Pošto smo završili naš serijal o istorijatu Counter-Strike mapa, sada ćemo vam pomoći kako da savladate iste.
Strategijskim osnovama smo se već ranije bavili (na Cache), a sada ćemo se posvetiti mapi koja je sve popularnija.
Inferno je uzeo primat na profesionalnim mečevima, a interesantno da je bio i učesnik poslednja dva Major finala (i to kakvih) kao odlučujuća mapa. Kod neprofesionalaca su i dalje omiljeni Cache i Mirage, ali čini se da je Inferno odmah iza njih.
Zašto je važna kontrola banane?
Većina profesionalnih timova na Infernu gaji veoma pasivan način igre na T strani. Mapa je takva da CT strani daje dosta prostora za različita postavljanja, čak i za agresivnu igru.
Mid ne igra tako važnu ulogu kao recimo na Cache i Mirage, jer čak i da terori zauzmu mid sve do kratkog i dugog A, kaunter-teroristi se mogu odbraniti igrajući iz samog sajta, uz pomoć saigrača iz biblioteke ili CT-a. Najvažnija pozicija na mapi je banana koja obema stranama daje veliku prednost ukoliko zauzmu istu.
Ukoliko CT strana zagospodari bananom, jedan igrač će biti sasvim dovoljan da održi tu poziciju ili bar prikuplja informacije. Time će se izvršiti pritisak na T stranu, koja neće imati hrabrosti da krene ka B sajtu. Ukoliko terori čak i krenu u napad, igrač sa banane (najčešće AWP) će sigurno ubiti bar jednog igrača a zatim brzo povući nazad i granatama stopirati brzi napad protivnika. CT strana onda može potpuno da se posveti A sajtu, gde su čak četi igrača, koji sada mogu igrati agresivnije na midu i sprečiti T stranu da kontroliše bilo šta.
Standardna postavka
Iako izgleda kao jednostavna mapa, Inferno je zapravo veoma teško igrati protiv dobro organizovanog tima. Srećom, u prosečnim MM i Faceit mečevima ni protivnik neće blistati, pa ćete biti prilično ujednačeni.
Ipak, ukoliko želite da unapredite vašu igru na Infernu, postoji dosta načina za to. Najčešća greška na CT strani je pasvinost. Vi i vaši saigrači morate biti fluidni, mobilni, morate se kretati i rotirati, što na ovoj mapi može brzo da se uradi.
Međutim, kako je fokus naše priče na banani, preći ćemo na stvar. Standardna postavka na Infernu je 3A-2B, što je donekle logično, jer je A sajt daleko teže za sačuvati a još teže ritejkovati. Ipak, ove taktike se ne treba držati rigidno, što se gotovo uvek dešava.
Iz toga često proizilazi i greška u olakom prepuštanju banane, što odmah fiksira dva igrača na B sajtu, a vrlo verovatno će i igrač sa dugog preko baze doći u pomoć. Povlačenjem cele rotacije se već nakon manje od 30 sekundi ruši cela koncepcija, a da niste ni pokušali da pružite veći otpor.
Zauzimanje banane
U zavisnosti od stila protivnika, na startu runde možete pokušati sa slanjem tri igrača na bananu. Dva igrača će baciti Incendiary (na početak i sredinu banane) i HE granatu, što će sigurno stopirati protivnika. Treći igrač vam može asistirati bacanjem fleša, i omogućiti vam da odete do buradi i proverite celu bananu.
Ipak, treba uzeti u obzir da će i T strana verovatno baciti Molotov kod buradi, koji možete da ugasite smoke-om ili jednostavno sačekate da se isti ugasi, i potom pokušate da zauzmete dobru poziciju. Kada ste uspeli da očistite bananu, obavezno bacite smoke na početak iste i sprečite bilo kakva izviravanja, te ćete moći da priđete bliže ili iznenadite protivnika nekom postavkom.
Nešto slično je nekada radio fnatic, kada je pronax vodio ekipu. Šveđani su čak bacali smoke za početak banane na početku runde, iz CT baze (igrač koji ide na A sajt) i tako dodatno stopirali prodor terora. Kada ste sigurni da je banana iskontrolisana, samo jedan igrač ostaje tu, dok četiri saigrača igraju na drugoj strani mape.
3A-1CT-1B postavka
Osim 4A-1B postavke, malo sigurnija, i manje zahtevna postavka je gde jedan igrač ostaje u CT bazi da bude ispomoć na obe strane mape. Na startu runde, igrač polazi na B zajedno sa saigračem, pokušavaju da pokupe informacije ka banani i što je više moguće izvrše pritisak na terore, kako bi protivnik odustao od napada na B sajt.
Ipak, malo defanzivnije treba prići kontroli banane, i ne pokušavati da zauzmete taj deo mape po svaku cenu. Nakon uvodnog pritiska, igrači povlače na sajt, gde će jedan ostati na samom sajtu, dok drugi igrač igra iz CT-a ili iz kovčega (ruins).
Ukoliko nema nagoveštaja da će terori napasti B sajt, igrač iz CT-a (ruinsa) polako povlači preko CT baze na poziciju speedway-a, gde može da pomogne na oba sajta jako brzo. Kako može da preuzme gledanje longa iz arch-a, saigrač sa dugog može otići u sajt, pa ćete sada imati tri igrača koji gledaju kratko i apartmane, odakle većina napada na A i dolaze.
Bezbroj je primera u profesionalnim mečevima gde se najveće bitke vode oko banane. Naravno, profesionalni timovi daleko bolje znaju da iskoriste prednost njenog zauzimanja, ali sigurno možete podići nivo igre. Nekada T strana neće uopšte ni pokušati da napadne bananu, i tu se dešava jedna od čestih grešaka da dva CT igrača bez ikakvog razloga stoje kod buradi, što je totalno pogrešno, naročito ako imate informacije da se nešto šuška ispred A sajta.
Sigurno najsvežiji primer koliko je kontrola banane bitna dolazi nam sa finala Majora. Karrigan i NiKo su iskontrolisali čuveni prolaz na CT strani, bacili smoke na početak iste, te je karrigan prišao skroz i sakrio se. Nažalost, NiKo je otišao na A sajt i poginuo, pa je Cloud9 automatski rotirao na B znajući da je karrigan sam. U ovom slučaju, bespotrebna agresivnost Nikole je koštala FaZe runde, inače je cela taktika odigrana školski.
Kontrolom banane ćete stvoriti ogroman pritisak na terore, koji će biti primorani da napadnu mid i apartmane, a osim što ćete tamo gotovo sigurno imati 4 igrača, peti igrač će biti konstantna pretnja sa leđa protivnicima, pritom friberg će biti ponosan na vas. :)