Taman kada su mnogi zaboravili na starog dobrog agenta 47, posebno nakon filmskog ostvarenja, IO Interactive uz pomoć Nixxes Software i Square Enixa, izdao je u četrdeset sedmoj nedelji 2012 godine (kapirate?) najnoviji deo Hitman serijala, nazvan “Absolution”.
Nakon događaja u Blood Money, izdatog 2006, Dajen Burnvud, glavni poslodavac agentu 47, iznenada okreće leđa svojoj organizaciji i biva upletena u sabotažu koja otkriva Agenciju javnosti. Novi lider Agencije, Bendžamin Trevis, angažuje upravo našeg Agenta 47 da ubije Dajen kao i da dovede Viktoriju, tinejdžerku koju Dajen “pazi”, nazad u Agenciju. Naš agent tvrdog srca naravno pronalazi glavnu “negativku”, ranjava je, ali okleva pre nego što će je ubiti, što Burnvudovoj daje taman dovoljno vremena da da 47-ici pismo i zamoli da Viktoriju ne odvodi u Agenciju. A sad ako vam još kažemo da priča i nije neka i da je dosta predvidiva, predpostavljam da sami možete da popunite nastavak fabule sve do njenog velikog vrhunca.
Ono što je interesantno leži u činjenici da Hitman poseduje i online opciju, što donosi izvesni broj dodatnih sati zabave. Tu je i Sniper Challenge, svojevrsna posebna igra koja je zapravo samo našminkaniji dodatni mod koji je izdat mnogo pre finalne igre (u maju za konzole i avgustu za PC) a kojeg su besplatno dobili oni koji su unapred poručili Absolution. Naslov pokreće IO Interactive-ov Glacier 2 engine koji zaista podseća na sve prethodne Hitman igre, a to je ujedno i najveća sličnost sa starijim naslovima iz serijala. Jednostavno, IO Interactive je izgleda pokupio previše toga iz Kane & Lynch 1 i 2, te je dosta toga implementirao u Hitmana, što je dovelo do izvesnih promena koje se, tradicionalno, neće dopasti fanovima naslova, dok će oni koji očekuju lak ulazak u zabavne trenutke sa Agentom 47 zasigurno biti zadovoljni. Upravo iz tog razloga jako je teško odrediti kakvu ocenu dati igri.
IO Interactive je inače još po započinjanju razvoja igre izjavio da će Absolution biti drugačiji nego prethodni Hitmani i drastično lakši za igranje. U prilog tome ide i gameplay novitet – “instinkt mod”, opcija koja omogućava 47-ici da predvidi kuda će se protivnici kretati, slično kao detektivski mod u Batman serijalu, na primer. Upravo iz tog razloga, od Absolutiona ne treba očekivati ništa što je Blood Money posedovao, pa u maniru Mikijevog almanaha, ukoliko ste hardcore fan, nastavite sa čitanjem, ukoliko niste, idite na sledeći pasus. Igra koja deli naziv sa trećim studijskim albumom grupe Muse uspela je tako da razočara sve fanove jer jednostavno ne nudi ništa od onoga što se očekuje – nema otvorenog sveta, nema prevelike improvizacije, nema slobode koja je krasila prethodnike.
Sa druge strane, Hitman je i dalje solidna pucačina u trećem licu koja donosi solidnu grafiku, zanimljive misije i jedan pogled na TPS žanr kojeg ne možete videti svakog dana. U tom smislu Absolution predstavlja interesantno ostvarenje za ubijanje vremena svih onih koji traže nešto ovog tipa – ne posebno tešku pucačinu sa šunjalačkim elementima koja je pritom sa dozom “mračne” atmosfere i koja u potpunosti izbegava tradicionalni vid pucačine u trećem licu – do zuba naoružanih vojnika koji trče okolo i pucaju na sve što se pomera u pustinjama i razrušenim gradovima Afrike i Azije.
Autor: Bogdan Diklić
PLAY! Zine 56 – NOVEMBAR/DECEMBAR 2012