Stigla nam je Nova godina, nova nedelja, te i novi deo serijala o Counter-Strike mapama. I dok je vreme raspusta i odmora, imamo više vremena za igranje nama omiljenih igara, a nikada nije na odmet nešto i pročitati o njima. Ovoga puta pričamo o Cobblestone.
Nadam se da vam ovo neće pokvariti prazničnu idilu, jer znam da dosta ljudi ne voli ovu mapu, a i sam spadam u ovu grupu. Ipak Cobblestone je prešao dug put na kojem se susretao sa ogromnim promenama, kako bi dobio mesto na kojem je sada.
Istorijat
Istorija ove mape započinje davne 2000. godine sa izlaskom Beta 6.5 verzije. Counter-Strike je u ovoj verziji postao bogatiji i za Italy, legendarni Dust i još legendarniji Aztec, a tada je dodata i Smoke granata. Kreator mape je Dejvid Džonston koji je, kako sam kaže, imao zamisao mape bazirane na zamku. Počeo je sa projektom cs_cstle, dok mu je Kris Ašton pomagao oko tekstura. Na sreću (ili nažalost), mapa je odbijena.
Po nebrojano puta do sada, život nas uči da ne treba odustati posle prvog neuspeha. Dejvid nije digao ruke, bio je rešen da napravi mapu sa temom srednjevekovnog zamka, počeo je iznova i ubrzo je nastao de_cbble. Ipak, ime ovog Britanca će zauvek ostati zapamćeno u Counter-Strike istoriji zbog toga što je on stvorio Dust 2, dok je pomenuti Kris Ašton bio stalni saradnik koji je bio zadužen za teksture.
I kako je u 1.6 verziji Dust 2 bila odlična, izbalansirana mapa, isto tako je Dejvid je sa cbble malo “promašio”. Mapa je bila previše CT orijentisana, mada je u kompetitivnim mečevima to manje dolazilo do izražaja u odnosu na jurnjavu sa 32 igrača na Public serverima. A tada se igra svodila na konstantno štekanje kaunter-terorista i korišćenje snajpera, neretko automatskih. Malo close-range borbi i premalo prolaza za terore bili su velika boljka ove mape, a vremenom je sve više gubila na popularnosti na Public serverima, sa prodorom Tuscana, Dust2002, Dust4ever i ostalih dobrih i manje dobrih mapa.
U Condition Zero i Source verziji su promene bile uglavnom vezane za same teksture, naročito u CSS, gde je mapa grafički dosta poboljšana, ali ništa više od toga.
Usledio je Global Offensive, ali je Cobblestone svetlost dana ugledao tek nešto više od godinu dana kasnije, 18. decembra 2013. godine u velikom Winter Offensive apdejtu, zajedno sa Overpass. Pogađate, kreator mape je bila kompanija Valve. Tadašnja verzija mape nije bila ni nalik ovoj sada.
Već nakon mesec dana usledile su prve promene, doduše ne toliko velike. Tadašnja verzija je bila daleko otvorenija nego ova sada, B sajt je bio drastično veći, a velika razlika bila je i drop roomu. Čekao se maj 2014. gdoine da se preuredi B sajt na kome je CT strana dominirala, imavši veliki broj štekova i pozicija za snajper.
Usledio je Major u Kelnu, gde je mapa uvrštena u aktivnu rotaciju, zajedno sa Overpass i Cache. Na istom turniru igrana je 6 puta, uključujući i finale, koje je dobio NiP protiv fnatica, dobivši i Cobble 16:11.
Uprkos tome što se našao na Majoru, Cobblestone je bio daleko od savršenog (mada i sada nije blizu). Pozadina B sajta je i dalje bila previše jaka pozicija, pa je u februaru 2015. potpuno uklonjena, zajedno sa sniper sobom na midu. I A sajt je pretrpeo ogromne promene, uklonjen je balkon blizu dugog, dodata su vrata kod konektora, a voda na midu je presušila.
Mapa je konačno pridobila izgled sličan današnjem, a posle toga je imala još neke manje promene u vidu sređivanja bagova i tekstura.
Na Majorima je uvek bila negde u sredini, mada popularnost opada, na poslednja tri Majora je po igraonisti zauzela prvo, treće, a potom i peto mesto u Krakovu. Sličan trend je i na ostalim velikim LAN turnirima.
Zanimljivosti
Slobodno možemo reći da je Cobblestone mapa sa ubedljivo najmanje zanimljivih, skrivenih simbola, a i kako bi ih i bilo, kada su zaposleni u Valve toliko dugo morali da “peglaju” mapu, kako bi ispala koliko-toliko dobra.
U mapi koja je smeštena u Francuskoj, teroristi pokušavaju da detoniraju gazdinstvo Lorda Vilijama, u čemu uspevaju, ali on preživljava, i ponovo gradi svoj dom u mapi de_chetau, što je i naglašeno u opisu ove mape, doduše u 1.6 verziji.
Ipak, pomenuti lik se ne pojavljuje ni na jednoj od ove dve mape, a stvari su malo drugačije u GO verziji.
