo se usuditi da kažemo kvalitetnijom, u odnosu na Marvelov kvantitet. Na stranu fanbojizam, stvarno obožavamo kreacije obe kuće, ali uhvatite neki strip od oba izdavača pre 5, pre 2 i pre godinu dana i trenutna izdanja i uporedite kojom se politikom vode ova dva entiteta, biće vam jasno ko štancuje, a ko glancuje. Dok Marvel očigledno kešinuje na svim svojim posedima kroz razne završene ili poluavršene projekte i nebrojene reciklaže svojih stripova, DC se trudi da ima neki kontinuitet i to se treba poštovati. Nemojte misliti da i oni ne zarađuju pare, štaviše rasturaju se. Samo idu drugim putem. Recimo, DC filmova stvarno ima malo i retko. Green Lantern je jedan užasan film ali je zato Betmen uvek tu da izvadi stvar, a tu je i Supermen koji uvek privlači pažnju svojim retko kad iskorišćenim potencijalom u bilo kom mediju, a da nije strip. Isto tako nekako je i sa igrama, ako ne i gore. Pored poslednje dve Betmen igre koje su bile prosto fantastične, DC ne izlazi mnogo u video igre u poslednje vreme. I to sa razlogom, sasvim je moguće da ne žele ili su korporativno uplašeni da će nešto zasrati. I to u praksi je sasvim opravdano, imajući u vidu kakve su Marvel igre i katastrofalni Green Lantern koji je izašao da isprati film pre nekog vremena. I za razliku od Marvela, vlada opšte mišljenje da u WB i DC-ju sede na zlatnom rudniku ali su u tolikoj panici da će nešti zeznuti da sve što rade, rade veoma širokim koracima i razmacima. A tu je i opšte mišljenje da možda ne znaju šta da rade sa svim tim potencijalom. Očigledno je da ne žele ful hiperprodukciju kao Marvel na uštrb kvaliteta ali se vide pomaci ka tome, bar onom delu o hiperprodukciji.
Jeste, imali smo odlične Betmen filmove i igre, Supermen film za sada izgleda obećavajuće, vidimo jednom do dva puta godišnje Justice League dugometražne animirane filmove ili bar neki Betmen/Supermen kombo ali u poređenju kako to sve može da ide, nismo mi videli još ništa od DC-ja. Može se reći da su malo propustili priliku i da publika i igrači nisu spremni da moraju da biraju između Marvel i DC gomile šta će gledati i igrati. Možda DC gleda malo dalje sa svojim bumom medija, videćemo. I tu dolazimo do ove igre.
INJUSTICE: Gods Among Us je interesantna ideja pretapanja Justice League-a u fajtersku a-la-Mortal Kombat igru. Od strane ljudi koji prave MK igre. Očigledno inspirisani trenutnim JLA animiranim dešavanjima i slično, ova igra ima svojih kvaliteta, verovali ili ne. Iako nam je prethodni MK vs DC naslov bio malo WTF, Injustice ima mnogo bolji vajb i jedino dve zamerke u stvari. No idemo redom.
Priča je all-time JLA klasik – Metropolis je sravnjen sa zemljom zahvaljujući Džokeru koji je takođe smuljao Supermena na prevaru da ubije Lois Lejn i njihovo nerođeno dete. Supermen je logično poludeo i smaknuo Džokera, uprkos pokušajima Betmena da ga u tome spreči. Da to sve ne bude samo to, Supermen je rešio da uradi ono što je oduvek i trebao, a ono što je Leks Lutor (koji inače u ovoj igri izgleda kao Brus Vilis!) uvek tvrdio da će uraditi – porobio je Zemlju i postao diktator. I onda naravno saznajemo da je to alternativna realnost, dok je u onoj glavnoj sve ok i JLA kuliraju uz manje duele sa raznim zlikovcima. Nažalost, situacija se menja i dobar deo Justice League-a i po koji zlikovac završava u toj alternativnoj dimenziji. Naravno, pitate se kako je sada to moguće da će neko tamo da se šiba protiv Supermena, a da mu ovaj ne otkine glavu jednim pogledom? Da ne spoilujemo dalje, svašta se dešava, a tu prepreku su možemo reći sasvim ok rešili kroz priču.
Gejmplej se sastoji od priče, vs, izazova i još par modova. Priča je slična u fazonu Mortal Kombat koncepta sem što će vam trebati jedno tri puta manje da pređete celu kampanju tj. nekoliko sati, ne više od 4-5. Igrate sa različitim likovima koji se bore protiv zlih verzija svojih saboraca, a i zlih verzija njih samih. Sve je to sklepano u solidnu priču i sa te strane zadovoljava.
Za razliku od MK, raznovrsnost igre ovde nije bila tema. Pa tako svi likovi imaju manje-više iste poteze plus par specijalnih mogućnosti. U principu, to nije loše ali ume malo da dosadi, mada ako se skilujete, može da bude zabavno, u dvoje pogotovo. Sem poteza i specijala, gotivno je što dobro tajmiranim udarcima možete protivnika prebaciti u drugo okruženje, a pride možete to isto okuruženje koristiti i protiv saigrača/protivnika.
Mislimo da je sada ok da pomenemo i te dve zamerke koje su možda na pragu da postanu tri. Prva, igra je grafički, paaa… ono, ne možemo reći da se vidi zastarelost trenutne konzolne generacije kroz ovu igru jer nije tako i ima igara koje fenomenalno iskorišćavaju potencijal konzola. Grafika ove igre je na trenutke ok, na trenutke jezivo flešbekovana jedno 7 godina unazad. U pitanju je Unreal trojka endžin inače, pa nam je sve još čudnije. Sami fajtovi izgledaju ok, ali sve van njih je ispod standarda današnje grafike.
Druga stvar, dužina glavnog storilajna je baš mala. Oko 4-5 sati vam treba da savladate sve neprijatelje i pređete priču. U neku ruku je to ok i ne postaje cirkus kao recimo MK ali je opet kratko. Tu vadi stvar dosta modova koji nisu glavna kampanja pa se da progledati kroz prste malo. I taj “i po” zamerka, tiče se same razrade delova u priči oko započinjanja fajtova. Apsolutno je ista fora kao u MK i svodi se na “Hej vidi, neko je sa mnom u istoj prostoriji. Hajde da se bijemo!”. Ne znamo da li je to loša stvar ili ne ali definitvno je mogla da bude bolja.
Ostali modovi su interesantni i donekle cimaju igrača da se dodatno vrati naslovu. Igra u dvoje je uvek bolja kada su u pitanju fajterski naslovi pa tako i ovde. Mi nismo mogli da stresemo uverenje da bi ova igra bila pun pogodak da nije MK klon već nešto na fazon Ultimate Alliance-a. Možda je Marvel pokorio veliko platno sa Avendžersima ali je DC imao ovde realnu priliku da pokori male videogame ekrane sa odličnom kooperativnom igrom.
Ali dobro, šta je tu je.
A tu je interesantna igra sa strane priče i celog doživljaja sa malo lošijom grafikom i ne možda toliko tog sadržaja. Realno, Injustice je solidna igra ali nikako ne vredi 60€ koliko koštaju konzolne igre i ona sa njima. Više je negde u rangu 20-30€ maks. Tako da možemo da je preporučimo većini igrača uz napomenu da sve ovo je moglo da ispadne bolje i više od proseka.
Autor: Aleksandar Ilić
PLAY! Zine br. 60 – April 2013