Jedna od najpopularnijih survival igara na Steamu je Rust, igra iz studija Facepunch koji mnogi znaju po sandbox igri Garry’s Mod. U Rustu, poput sličnih igara, preživljavate u negostoljubivoj divljini, gradite kuće, tučete se sa drugim igračima… Međutim, igra ima i RPG sistem koji vas nagrađuje novom tehnologijom i receptima ako izvršavate određene akcije i igrači su vrlo podeljeni oko toga.
Sistem iskustva je pre izlaska bio jako očekivan od strane igrača da bi ubrzo postao poprilično omražen. Facepunch Studio je svestan toga, kao i da celom sistemu treba ili drastična promena ili, verovatnije, kompletno uklanjanje iz igre. Originalno je dodat na zahtev igrača kako bi se umesto nasumičnih događaja doveo neki osećaj napredovanja kroz igru, da umesto besomučnog udaranja u kutije imate cilj čijim dostizanjem biste bili nagrađeni.
Međutim, to je upravo poništilo sandbox osećaj igre, jer je isforsiralo linearno napredovanje umesto da igračima da odrešene ruke da se igraju kako žele što je oduvek bila ideja sa Rust. Jedan od glavnih developera igre, Maurino Beri, smatra da je najbolje rešenje uklanjanje kompletnog experience sistema iz igre ukoliko nije moguće naći balansirano rešenje. Ne znamo baš koliko bi se sa njim složili igrači koji su u svoje likove uložili dosta truda i vremena.