Tokom Majora u CS:GO istoriji, timovi su se za plejof kvalifikovali preko grupne faze. U grupnoj fazi 16 timova je podeljeno u četiri grupe po četiri tima. U prvom meču timovi se bore sa jednim protivnikom iz grupe, pobednici se bore sa pobednicima, gubitnici sa gubitnicima u bo1 okršaju gde se odlučuje jedan tim koji ispada sa turnira, i jedan tim koji prolazi u plejof kao prvoplasirani tim u grupu. U poslednjem meču grupe, gubitnik pobedničkog okršaja i pobednik gubitničkog okršaja se u bo3 meču bore za prolaz dalje.
Mnogi igrači, a i fanovi, su se žalili na ovaj sistem jer jedan tim može okončati turnir nakon dve slabe mape, i nemaju šansu da potpuno prikažu svoje sposobnosti, takođe nekom timu mogu da se posreće dve mape, i da nezasluženo prođu dalje, dok se jači timovi u grupi moraju boriti za opstanak.
Zbog toga je ESL odlučio da eksperimentiše na kvalifikacijama za Major u Kelnu 2016. godine. Kvalifikacije su se održale pod swiss sistemom, koji je veoma popularan u šahu.
Prvi turnir ikada odigran u swiss sistemu je bio šahovski turnir u Cirihu 1895. godine. Odatle smo i dobili ime Swiss – švajcarski. Ovaj sistem se pored šaha i esportsa, koristi i u igrama Scrabble, Tavla ill Backgammon, Skvoš, Yu-Gi-Oh! itd.
U esportsu, osim u cs:go-u, swiss sistem se koristio i na Majoru Dote 2 u Kijevu 2017. godine.
Swiss sistem funkcioniše tako što su svi timovi u jednoj ogromnoj grupi. Svaki tim ima 3 života, što znači da prolazi dalje u slučaju tri pobede, a ispada u slučaju 3 poraza. U prvoj rundi, svi timovi počinju sa skorom 0-0 i igraju prvi meč, u slučaju da pobede prvi meč u drugoj rundi igraće sa timom koji ima skor 1-0, a u slučaju da izgube igraće sa timom koji ima skor 0-1. Nakon druge runde postoji tri vrste timova, oni koji imaju skor 0-2, oni koji imaju skor 1-1 i oni koji su neporaženi zasad, 2-0. Ono što je bitno je to da se nijedan tim ne može suočiti sa timom sa kojim je već igrao meč. Nakon trećeg kola imamo prve timove koji prolaze dalje sa skorom 3-0, i prve timove koji ispadaju sa turnira sa skorom 0-3. U četvrtom kolu međusobno se suočavaju timovi sa skorom 1-2, i međusobno se bore timovi sa skorom 2-1. U petom i poslednjem kolu preostali timovi sa skorom 2-2 se bore za poslednja mesta u plejofu.
Većina profesionalnih igrača hvale ovaj sistem jer timovi koji slabo počnu turnir imaju šanse da se povrate i prođu dalje. Pored toga, ovaj način povećava šanse da slabiji timovi iznenade protivnike, jer se timovi ne mogu pripremiti za sve protivnike. Primer ovoga je američki tim Optic, koji je na ESL One turniru u Kelnu, koji se skoro završio, iznenadio i pobedio timove poput FaZe Clana i Northa, da bi prošao u plejof.
Swiss sistem se sve više i više prihvata kao najbolji sistem u grupnoj fazi. Nakon dugog niza Majora, E-League Major u Atlanti je bio prvi na kome je korišćen Swiss sistem. Većina organizatora vidi ovaj sistem kao najpravedniji, osim toga što ima ogroman broj mečeva, iz njih izlaze najbolji timovi na tom turniru, i osigurava maksimalnu zabavu i kvalitetan cs:go. Ovaj sistem ćemo moći videti i na Majoru u Krakovu, koji počinje 16. jula.