Esports se razvija iz godine u godinu.
Prihodi od esporta su znatno manji od troškova za mnoge kompanije, i postoji shvatanje da industrija mora postati manje zavisna od prihoda od sponzorstava. Ekonomski pad, u kojem su brendovi smanjivali budžete, takođe je stvarao pritisak na esports kompanije da diversifikuju svoje izvore prihoda.
Ipak, 2023. godinu je pratio niz visokoprofilnih partnerstava i sponzorskih ugovora sa nekim od najvećih brendova na svetu. Videli smo dogovore sa vodećim proizvođačima automobila (Mercedes, Porsche, KIA), uslugama plaćanja (Mastercard), modnim brendovima (H&M, Ralph Lauren), brendovima hrane i lanaca restorana (Unilever, Burger King, McDonald’s), tehnološkim i komunikacionim kompanijama (Sky, EE) i još mnogo toga. Ovakvo partnerstvo između velikih firmi je ključno za održivost esport ekosistema.
Nastavite čitati kako biste saznali koje je Esports Insider proglasio najvećim i najznačajnijim sponzorstvima i partnerstvima u esportu u 2023. godini.
HSBC UK sklopio partnerstvo sa EXCEL ESPORTS

U martu, britanska esports organizacija EXCEL ESPORTS (sada GIANTX) objavila je veliko partnerstvo sa britanskom bankom HSBC UK.
HSBC je postao zvanični finansijski partner esports organizacije. Ugovor se fokusira na finansijsko obrazovanje, delujući kao pružalac finansijskog zdravlja za EXCEL. To je visokoprofilno sponzorstvo za organizaciju i prilično jedinstveno u smislu da se malo banaka opredeljuje za strategije partnerstva u esportu.
Sa tim u vezi, Riot Games i finansijska kompanija Mastercard proširili su svoje višegodišnje globalno partnersko partnerstvo na VALORANT. Kao rezultat toga, Mastercard sada podržava globalne događaje u VALORANT Champions Tour (VCT), pored League of Legends-a.
Mastercard sarađuje sa League of Legends esports grupom od 2018. godine. Kompanija trenutno sponzoriše prominentne regionalne lige poput League of Legends Championship Series (LCS), kao i brazilske i evropske partnere. Proširenje na VALORANT predstavlja posvećenost ekosistemu Riot Games za Mastercard.
Mercedes-Benz sponzoriše League of Legends Worlds već četvrtu godinu zaredom

U oktobru je nemački proizvođač automobila Mercedes-Benz predstavljen kao zvanični sponzor League of Legends World Championship 2023.
Mercedes je postao zvanični partnerski brend za događaj četvrtu godinu zaredom, uključujući i novu kampanju usmerenu na ovaj događaj. Mercedes-Benz je takođe obezbedio partnerstvo u maju sa korejskom esports organizacijom T1.
Mercedes je bio jedan od nekoliko velikih proizvođača automobila koji su se angažovali u esportu 2023. godine. Drugi su uključivali Porsche i FaZe Clan koji su objavili višegodišnje partnerstvo u januaru, KIA koji je potpisao sponzorstvo LEC-a za 2023. godinu takođe u januaru, i nedavno BMW Group Middle East koji je sklopio partnerstvo sa Nigma Galaxy.
Complexity i američka vojska udružuju snage petu godinu zaredom

Severnoamerička esport organizacija Complexity Gaming obnovila je svoje partnerstvo sa američkom vojskom petu godinu zaredom u aprilu.
Dve strane su najavile da će sarađivati na turniru Soldier Shakedown 5, namenjenom aktivnim pripadnicima vojske. Američka vojska je dugogodišnji i visokoprofilni partner za Complexity, iako je učešće američke vojske u esportu privuklo kritike iz nekih krugova.
Complexity nije bio jedini koji je sklopio partnerstvo s američkom vojskom. Collegiate Esports Commissioners Cup (CECC) takođe je organizovao turnir s američkom vojskom, a Nacionalna garda (Army National Guard) se udružila sa KC Pioneers.
McDonald’s i Head & Shoulders sklapaju partnerstvo sa MPL SG

U septembru, veliki lanac brze hrane McDonald’s i brend šampona Head & Shoulders postali su partneri za Mobile Legends: Bang Bang Professional League Singapore (MPL SG), između ostalih.
McDonald’s i developer MOONTON su najavili da će nagrađivati kupce određenog jelovnika in-game nagradama tokom MPL SG sezone, zajedno sa promo kodovima za popust prilikom dostave. Istovremeno, Head & Shoulders će kreirati dva nova dizajna za svoje boce šampona u Singapuru, prikazujući likove iz Mobile Legends: Bang Bang.
McDonald’s je prethodno bio aktivan u Severnoj Americi, ali ovo je prvi put da su se uključili u Singapuru, što odražava impresivan rast i sve veću komercijalnu održivost esporta na manjim tržištima esporta.
BLAST je postao partner sa Absolut, Ballantine’s i Jameson brendovima

Organizator turnira BLAST je u aprilu sklopio partnerstvo s brendovima alkoholnih pića Absolut Vodka, Ballantine’s Scotch i Jameson Irish Whiskey — brendovima koje poseduje Pernod Ricard — uoči BLAST.tv Paris Majora.
Ovo je označilo prva esports partnerstva za ove brendove. Dok su brendovi piva poput Bud Light i Heineken već ušli u esports industriju, ovo partnerstvo je jedno od prvih puta da su brendovi viskija i vodke sklopili partnerstvo s visokoprofilnim esports brendom kao što je BLAST.
Nedugo nakon ugovora sa Pernod Ricard, G2 Esports je sklopio partnerstvo sa Jägermeisterom. Ovi ugovori odražavaju sve veće uključivanje sponzorstava alkoholnih pića u esport kako tržište sazreva.
H&M opremio voditelje programa na Dota 2 Majoru na Baliju

U junu, organizator esports turnira IO Esports i platforma Epulze obezbedili su partnerstvo sa modnim brendom H&M za Dota 2 Bali Major.
Ovo partnerstvo je rezultiralo time da je H&M obezbedio odeću za članove panela, voditelje programa i komentatore tokom događaja. Brend je takođe organizovao nagradnu igru u kojoj su fanovi iz Singapura i Filipina imali priliku da osvoje VIP ulaznice za turnir.
H&M se pridružio nizu modnih brendova koji su aktivni u esportu. G2 Esports, zajedno sa svojim partnerom Ralph Lauren, lansirao je kolekciju odeće sa zajedničkim brendom u julu.