Counter-Strike je veoma kompleksna igra, zato nam je i toliko zabavna. Uvek postoje aspekti igre u kojima možete da napredujete, ali se igračima često desi da dostignu određeni nivo i počnu da stagniraju, a mi ćemo se u tekstu pozabaviti ovim problemom.
Mnogi igrači su na CS:GO prešli sa čuvene 1.6 verzije, oni bolji su se odmah snašli dok je za neke ovo bila potpuna nova igra. Vremenom napredujete, naučili ste sve mape, dobre štekove, bustove i otkrili nekoliko trikova, to su prve osnove napretka koji razlikuju početnika od malo iskusnijeg igrača. Potom ste našli tutorijale o smokovima, fleševima i Molotov koktelima i naučili ste granatama da stvarate prednost. Našli ste i neku ekipu sa kojom konstantno igrate, te se dobro poznajete i sve ste uspešniji. Verovatno najbitnije, savladali ste pucanje u odnosu na početke, AK-47 se ponaša različito u 1.6 i CS:GO, kao i sve ostalo oružje. Međutim, dostigli ste neki nivo i počinjete sve sporije da napredujete, sve manje pobeđujete, nailazite na protivnike koji su bolji od vas ali ne vidite u čemu grešite.
Ključ napretka leži u razvijanju (ispravne) mišićne memorije. Mišićnu memoriju bismo mogli da opišemo kao mogućnost našeg mozga da automatizuje određene procese. Prostije rečeno, kada neku radnju ponavljamo dosta puta, posle određenog vremena ćemo je raditi gotovo automatski, bez mnogo razmišljanja. Mišićna memorija najviše udela ima u vašem pucanju, možemo reći da je razvijanje ispravne mišićne memorije ustvari osnov dobrog igrača. Ukoliko ste recimo naučili neispravno da pucate, vi ćete imati uspeha do oređene tačke, protiv slabijih igrača, ali ćete protiv jačih igrača redovno gubiti.
I kako naš narod kaže, navika je jedno čudo, a odvika dve – ukoliko vam pucanje nije na impresivnom nivou, trebaće vam određeno vreme da se odviknete od vašeg “starog” načina pucanja i primenite novi. Tako je i za sve sfere života, sport, muziku ili bilo šta drugo. Vreme koje je potrebno za to je veoma relativno, zavisi od svakog pojedinca i njegovih kinetičkih sposobnosti, mada to već zalazi u pojmove fiziologije čoveka, o čemu nećemo ovde. :) Najvažnije što morate da znate je da treba biti strpljiv, razvijanje ispravne tehnike zahteva vreme i dosta vežbe.
Kako vežbati? Ukoliko govorimo o pucanju, najbolji je to raditi na aim trening mapama i DeathMatch severima. Vrlo je važno prvo ispravno naučiti da pucate, možete čak i bez aim trening mapa, pa tek potom to primeniti u stvarnom okruženju, protiv neprijatelja na DM serverima, pa tek potom na Competitive mečevima. Mi smo već predstavili najbolje aim trening mape, a nedavno je stigla još jedna, koja vam sigurno može pomoći u razvijanju ispravne tehnike.
Vi i sada imate bezbroj razvijenih podsvesnih radnji u CS:GO, način na koji otvarate neki sajt, način na koji pucate različitim oružjem i mnogo drugih stvari, ali i to ste stvorili stalnim ponavljanjem tih radnji. Nemojte da očekujete da posle dva ili tri dana vežbanja na aim trening mapi budete osetno bolji. Ono što je važno reći je da je bolje češće vežbati u kraćim vremenskim intervalima nego jednom u dugom vremenskom intervalu. Čak vam se može desiti da vežbate, potom želite da se testirate u competitive meču i pre nego što zapucate uhvatite sebe da razmišljate na koji način da pucate. Tada počnete da pucate kako ste vežbali, dakle primenili ste ono što ste trenirali. To je dobar osnov, znači da vaš mozak vidi neke promene koje će vremenom, uz stalno ponavljanje te radnje, postati automatske ili podsvesne.
Counter-Strike je igra koji zahteva mnogo skila, a kako se čini po poslednjem Tec-9 apdejtu, i najavljenim nerfovima, skila će biti potrebno sve više. Zato je potrebno mnogo vremena da postanete bolji igrači, ali to vreme treba dobro upotrebiti, učenjem pravilnih tehnika pucanja, kretanja kao i svih drugih aspekata ove igre.