Lord Vilijam je bio junak dve misije u Bloodhound operaciji tokom 2015. godine, a i taoc u Guardian modu je imao isto ime. Na kraju, Vilijam je ubijen na Cobblestone od strane Čejs Tarnera. Kasnije, u Wildifre operaciji koja je počela 2016. godine, na mapi de_royal prikazan je dom Wiliama, koji je bio prekriven škotskim zastavama.
Kako se nalazimo u Francuskoj, kaunter-teroristi su pripadnici jedinice GIGN, odnosno francuskih žandarmeraca, isti oni koji se pojavljuju i mapi Cache, što i nije bilo toliko logično.
Jedan od najcenjenijih skinova u igri, Dragon Lore, pripada upravo Cobblestone kolekciji, a gledajući predstojeći Major možete dobiti baš Cobblestone suvenir kutiju i izvući AWP Dragon Lore suvenir, čija se vrednost meri hiljadama evra.
Taktički osvrt
Lično, mislim da je u taktičkom smislu Cobblestone veoma loša mapa. Jedna od mojih glavnih zamerki na ovu mapu je to što CT strana veoma brzo rotira sa jednog sajta na drugi. Pored toga, agresivna igra na CT strani je na svim ostalim mapama dobro nagrađena, dok na Cobblestone ne dobijate gotovo ništa, pa je bespotrebno rizikovati.
Mid je zanemarljiv, gotovo neprimetan deo mape pa nam ne može doneti previše aim duela. Igra se svodi na grupne napade terora koji se u veoma kratkotrajnoj borbi obračunavaju sa protivničkom stranom, što nije toliko zanimljivo za igranje, a još manje za gledanje.
Ritejkovi sajtova su teški, pogotovo B sajta ukoliko nijedan kaunter-terorista ne rotira preko mida.
Na T strani su najučestaliji napadi na B sajt, za koji vam treba puno fleševa i bar dve smoke granate. Jedan smoke će vam dobro poslužiti da blokirate pogled iz drop rooma, i jedan između statue i boost pozicije, i naravno – fleševi preko B long zida. To su najosnovnije granate za iole ozbiljniji napad ovog sajta.
Odaje se utisak da je drop room nedovoljno eksploatisana pozicija od strane terora. Sa izuzetkom drop ka A napada, terori se retko odlučuju da napadnu drop odakle mogu da se otvore brojne opcije. Okupiraće te dva igrača, jednog koji će gledati da ne iskočite kroz prozor, a drugi igrač će paziti na vas sa B sajta. To otvara šansu igračima sa B longa, ili pak onima sa mida, ako se odlučite za A napad. Takođe, ovo mesto je odlično se presecanje rotacija i skupljanje bitnih informacija za ceo tim.
Osim standardne CT postavke, gde tri igrača idu na B, i dva na A, postoji još par varijacija. Jedna od čestih je postavka gde jedan igrač čuva A sajt, igra pasivno, dok njegovi saigrači idu na B sajt. Tako ćete imati čvrstu igru na B sajtu, a slučaju napada preko mida i dugog, bićete u mogućnosti da brzo rotirate, čak i preko mida i iznenadite terore.
Epski momenti
Kada sam počeo da razmišljam o momentima za pamćenje na ovoj mapi, prva pomisao mi je bio potez legende iz 1.6 ere – SpawN-a. Većina nas voli da se podseti 1.6 dana, a od ovog Šveđanina je moglo dosta toga da se nauči.
U finalu ESL Njujorka, Snax je rešio 1v4 situaciju protiv NaVi, što je i zasigurno obezbedilo prvu mapu njegovom timu, ali je CIS tim dobio naredne dve i osvojio titulu.
Sjajni Poljak je na istoj mapi pokazao umeće igranja MAG-7 protiv švedskih Nindži.
Tu je i sjajni Coldzera na B sajtu, sa omiljenom pozicijom oko statue i igranja iza smoke-a. Ovoga puta je zaustavljev Virtus.pro.
Od ovogodišnjih bitnih momenata, izdvaja se 2v4 situacija FalleN-a i boltza protiv VP u produžecima finala Epicenter turnira, kada su Poljaci ispustili titulu.
Pratićemo sudbinu Cobblestone u ovoj godini, par mapa je zrelo za redizajn, među njima i čuvena Kaldrma, a videćemo da li će baš ona biti zamenjena Dust dvojkom. Neki od najjačih timova gotovo uvek banuju Cobblestone, a najizrazitiji protivnik ove mape je FaZe, a i sam NiKo je u više navrata rekao kako ne voli ovu mapu.
Bilo kako bilo, Cobblestone je u hodu pretrpeo velike promene, igrači su se prilagođavali istim, a jedno vreme je bila među najpopularnijim mapa na velikim LAN turnirima. Za nas neprofesionalce, dolazi kao osveženje od standardnih mapa, a može biti i prilično zanimljiva kada se svodi na aim duele, s obzirom da tada njeni taktički nedostaci ne dolaze toliko do izražaja.
Autor: Bogdan Đurić