Izvini mi se znamo?
U industriji video igara sve je više studija iz regiona koji debituju na internacionalnoj sceni sa svojim igrama, a Scars Above je upravo igra Mad Head Games studija koji ima kancelarije u Beogradu, Novom Sadu i Sarajevu. Mad Head Games je do sada izbacio uglavnom igre u kojima tražite skrivene objekte, i Scars Above predstavlja drastično odstupanje od ovog žanra koji je omiljen među bakama i vrednim domaćicama. Ništa protiv njih, ukusi se razlikuju, a i one su članovi gejming zajednice.
Međutim, jako je retko videti da studio isporuči kvalitetan proizvod u žanru koji je sušta suprotnost u poređenju sa ranijim projektima (čast izuzecima). Čak i bez ovog prethodnog znanja, Scars Above na prvi pogled izgleda kao verzija Returnal-a koju je napravio neki gotovo nepoznati kineski ili južnokorejski studio. Naravno, ne treba suditi samo na osnovu prvog utiska, pa hajde onda da vidimo da li smo pogrešili u inicijalnoj proceni.
Da li će neko izumeti svemirski kompas?
Kakva je to naučno fantastična priča ako se niste izgubili na nepoznatoj planeti ili misterioznom svemirskom brodu? Čini se da bi jedan svemirski kompas mogao da upropasti generacije naučno fantastičnih priča, a jedan takav bi definitivno dobro došao timu SCAR (Scientific Contact Assessment and Response) astronauta, među kojima je i naša heroina, specijalista Kejt Vord. Ona je poslata sa grupom da istraži čudni Metahedron objekat koji se pojavio u zemljinoj orbiti pre šest meseci. Kao u ogromnom broju naučno fantastičnih priča, prilikom prvog kontakta sa objektom sve naopako kreće po Kejt i ekipu, i ona se nakon haosa budi sama na nepoznatoj planeti. Uvod u igru je za moj ukus viđen previše puta, a u ovom momentu sam bio totalno siguran da nisam pogrešio kada sam prvi put video igru i pomislio da je jeftina kopija Returnal-a. Na kraju će se ispostaviti da nisam baš u pravu, ali i da ova igra pogađa posebnu tačku koja me izuzetno iritira.
Imitacija je najiskrenije oblik laskanja
Ali šta ako je vaša gotovo cela igra imitacija? Ne mislim da je Scars Above imitacija Returnal-a, već da igra toliko stvari pozajmljuje iz drugih avantura da kompletan paket izgleda kao da je neko izlistao karakteristike AI-u koji ih je nakon toga sklopio u igru. Na veliku žalost igre Scars Above, ja u igrama volim da vidim hrabre odluke što se tiče priče, dizajna i muzike, koje nismo već videli u desetinama drugih naslova. Pa čak iako ove ideje ponekad nisu baš najbolje implementirane, uvek je za pohvalu kada neko stvara iz njegove glave i sopstvenog kreativnog bazena. Skoro svaki aspekt Scars Above sam iskusio u drugim igrama, a određene mehanike su me vratile možda čak dve generacije konzola unazad. Dakle, ovaj ”već viđeno” efekat me je pratio kroz čitavu igru, a u mojoj ”knjizi” o kreativnosti to je definitivno jedan od smrtnih grehova. Prema mom mišljenju, bolje je da delo ostavi bilo kakav utisak, nego da je reciklirano ili generično.
Ovo je ipak prva ekspedicija u nepoznato
Mora se uzeti u razmatranje i da je Scars Above prva misija Mad Head Games-a na polju AA igara, i to daleko izazovnija misija od onih u kojima tražite šal u pretrpanom podrumu. Akcione avanture je drastično teže kreirati od igara o skrivenim objektima, koje možete da u toku jedne godine izbaciti pola tuce. Iako priča u Scars Above nije originalna, i dalje je dovoljno zanimljiva i možda najbolji deo ove igre. Grafički i stilski igra ne izgleda baš sjajno. Scars Above želi da ima mračan ton, ali nedostatak različitih nijansi čini igru monotonom. Budžet za ovu igru je naravno bio ograničen, i kreatori su sigurno morali negde da zategnu kaiš, ali zašto onda ne izabrati jednostavnije rešenje za prvu veliku igru studija? Grafika posebno odvaja od ekrana kada krenu sinematiksi, ali i čitav Scars Above izgleda kao da je došao sa PlayStation 3 konzole. Određene animacije u igri (poput kretanja karaktera) su takođe veoma jednostavne. Okruženje je interesantno u nekim delovima, ali većina igre je linearni hodnik sa šminkom oko vas. Nikakve komplikovane dizajne i ideje nećete ovde videti.
Slično mogu da kažem i za protivnike koji podsećaju na dizajne iz drugih igara, a nisu ni preterano pametni, niti trebate da smišljate napredne taktike da bi ih pobedili. Neki bosovi su ipak ostavili dobar utisak. Od oružja koristite pušku sa četiri moda, i električni sekač, koji vam nešto ni neće biti od koristi. Puška koristi elemente poput leda, vatre, i eto još jedne mehanike koju smo mislili da smo ostavili u 2003. godini. Kejt tokom igre skuplja i XP, ali ga ne dobijate za ubijanje protivnika već tako što skenirate protivnike i skupljate ljubičaste kocke po mapi. Kocke zatim trajnu nestaju tako da je ovo još jedan dokaz da ne očekujete neku slobodu prilikom igranja. Sposobnosti koje možete da otključate sa XP-om su uglavnom beskorisne sem njih nekoliko, a pošto vas kocke ograničavaju to znači i da ćete ih uvek izučavati istim redosledom. Muzika u Scars Above dobro prati svako okruženje ali ni ovde se ne izdvaja ništa posebno.
Završni komentar
Scars Above je igra koju možete preći za nekih osam sati i koja je prepuna već viđenih i jednostavnih rešenja. Mislim da za cenu od 40 evra možete naći mnogo igara koje će vas držati zaokupirane mnogo duže, i u kojima ćete se mnogo više zabaviti. Veliki nedostatak je i to što apsolutno nema razloga da se vratite da igrate igru ponovo, jer gotovo ništa nećete propustiti tokom prvog igranja. Igra u mnogim aspektima izgleda kao da je došla iz prošlosti, ali možda su ova jednostavna rešenja ono što tražite u vašim igrama. Scars Above dolazi sa dosta čudnih rešenja, ali je i dalje dobra opcija za obožavaoce naučne fantastike kojima fali još zvezdane prašine u životima. Plus radi bez ikakvih velikih problema, što je takođe za pohvalu, i još jedna od odlika starih igara. Igra možda nije baš po mom ukusu, ali je dobra polazna tačka za Mad Head Games studio. Scars Above je od danas dostupan na PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X/S i PC-u.
Pozitivno
- Pristojna priča
- Stabilna igra bez velikih bagova
- Muzika
Negativno
- Previše zastarelih dizajnova koji podsećaju na druge igre
- Veoma ograničeno istraživanje
- Ne izbalansirane i jednostavne borbe
- Animacije i sinematiksi