Haotični Ability Draft game mode vam pruža beg od klasičnih Dota 2 partija, i heroja koje ste igrali milion puta. Nemojte pogrešno da me shvatite, ovaj mode je još uvek duboko ukorenjen u srži gameplay-a Dote, ali vam obezbeđuje svež pogled na igru. Ako ne znate šta je Ability Draft, bacite pogled na naš tekst koji pravi uvod u ovaj game mode.
Ability Draft će sigurno stimulisati vašu kreativnu stranu, i podstaći vas da isprobate neke sulude kombinacije, ili da napravite heroja koji može samostalno da radi neke stvari za koje bi vam inače trebala saveznička koordinacija ili specifičan item – Anti-Mage/Queen of Pain Blink + Echo Slam kombo, razni stun lock ili minus armor build-ovi, i slično.
Osim toga, postoje i kombinacije koje su toliko jake, da biste pomisli kao da je u pitanju bug i da definitivno ne pripadaju u igri. Slažem se da ne bi trebalo da postoje, ali nažalost nisu bug, već samo neviđeno broken. Ako dobujete priliku da ih izaberete, trebali biste da ih draftujete, barem kako bi ih oduzeli od vaših protivnika. Da ne dužim previše, ovo su 4 apsolutno broken Ability Draft kombinacija sposobnosti koje ne želite da vidite u vašim partijama.
Aftershock + spell sa niskim cooldown-om
Aftershock je Earthshaker pasivna sposobnost koja oko vas radi 150 damage-a i stun od 1,5 sekundi svaki put kada iskoristite neku magiju. Ako je uparite sa nekim spell-om sa niskim cooldown-om, možete u potpunosti da stun-lock-ujete svoje protivnike. Želite magije kao što su Quill Spray, Goo, Counter Spell, i tako dalje. Ako mislite da je ovo broken, treba da znate da je ovaj kombo ranije radio i sa Mana Shield-om.
Ako igrate ovaj build, prvenstveno biste trebalo da se fokusirate na neki gap closer – kupite Blink Dagger što pre, ili draftujte neki spell koji će vam pomoći da se repozicionirate. Posle toga gledajte da pokupite neke mana iteme, i na kraju defanzivne kao što je BKB, kako vas vaši protivnici ne bi prekinuli u stun-lock procesu.
Kako da kontrirate ovoj kombinaciji? Prvo što možete da uradite je da u draftu ukradete aftershock ili low cooldown magije. Posle toga se fokusirajte na strategiju koju inače primenjujete protiv Earthshaker-a – nemojte da se skupljate i kupite BKB ili status resistance iteme.
Sticky Napalm + Damage magije sa velikim brojem instanci
Damage magije sa velikim brojem instanci su sposobnosti koje umesto da urade, na primer, 300 damage-a u jednom velikom burst-u, rade taj damage podeljen na 10 delova po 30 damage-a. Upravo sam opisao Dark Pact, ali ključni detalj je što sve to radi u roku od jedne sekunde. Ako pogledate Sticky Napalm, on radi 25 damage-a po stack-u po instanci damage-a od bilo kog izvora (Radiance ne radi!). Ako na vaše protivnike primenite čak i samo jedan stack, to će biti neverovatnih 250 bonus damage-a! Sada znate da nije bug ako se vaš hp spusti na nulu za manje od sekund.
Izvedba ove kombinacije je veoma jednostavna, samo vam treba odgovarajuća sposobnost kao što je već pomenuti Dark Pact, Shackles, ili Ion Shell, na primer.
Što se counter-a tiče, prosti deny pick uvek radi. Na lejnu uvek uzmite stick, i igrajte defanzivno, u slučaju da ne možete da burst-ujete heroja koji vas poliva napalmom. Blade Mail, defanzivni itemi i BKB će vas staviti nekoliko koraka ispredtakođe.
Nether Ward + Rearm
Nether Ward je Pugnin skill koji vam oduzima manu, i kažnjava kad god bacite magiju. Na 4. levelu vam svake sekunde smanjuje 1,2% maksimalne mane, i radi 1,75 damage-a za svaku manu koju iskoristite pri bacanju magija. E pa svi ovi efekti se u potpunosti stack-uju. Na scenu stupa Rearm, skill koji inače ima bezbroj drugih kombinacija, ali je ova definitivno najubitačnija.
Vaš plej je da stojite iza vaše ekipe i spamujete Nether Ward i Rearm. Vaši protivnici če vrlo brzo ostati bez mane, i verovatno će umreti u momentu kada iskoriste bilo koju magiju. Tako da, na primer, ako postavite samo 4 warda, vaši protivnici će gubiti 4,8% max mane u sekundi, i primiti 7 damage-a za svaku manu koju iskoriste pri bacanju magija. Ako pomenut spell košta 100 mane, vaši protivnici će momentalno primiti 700 damage-a! Intenzitet ovih efekata naravno raste sa većim brojem postavljenih wardova, i većim mana cost-om magija.
Nema nikakvih konkretnih countera za ovu kombinaciju, osim da iskoristite BKB i nadate se najboljem.
Podelili bismo još jednu kombinaciju sa Rearm-om – Cataclysm. Sledeći klip će vas sigurno nasmejati.
Silencer (Glaives of Wisdom) + Wukong’s Command
Ova kombinacija je sigurno najbliža bug-u od svih prethodno navedenih. Štaviše, nisam više siguran da li trenutno uopšte radi. Bez obzira, imao sam tu (ne)sreću da iskusim moć ove sulude kombinacije. O čemu je tačno reč?
Poznato vam je da je Silencer do skora imao pasivnu sposobnost da ukrade inteligenciju heroja koji umre u njegovoj blizini. Ova sposobnost je sada (ponovo) vezana za njegov attack modifier, Glaives of Wisdom. Dalje, Wukong’s Command je ulti koji napravi krug od 14 stacionarnih klonova vašeg heroja. Ova magija je posebno jaka ako ste ranged.
Posle ovog uvoda, ispričaću vam anegdotu koja mi se dogodila u jednoj Ability Draft partiji. Ušao sam u okršaj sa protivničkim Silencer-om, koji je iskoristio Wukong’s Command, i naravno, ubio me. Kada sam se oživeo, shvatio sam da nemam mane za tp scroll. Na prvu loptu nisam shvatio šta se događa, ali sam nekoliko trenutaka kasnije ostao u šoku – moja inteligencija je bila svedena na 1! Izgleda da se svaki klon računao kao zaseban heroj, zbog čega sam izgubio čitavih 28 intelligence-a. Suvišno je reći da smo bili totalno zgaženi.
Ovo su bile neke od najubitačnijih Ability Draft kombinacija. Vidimo se sledeći put kada ćemo pokriti drugu temu vezanu za ovaj fantastičan game mode.