Novi Dust 2 je izašao svega nekoliko sati nakon objavljivanja prve fotografije, u standardnom apdejtu utorkom, a mi smo mapu testirali u beta verziji igre.
Uprkos riziku od navale Rusa i “cyka blyat” uzvika, rešili smo da vidimo šta nam novo donosi mapa koja je postala sinonim za Counter-Strike. Opšti utisak je da je na mapi sve izmenjeno, bar što se dizajna tiče, međutim ima promena i u samoj konstrukciji mape, doduše ne velikih, ali da krenemo redom.
Sajt A
Što se tiče pozicije dugog, ona je na starom Dust 2 bila verovatno i najviše eksploatisana od strane terora. I sada je sam prolaz kroz vrata prilično lak uz pomoć par fleševa preko zida koji uglavnom garantuju napredak terora. Ono što izmenilo su sama vrata, preko kojih možete da gledate uz pomoć busta saigrača.
Dalje napredovanje će biti otežano izmenjenom pozicijom “car” odnosno automobila koji se nalazi sa desne strane. Ovo mesto je sada sređeno, poravnato sa ostatkom dugog, i postavljen je automobil iza kojeg se možete sakriti. Postoji mogućnost da se ova pozicija koristi, ali će sigurno biti očišćena Molotovima od strane terora prilikom svakog napada dugog. Za smokovanje igrača koji prete sa CT spona će sada biti potrebna dva smoka, jer čak i jedan perefektni smoke ostavlja mali gap do ulaska na A sajt.
Pozicija kratkog nije pretrpela značajne promene, tu je i dalje x-box koji će biti smokovan kada terori napadaju A. Čak su i sve kutije na istom mestu, uz mali redizajn. I raspored na A sajtu je ostao nepromenjen.
Mid
Što se mid strane terora tiče, postoje samo kozmetičke promene, što nije slučaj na CT strani. Vrata su ostala manje više ista, ali je zid znatno spušten pa je sada lakše flešovati i CT i T stranu mida. Zidovi na CT midu su zaravnjeni (kao uostalom i na celoj mapi), što možete iskoristi za neki pop-fleš.
Pored toga, promenjena je i skela kod prozora pa se sada možete sakriti skroz uz zid i ostati neprimećeni sve dok se protivnik potpuno ne približi skeli.
Sajt B
Sajt od kog smo najviše očekivali a najmanje dobili. Većina igrača se slagala da terorima treba otvoreni krov u gornjem tunelu, za mogućnost smokovanja B sajta, ali to nisu dobili. Zapravo jesu dobili otvoreni krov, ali njega mogu da iskoriste samo ako žele da gledaju u nebo, jer granate ne mogu se prebace preko krova. Osim toga, sužen je tunel za sam ulaz u sajt, pa je sada gotovo nemoguće ući u isti. Pozicije B sajta je i na starom Dust 2 bila retko napadana, baš zbog toga što postoji samo jedan ulaz (ako ne računamo upad preko mida). Sada je i taj ulaz sužen, pa upad izgleda još teži, naročito ako uzmemo u obzir da se na samom sajtu nije ništa značajno promenilo što bi CT strani otežalo čuvanje.
Plato je poravnat sa ostakom B sajta, sve kutije su ostale iste, osim one do prozora, pa sada samo sa jedne strane možete da se popnete na njih da biste proverili mid. I zid na B sajtu je spušten, što će dozvoliti lakše flešovanje prilikom ritejka CT strani.
Osim toga, kao i cela mapa, i karakteri na Dust 2 sada imaju novi imidž.
Sveukupan utisak je da je mapa više pretprela kozmetičke promene. Izgleda modernije, ima više detalja ali čini se da igrači nisu dobili ništa revolucionarno novo što bi promenilo način igranja ove mape. Ipak, iako nam je mapa dobro poznata, igrači moraju naći nove smokove, fleševe, Molotove, tako da će svakako biti zanimljiva za igranje. Konstrukcija mape je ostala skoro ista, bez ikakve nove pozicije koja bi donela nove taktike. Ako se prisetimo, čak je i Inferno pretrpeo veće promene iako je ta mapa i u staroj verziji bila dovoljno kompleksna.
Ipak, sačekaćemo sud profesionalaca, kao i da li će mapa baš ovakva ući u zvaničnu verziju igre. Da li ste vi probali novu mapu, i kakvi su vaši utisci?