Biće sličan VCT sistemu u Valorantu.
Riot Games je danas zvanično otkrio novi esports model za League of Legends. Inspirisan sistemom koji je prvi put predstavljen u Valorant Champions Tour-u, ovaj model ima za cilj da ojača prihode svakoj tier 1 LoL ligi i osigura dugoročni napredak za čitavu scenu.
Predsednik esporta u Riotu, Džon Nidham, izjavio je da kompanija planira da uvede daleko transparentniji i predvidljiviji sistem prihoda za sve profesionalne timove. Naglasio je da je dinamika ekosistema esporta značajno evoluirala tokom godina, zbog čega je od izuzetne važnosti da se Riot prilagodi modernijim poslovnim modelima.
Nidham je objasnio da su po postojećem modelu timovi morali da plate 10 miliona dolara za učešće u svakoj zvaničnoj LoL ligi, kao što su LEC i LCS, gde su primali 50% zarade od ”određenih prihoda”, primarno od sponzora. Međutim, priznao je da ovaj model sada mora da se promeni, jer je ”pristup kapitalu postao ograničen, porast prihoda nije dostigao porast troškova, i jer su timske gotovinske rezerve presušile”.
Adjusting our LoL Esports Strategy
Read: https://t.co/9M5AOQnj9L pic.twitter.com/OCKSMNsgKC
— LoL Esports (@lolesports) March 14, 2024
Razgovarajući o statistikama i gledanosti tokom 2023. i 2024. godine, Nidham je odbacio tvrdnju da ”esports scena polako umire”, ali se dotakao problema i izazova sa kojima se mnoge gejming kompanije suočavaju, uključujući Riot, koji je početkom godine otpustio veliki procenat svojih zaposlenih. Sa tim u vidu, rekao je da novi model predstavlja ”veliki korak napred” za industriju.
Istakao je da novi model ”garantuje” održivost LoL esports scene, što u ovom kontekstu znači da može da generiše dovoljno prihoda da pokrije troškove Riota, profesionalnih timova i drugih kompanija koji ulažu u scenu. Riot će osnovati specijalni fond koji će nagraditi timove na osnovu njihovog kompetitivnog uspeha, kao i njihove popularnosti u ligi u kojoj se takmiče.
Više na ovu temu možete pročitati ovde.