Profesionalna League of Legends scena našla se na udaru njenih pratioca. Po mišljenju mnogih, LoL kao Esport više nije toliko privlačan i atraktivan publici za gledanje, što se ogleda u broju ljudi koji prate Twitch i YouTube prenose, kao i broj publike koja posećuje studio iz kojeg se mečevi strimuju. Isto mišljenje deli i Riot, koji namerava da sa novim zakrpama izmeni igru i učini je malo zanimljivijom.
Zanimljiva objava pojavila se na LoL forumu 14. februara u kojem čelnici Riota navode da profesionalni LoL mečevi nisu toliko atraktivni za gledanje. Ova tvrdnja ne odnosi se na mečeve amaterskih liga, kao i liga koje se igraju u našem regionu, već samo na mečeve većih liga kao što su evropski, američki LCS i korejski LCK. Riot je najavio promene koje će obrzati partije i tako pokušati da ih učini zanimljivijim i prekinuti copy-paste partije u kojima se jedno isto farmanje dešava sve do 35. ili 40. minuta kada jedan teamfight odluči ishod cele partije.
Ukoliko ste pratili finale League of Legends Srpske Lige (LSL-a) prethodnog vikenda ili EBL tokom proteklih nedelja, mogli ste čuti mišljenja castera koji takođe misle da meta nije baš toliko zabavna za gledanje jer se isti heroji vrte u krug tokom pick i ban faze, što nam donosi utisak da je svaka partija ista. Taktike tokom same partije nisu ništa inovativnije i različite od onoga što se viđa u ostalim partijama. Kompozicije se sastoje od jednog do dva tenk heroja, hypercarry ADC heroja koji farma do late gejma iz kojeg bolji scaling ADC izlazi kao pobednik. Ovakav stil igre najviše se može primetiti u južnokorejskom LCK-ju, u kojem je sve češća pojava da partije traju po 40 i više minuta. Nedavno se dogodilo da je na LCK meču First Blood pao tek u 38. minutu meča, što je nenormalna pojava imajući u vidu da se u partijama naše svakodnevnice First Blood uzima u prvih 5 minuta meča.
Riot je najavio tri promene za patch 8.4 koje, kako oni misle, mogu ubrzati tok partije i forsirati više timskih borbi, što bi moglo da rezultira bržim završecima partija. Prvi na meti našao se Baron buff, koji će imati još jači uticaj na minione nego što je slučaj bio do sada. Cannon minion će, pojačan Baron buffom, raditi 300% veći damage strukturama, odnosno Turretima i Inhibitorima, dok će Caster minioni primati 50% manje štete od protivničkih heroja, što će znatno poboljšati push potencijal ekipe koja ima Baron buff. Druga promena, koja po mom mišljenju neće previše ubrzati tok partije, jeste izmena na Elder Dragon buff-u. Elder Dragon buff do sada je davao dodatan damage i duplirao efekte elemental zmajeva koje smo skupili do tada, a od patcha 8.4 uzimanje svakog narednog Elder Zmaja pojačavaće efekat njegovog buffa. Pored jačeg buffa, pojavljivanje zmaja na mapi biće smanjeno sa deset na osam minuta. Ukoliko Elder bude uzet odmah na 30. minutu, kada počinje njegovo prvo pojavljivanje na mapi, njegovo drugo pojavljivanje na mapi biće tek u 38. minutu, što realno gledano i nije neko ubrzavanje partije ako mene pitate.
Velike promene dobiće i itemi. Stopwatch će nam biti omogućen na korišćenje tek u 10. minutu, što će timove forsirati da agresivnu igru pokažu već na samom startu partije i samim tim izgraditi prednost na početku meča. Tracker’s Knife, jungle item koji daje Wardove, biće uklonjen iz gejma. Riotovi ljudi smatraju da se jungle igrači previše fokusiraju na vision u profesionalnim mečevima, što je razlog čestih tank pickova u džungli i kupovanje Wardova umesto nekog damage jungle Enchantmenta. Uklanjanjem ovog itema, Riot se nada da će jungle meta na Esports sceni biti fokusirana više oko damage jungle heroja, kako bismo gledali veće „krvoproliće“ u gejmovima i tako dolazili do ranih prednosti koje mogu rezultirati bržim završecima i većoj uzbudljivosti tokom samih partija. Jungle meta već sada se deli na tenk junglere i assassin junglere. Postojanjem Tracker’s Knife itema, damage jungleri fokusiraju se na izgradnju visiona u protivničkoj džungli, što im smanjuje damage na samom početku meča i treba im neko vreme da završe par itema pre nego što postanu pretnja po protivničku ekipu.
Autor: Nikola Milićević