Par dana nakon završetka Evolutiona imamo podatke o gledanosti EVOa kako na Twitchu, tako i na televiziji za Street Fighter V. Iza nas je zaista fantastičan EVO, ali pitanje je da li se to odrazilo i na gledanost što ćemo sada pogledati.
Teško je dati precizne procene jer je više faktora uticalo na porast ili opadanje gledanosti u pojedinim momentima. Napravljeno je dosta izmena u odnosu na prošlu godinu po pitanju rasporeda finala, te se ove godine jedno finale (King of Fighters XIV) igralo u petak.
Ako uporedimo finala prva dva dana ove godine sa drugim danom prošle godine, videćemo drastičan porast, ali bitno je napomenuti da u ovom slučaju nema preklapanja igara u istom periodu za dve godine. Najveću prevagu je napravio Super Smash Bros Melee koji je razbio ranije rekorde finala drugog dana sa 128 000 gledalaca naspram 25 000 koliko je Killer Instinct imao prethodne godine. Jedino se Super Smash Bros. Wii U može porediti sa 70000, ali su ove izmene u rasporedu doprinele tome da je značajno porasla gledanost za prva dva dana.
Tokom trećeg dana je primećen značajan pad među Twitch gledaocima. Prve dve igre su zabeležile veću gledanost u istom vremenskom periodu prošle godine (Ultimate Marvel vs Capcom 3 i BlazBlue su ove godine imali 85 000 i 97 000 gledalaca naspram 105 000 i 121 000 koju su imali Mortal Kombat XL i UMVC3). Sa druge strane, ove godine je zabeležen blagi porast za Treću igru sa Tekkenom 7 koji je pratilo 145 000 gledalaca naspram 138 000 koliko je pratilo Guilty Gear Xrd. Ono što je zanimljivo, međutim, jeste da je Tekken 7 po gledanosti bio samo iza Street Fightera V zbog razloga koje ćemo sada spomenuti.
Najveći pad svakako je zabeležila pretposlednja igra večeri. Smash Wii U je imao 143 000 gledalaca naspram 218 000 koliko je imao Melee. Ipak, stvari nisu tako crno-bele i ovo nije nužno pokazatelj toga koja je igra popularnija. Prvi razlog za manju gledanost Smasha ove godine leži u problemima sa samim Twitchom zbog čega veliki broj ljudi nije mogao da prati stream. Takođe, tu je i televizijski prenos na DisneyXD kanalu koji je zasigurno uticao na manji broj gledalaca. Ipak, to je doprinelo da je Smash Wii u bio tek treći po gledanosti na EVOu kada je Twitch upitao naspram Meleea koji je bio najgledaniji prošle godine.
Što se Street Fightera tiče, situacija je vrlo interesantna. Street Fighter V je jedina igra koja se vratila u istom terminu tako da je na prvi pogled najlakše upravo za Street Fighter praviti poređenja. Street Fighter V je prošle godine imao nešto više gledalaca na zvaničnom EVO kanalu (182 000 naspram 179 000), ali je zanimljivo videti da je zahvaljujući sporednim kanalima Street Fighter V imao blagu prednost (219 000 naspram 214 000). Tu, međutim, stvar i dalje nije rešena, a sada ćemo se pozabaviti i televizijskim rejtingom.
Ovo je druga godina da se EVO prenosi na televiziji a Street Fighteru se u tom pogledu priključuje i Smash Wii U. Obe igre su se prenosile na Disney XDu gde je Smash imao primetnu prednost (184 000, odnosno 101 000). Ipak, ne treba zaboraviti da se Street Fighter prenosio i na ESPN2, gde je ipak zabeležen blagi pad, što je i očekivano uzevši u obzir i prenos na Disney kanalu (180 000 naspram 201 000)
Teško je u ovome momentu tačno reći da li je prošla godina bila uspešnija od ove i ako jeste da li je problem u interesovanju ili formatu. Biće potrebno sačekati detalje u ukupnoj gledanosti kao i zvanične izjave kako televizijskih emitera, tako i Twitcha. Ipak, barem kada su televizijski prenosi u pitanju, dobro je videti visok udeo gledalaca iz 18-49 demografije, a ako EVO nastavlja sa ovakvim izdanjima, rast je neizbežan. U svakom slučaju, možete i sami videti podatke za 2016. i 2017. godinu na ovim linkovima.
Izvor: Shoryuken