U poslednjem tekstu u serijalu o osnonvnim taktikama smo se bavili kontrolom banane na Infernu, a sada prelazimo na nešto skroz drugačije.
Kada govorimo o neprofesionalnim mečevima, bilo igranje Matchmakinga ili preko Faceit platforme, mape koje definitivno drže primat su Mirage i Cache, dok je redizajnirani Dust 2 malo izgubio na popularnosti.
Ove mape su verovatno i najbolje za sticanje osećaja za igru, s obzirom da nisu prekomplikovane, pa ćete ih najbrže i najlakše savladati. Pored pucanja i kretanja, veliku ulogu u vašoj igri igraće i granate. U CS:GO su one značajnije nego u prethodnim verzijama igre, i mogu vam dosta pomoći u mnogobrojnim situacijama, kao što je recimo zauzimanje sajtova.
Smokovi na Mirage A sajtu
Školski primer upotreba smoke granata za zauzimanje sajta je mapa Mirage. Gotovo svako zna da baci bar neku (ili sve) smoke granate koja će omogućiti terorima lakše zauzimanje tog dela mape. Postoji dosta varijacija i pozicioniranja za izvođenje ovakve taktike, mada lično mislim da su sledeći najlakši i najpraktičniji.
CT smoke
Za osnovnu strategiju sa smokovima, biće vam potrebna svega tri dimne granate, a za CT je možda i najteža za izvođenje. Osim toga, veoma je bitno izvesti je pravilno, tako da se protivnik ne može popeti na kutiju i odatle AWP-om ubiti jednog ili dva protivnika.
Postoji više različitih pozicija sa koje možete da bacite ovu granatu, ali po mom mišljenju je ova najpouzdanija:
Ovako ćete blokirati pogled igrača koji pasivno čuva rampu i palatu (najčešće AWP-om), a tu će verovatno rotirati i igrač sa B sajta.
Stairs smoke
Smoke za stepenice je neizostavan, jer će igrač koji bude u konektoru ili džungli sigurno biti pozicioniran i na stepenicama ukoliko primeti da se sprema napad na A sajt. Ova granata je veoma laka za bacanje, i jednostavno je morate znati ukoliko želite da napredujete.
Jungle smoke
U kombinaciji sa dimnom granatom za stepenice dolazi i jungle smoke, odnosni dimna zavesa u džungli. Smatram da je ovaj smoke i najbitniji od pomenuta tri, jer će blokirati pogled igrača koji je bio u konektoru, igrača sa prozora i eventualnog agresivnog igrača B kratkog – dakle tri igrača će biti stopirana samo jednim smoke-om.
Kao i za CT smoke, i ovde postoji više mesta na koje možete da stanete, a ovaj je verovatno i najpraktičniji.
Kada ste blokirali taj desni deo sajta, preostaje vam jedan veoma mali detalj – boost kod stepenica. U neprofesionalnim, naročito miks mečevima, retko ćete stvarno videti da neko koristi ovaj boost, iako je veoma snažan. Prošle godine, Liquid je pri rezultatu 15:14 iskoristio ovaj boost i odveo meč u produžetke.
Sa ove tri dimne granate, vaša briga ostaje sam sajt i pozicija ispod palate. Pogađate, za tu poziciju će se pobrinuti igrač u palati, gde će baciti veoma lak Molotov i isterati protivnika.
U istom trenutku će saigrači sa rampe napasti i fokusiraće se na sam sajt. Tu je svega 3, 4 pozicije, pa ne bi trebalo da bude nikakvih problema za postavljanje eksploziva.
Ipak, među protivnicima uvek ima “kamikaza” koji će izleteti kroz smoke, naročito ovaj u džungli, pa je poželjno da jedan igrač trži tu poziciju ili baciti Molotov ispred samog dima.
Plant pozicija
Nakon zauzimanja sajta, sledeća stavka je postavljanje C4 eksploziva. Kako oko sebe još uvek imate dimnu zavesu, praktično možete birati mesto na koje ćete postaviti C4. Poželjno je da tu bude neko otvorenije mesto, ka rampi ili palati, a najbolje moguće je za konektor. Važno je imati na umu da još uvek imate dva neiskorišćena smoke-a i nekoliko Molotova, što će dodatno stopirati ritejk.
Ukoliko postavite eksploziv za rampu ili palatu, bar po jedan igrač treba da se povuče na obe pozicije, pa će ritejk biti dodatno otežan.
Plant za konektor je istovremeno i plent i za rampu i palatu, pa protivnici neće očekivati da se nađete u konektoru. Ovu taktiku je usavršio i često praktikuje poljski Virtus.pro tim. Odmah po zauzimanju sajta jedan igrač preko T baze treba da rotira na mid i stigne do konektora, tako će praktično biti iza leđa protivnicima, ali i imati jasan pogled na C4. Ukoliko želite baš da idete u detalje, najbolje bi bilo da to bude igrač koji nema ni smoke ni Molotov, jer ne bi bio u mogućnosti da ih upotrebi, s obzirom da dolazi sa leđa protivnika.
Na vašu sugestiju, odradili smo osnovne smoke granate za jednu od najpopularnijih mapa. Da li u sledećem tekstu želite da obradimo istu tematiku ili imate novu sugestiju?