Franšiziranje je izgleda nezaobilazan proces budućnosti kada je esport na najvišem nivou u pitanju.
Vidimo to sa Overwatch ligom, gde se kupuju mesta od po 12 miliona dolara, ali vidimo i u NALCS, gde su sva mesta postala vlasništvo franšiza.
Postoje svakako pozitivne i negativne strane ovog procesa, jedna glavna negativna je pre svega ubijanje “zdrave” konkurencije, koja ne može da se bori sa tolikim prilivom stranog kapitala u esport, pa zbog toga tradicionalne esport organizacije polako nestaju ili bivaju kupljene.
Pozitivna stvar je upravo taj priliv ozbiljnog kapitala koji omogućava stabilnost i razvijanje zdrave i stabilne osnove za razvoj liga, igrača i timova, jer na kraju krajeva, bez novca nema ni profesionalnog takmičenja. Sa franšizama su stigli bolji ugovori za igrače, bolji uslovi za pripreme, višemilionski i višegodišnji ugovori sa velikim sponzorima…
Na kraju krajeva, stigle su i bolje plate za igrače. Menadžer OpTic Gaminga otkrio je u razgovoru za LuquidLegend da su se plate u proseku sa 150 000 dolara godišnje u 2017. godini povećale na neverovatnih prosečnih 327 000 dolara godišnje. Ovo su zaista neverovatne cifre, i kada znamo da se mesta u velikim ligama plaćaju po 12-13 miliona dolara, postavlja se pitanje da li se ovakva investicija uopšte isplati?
Za sada nam se čini da “veliki” igrači još uvek opipavaju teren esporta, i svakako da postoji razlog za tako velike plate LoL igrača u NALCS, ali je pitanje i da li su tolike plate održive na duže staze.