Ne, ovo nije zakon autora ovog teksta. I nije komplikovan kao oni Njutnovi iz fizike u 6. razredu. Ovaj zakon ćete mnogo brže usvojiti, a nadamo se i praktično primeniti, jer šta je znanje bez primene?
Čak i profesionalni igrači nekada nisu u pravu, ili bolje reći, čak i “obični” igrači nekada imaju odlične i originalne ideje. Ovakva jedna situacija se desila steel-u, poznatom igraču bivšeg IBP-a, kada je ušao u prepirku sa Bogdanom.
Krajem prošle godine, steel je strimovao jedan svoj ESEA meč, i počeo raspravu sa pomenutim igračem. Naime, Bogdan je pričao o tome kako igrač koji ima manje HP-a treba da preuzme AWP u rundi (da zameni oružje sa saigračem koji ima više helta). Steel se nije složio sa ovom tvrdnjom, i rekao je da nema logike da igrač sa veoma malo helta uzme snajper. Igrač NaVi-ja, s1mple, se složio sa Bogdanom.
O konkretnoj situaciji kada je zakon nastao, odnosno rundi koja je zakonu prethodila, se i dalje može diskutovati. Neki tvrde da je Steel-ov plan bio bolji, dok je većina na Bogdanovoj strani, a mi ćemo to postaviti hipotetički.
Svaki zakon mora da ima dobru osnovu, pa ćemo tako ovaj “matematički” dokazati. Zamislićemo 2v2 situaciju, u kojoj igrač A ima 100 HP-a, a igrač B (kao Bogdan :)) 7 HP-a, dok igrači protivničkog tima imaju 70 HP-a i 66 HP-a. Jedan metak AWP-a je smrtonosan (ukoliko ne prolazi kroz neku prepreku), i kao takav je idealno oružje sa igrača sa malim brojem helta (igrač B). Igrač B može sebi naći dobar ugao i čekati AWP-om protivnika, sa minimalnim rizikom da bude ubijen. Ukoliko je dovoljno brz, igrač B će ubiti protivnika a da na njega ne bude opaljen nijedan metak. Kada bi ušao u duel sa npr. AK-47, trebala bi mu 2-3 metka da ubije protivnika, pod uslovom da bude savršeno precizan. To iziskuje vremena, te tako protivnik može da reaguje i usmrti veoma ranjenog igrača B.
Isto važi i za igrača A, koji je pun HP-a. Kako on ima 100 helta, bez problema može da uđe u borbu sa protivnikom svojim kalašem, dakle može vremenski duže da bude u duelu sa protivnikom. Za igrača A je u ovakvoj situaciji najbolje da koristi AK-47 (M4A1) jer ima jednake šanse za dobijanje tog duela. Treba uzeti u obzir da ako bi igrač A promašio prvi metak sa AWP, gotovo sigurno bi i poginuo i ostavio saigrača u nezavidnoj situaciji. Naravno, i igrač B takođe može da promaši sa AWP, ali bi šteta bila daleko manja, a i veća je verovatnoća da će promašiti sa AK-47, naročito jer bi mu bila potrebna 2-3 metka da ubije protivnika.
Dakle, Bogdan je bio u pravu! Zakon se može svesti na tri uzajamno povezano komponente – helte, metke i vreme. Manje helta znači manje primljenih/upućenih metaka što daje manje vremena za duel.
Bogdanov zakon ipak treba uzeti sa dozom rezerve. Da li ćete ga primeniti zavisi od situacije, trenutka kao i umeća igranja AWP-om strane saigrača i vas samih. Svakako ga sledeći put uzmite u obzir, verovatno će doneti korist vašoj ekipi. Bilo kako bilo, zakon je brzo našao primenu i u profesionalnim mečevima te su na taj način igrači nezvanično dali počast anonimnom igraču koji će zauvek ostati zapamćen.