Valve je izbacio novi peč za CS:GO. Prozboriću koju reč o novom peču i šta lično mislim o izmenama negeva i revolvera.
Pre toga, da samo pohvalim Valve što su popravili najiritantniji bag, čini mi se ikada – gde se muzika sama od sebe resetuje na maksimum iako ste je isključili.
Ali, kako smatramo da ako Valve odradi dobar posao zaslužuje pohvale, tako smatramo i da ako stvari odrade loše, zaslužuju kritiku.
Dakle, na kritike. Šta je Valve tačno odradio sa igrom i dva gorepomenuta oružja?
“Negev i R8 Revolver su vraćeni u Competitive mod”
“Cena Negeva sa $4000 spuštena je na $2000”
“Cena R8 Revolvera spuštena sa $850 na $700”
Ovde smo pričali šta je Valve uradio za Negev i R8 prošlog puta, i kako im je poboljšao parametre, ali čisto da rezimiramo za svaki slučaj. Negev je pretvoren u laser smrti, cena mu je spuštena na $4000 sa originalnih $5700, a R8 revolveru je trajanje povlačenja oroza levim klikom značajno skraćeno.
Kada je reč o revolveru, cena je spuštena na $700, da parira Diglu. Ovo znači da R8 može da se kupi u pištolj rundi. Da podsetim, R8 može da ubije protivnika iz dva metka ako ga pucate u tabane! Takođe znamo da se ponekad ljudi odluče na fleške i dimne bombe umesto pancira, pogotovo na terorističkoj strani – a R8 Revolver ubija iz jednog metka u prsa neprijatelje bez kevlara. Vidimo gde leži mogući problem.
Što se negeva tiče, njemu je cena dodatno spuštena na sitničavih $2000. Ovo znači da je negev, uz pancir, jeftiniji od recimo, same M4! Negev, mitraljez, je sada jeftiniji od M4 i razumna je opcija za force-buy. Doduše, kao najveći problem vidim taj “Call of Duty” aspekat koji se prikrada u CS:GO. Prvih petnaest metaka iz negeva je izuzetno neprecizno,a nakon toga negev postaje najpreciznije oružje u igri sa preostalih 135 metaka. Totalno nasuprot instinktu kanteraša, ovde nije cilj u kratkim, preciznim rafalima već teški, mukotrpni zadatak da držite levi klik.
Deluje kao da Valve želi da unese raznovrsnost i izbor u Global, ali radi to na pogrešan način. Na stranu to što većina igrača verovatno i ne želi raznovrsnost – već je zadovoljna višedecenijskim uspostavljenim sistemom gde, iako svako koristi emku ili kalaš, veština određuje pobednika u duelima – Valve ne želi ni da se konsultuje sa igračima.
Valve je u prošlosti koristio beta klijent igre da testira novi Inferno. Zašto onda sada forsiraju testiranje u pravom Competitive modu, ako već imaju Beta klijent?
Ovo nije prvi put da Valve ubaci neki, u najmanju ruku rečeno, čudan peč u “lajv” igru, i potpuno sruši sav balans koji su do sada uradili. Kao da imaju neku neuobičajenu klackalicu – izbace loš peč gde pretvore neko oružje OP, pa nakon nedelju-dve izbace novu zakrpu koja vrati to oružje na staro i povrati balans. Setimo se samo peča za AUG, ili kada je izašao R8 Revolver, pa CZ 75 Auto,… I evo, opet Valve radi po starom. Kao da ništa nisu naučili.
Ali, zašto to rade? Zašto forsiraju raznovrsnost? Spekulacije su razne – od toga da, kako Valve najviše zarađuje para na skinovima, žele da ubace taj izbor u oružju da bi ljudi kupovali skinove i za manje popularne puške, pa do toga da Valve samo želi da menja bilo šta da bi prividno igra bila “živa” iako “već umire”. O tome koliko su tačne ove tvrdnje i optužbe nećemo polemisati, ali jasno je kao dan da Valve ne uči iz prethodnih primera, i da je ovo jedna od onih zakrpa koju ljudi neće pamtiti po dobrom. Nadajmo se samo da će uskoro popraviti situaciju sa ova dva oružja i povratiti mir na rangirano, virtuelno bojno polje.
Autor: Aleksa ‘Beo’ Obradović