Od samog početka i svih imperfektnih iteracije ove popularne mobe, DotA je uvek bila podložna promenama. Sa toliko elemenata i varijabli, igra je svakih nekoliko meseci osetila potrebu da napravi haos i poremeti ravnotežu na koju su svi navikli. To je i deo razloga zbog kog je toliko voljena – svaki novi patch pruža jedinstveno iskustvo i priliku da ponovo upoznate čitavu igru. Ako potpuno zanemarimo nove heroje, patch notes za Dotu ne deluju preterano ”flashy”, iako su zapravo veoma uticajni na samu metu.
Dota 2 update je analogan izvlačenjem cigle iz temelja kuće. Kuća se u tom slučaju naravno ruši, a onda na scenu stupaju arhitekte i građevinci (čitajte Dota 2 zajednica i profesionalni igrači), koji imaju zadatak da je ponovo sagrade. Do samog kraja niko nema ideju kako će kuća zaista izgledati.
Međutim Icefrog, dugogodišnji Dota developer, nas svakih nekoliko godina iznenadi sa jednom ogromnom promenom. Takve promene ne samo da ”poruše kuću”, već i zamene materijal.
Kako bismo se što pre udaljili od ove zastarele analogije, predstavljamo vam 5 najvećih promena u istoriji Dote 2.
Bounty i Arcane rune
Rune su od pamtiveka bile integralni i netaknuti deo Dota mašine. Njihova funkcija je vrlo važna i uticajna kroz celi tok partije, sa akcentom na mid lejnere, rune control i bottle plejeve. Prva DotA Allstars verzija 6.00 je 2005. godine dobila 4 power rune – Double Damage, Haste, Invisibility i Regeneration. Illusion runa je dodata 3 meseca kasnije, u patch-u 6.09.
2014. godina je videla prvu drastičnu promenu, kada je sa verzijom 6.33 dobila Bounty runu, koja vam ne daje snažne buff-ove na ograničen vremenski period, već nešto vrlo jednostavnije – pare. Bounty Runa je prolazila kroz veliki broj iteracija – u početku je davala novac samo onome ko ju je pokupio, a kasnije i celoj ekipi. Bonus exp je izbačen, a njene spawn pozicije su se takođe menjale.
Posle kukumavčenja spellcastera, dobili smo i petu power runu. Arcane je stigao u decembru 2015. godine, sa verzijom 6.86. Mana loss reduction i cooldown reduction je tada takođe bila nova mehanika, pa je ova runa bila posebno zanimljiva. Bez obzira što deluje kao da je namenjena samo magovima, Arcane je pružio pregršt novih mogućnosti svim Dota 2 herojima.
Kada će Icefrog ubaciti osmu runu?
Neutral Itemi
Kada bi vam neko rekao da je u Dotu odjednom ubačeno 62 itema, da li biste mu verovali? Ja verovatno ne bih. U svakom slučaju, ovi nisu itemi na koje smo navikli.
Valve je sa Outlanders Update-om, koji je izašao u novembru 2019. godine, uveo mehaniku itema koji ispadaju od neutral creep-ova. Utisci su bili vrlo pomešani, ali činjenica je da je neutralnim kripovima dodata posebna važnost, osim exp-a i golda koji su do sada pružali (ne zaboravite lejn pull kontrolu!).
Neutral itemi su smešteni u 5 kategorija, i ispadaju samo u određenim vremenskim intervalima. Itemi svakim tier-om postaju sve jači, i poseduju poseban slot u vašem inventaru. U početku nije bilo tako, što znači da ste mogli da uhvatite nenormalan tajming sa 3-4 neutral itema. Valve je ubrzo shvatio da su neki od njih apsolutno prejaki, što ih je nateralo da ih prosto izbace iz igre. Neki od njih su bili Tome of Aghanim, koji vam je davao Aghanim’s upgrade na 3 minuta, i Helm of the Undying, koji je praktično imao Wraith King Aghanim efekat.
Kakva je bila vaša reakcija na ovako drastičan dodatak?
Backpack
Svi DotA igrači i njihove babe su u jednom trenutku predložili ovu mehaniku. Iako deluje kao da je 6 slotova više nego dovoljno, posle nekog vremena ćete shvatiti koliko vam je inventar zapravo skučen. Budući da je razvoj Dote neviđeno spor, ovaj dodatak smo dobili tek u decembru 2016. godine, kao deo 7.00 patch-a.
Backpack je, očekivano, uveo izuzetnu fleksibilnost kada je u pitanju late game i baratanje itemima. Sa 3 dodatna slota ste odjednom mogli mnogo bolje da utilizirate svoj gold i spremite se za najrazličitije situacije. Backpack je takođe većinski eliminisao potrebu za izbacivanjem itema na pod, u slučaju da želite da vratite više HP-a i mane. Imajte na umu da je svaki item koji iz backpack-a vratite u inventar neupotrebljiv na 6 sekundi, osim ako niste pored shop-a.
Da li mislite da biste ikada mogli da se vratite na samo 6 slotova?
Shrine i Outpost
Dolazimo do dodatka koje niko nije tražio. Sada ozbiljno, znali smo da će nove građevine sa unikatnim funkcijama temeljno promeniti gameplay. Icefrog je još više želeo da obogati igru koja je već pretrpana detaljima, dodavši novi entitet oko kojeg će se timovi tući. Donekle je i uspeo u tom poduhvatu – kretanje ekipa i njihove strategije su postale mnogo dinamičnije, ali je to zauzvrat sa sobom povlačilo neke ”nuspojave”.
Shrine-ovi su dodati kao deo 7.00 update-a, i predstavljali su male građevine koje su suštinski fontana sa cooldown-om. Iako su pružale dodatan cilj i dinamiku u lejning fazi, ispostavilo se da je cela mehanika izuzetno ”toksična”, posebno u verzijama gde ste mogli da ih pronađete u bazi. Sećate se, push je bio skoro pa nemoguć.
Shrine-ovi su bili postepeno degradirani, dok na kraju nisu izbačeni u verziji 7.24. Pitam se zašto.
Outpost-i su ubačeni u istom 7.24 patch-u i predstavljali su nekakvu zamenu za Shrine-ove, s tim što nisu pružali heal, već exp bonus celoj ekipi u određenim vremenskim intervalima, sa dodatnom mogućnošću zauzimanja. Iako deluje kao intuitivan uprade, Outposti su menjani već nekoliko puta. Da li će i oni jednog dana biti izbačeni?
Talenti
Talenti su dodatak koji je verovatno iznervirao najveći deo Dota 2 populacije. ”Icefrog kopira Heroes of the Storm,” rekli su. Blizzard nije otkrio toplu vodu sa talent sistemom, ali je Icefrog-u možda služio kao inspiracija.
S jedne strane, ova promena je u startu bila pomalo zastrašujuća, ali ipak mislim da je dodatak koji je u jednom momentu morao da se dogodi. Dota mora da se menja, a ovo je bio definitivno najprirodniji prvi korak.
Kako napraviti sve heroje fleksibilnijima i dati im poentu nakon što maksuju sve skillove? Talenti. Svi heroji su dobili izbor od 2 talenta na 10., 15., 20. i 25. nivou, koji im pružaju dodatne statistike i poboljšavaju postojeće magije.
Ova mehanika je prošla kroz gomilu iteracija (% exp i gpm talenti su bili užasna ideja), ali je izdržala test vremena, a Dota 2 igrači se sada ponašaju kao da je oduvek postojala.
Koja je vaša omiljena ”drastična” promena?