Uz blago razočarenje publike kada su shvatili da je u pitanju igra za mobilne platforme, Square Enix je na E3 sajmu u junu ove godine zvanično najavio The Fall, Deus Ex igru koju je još u martu promovisao kao naredni deo DE serijala. Od te klasifikacije se nije odustalo – izdavač The Fall posmatra kao četvrti deo Deus Ex-a. U pitanju je naslov čija je priča posebno povezana sa igrom iz 2011 – Human Revolution. Zapravo, ukoliko ste ispratili Deus Ex: Icarus Effect, priču koja je uvezana sa već pomenutim Human Revolutionom, onda će vam The Fall biti još poznatiji jer prati dešavanja iz Ikarusa.
Sad dolazi teži deo – ocenjivanje same igre. U startu možete pomisliti da je ovo jeftin tie-in popularne franšize i igra koja vas neće zabaviti. U realnosti, u pitanju je skupi tie-in popularne franšize koji vas neće zabaviti. Pod time mislimo prvenstveno na to što, ma koliko se developeri trudili, igra ovog tipa jednostavno nije za mobilne uređaje. A pod trudom developera zaista mislimo na puno toga i to u pohvalnom svetlu. Grafika je odlična, jako je dobro prenesen sistem menija, napredovanja i funkcionisanja igre iz Human Revolutiona, jednostavno, lako biste mogli pomisliti da je ovo zapravo dodatni set misija za Human Revolution, samo što je neko smanjio malo grafičke nivoe kvaliteta i ubacio nekakav mod za promene kontrolne šeme. Momci iz N-Fusiona su što se toga tiče odradili zaista dobar posao i u domenu priče i dijaloga, koji su u duhu čitave franšize. Šta je onda problem?
Pođimo od očekivanog – sistem upravljanja. Ekran osetljiv na dodir jednostavno nije za FPS naslove. Iako se možete navežbati jako dobro, i dalje će to biti na nivou od 40-50% igranja tastaturom i mišem. Znajući to, developeri su ubacili dva načina kontrole koja ćete međusobno menjati u skladu sa situacijom. To pomaže, ali nedovoljno. Upravo u onim “paničnim” situacijama kada je potrebno da sve teče glatko i bez problema, događaće se nepredvidive situacije i kombinacija tastera za skrivanje u zaklon će zapravo dovesti do sprinta prema protivniku, na primer. To sve čini da igranje ne predstavlja posebno zadovoljstvo. Drugi problem koji je zapravo “na duši” razvojnog tima je činjenica da u igri postoji veliki broj bagova. Protivnički AI nije posebno bistar i često će se ponašati kao da nema apsolutno nikakvog “mozga” (čak ni virtuelnog), pa će vas tako ignorisati iako ste im ispred nosa, stajati okrenuti prema zidu bez razloga a oružje koje nosite na njih će delovati po nekom slučajnom uzorku – nekad će jedan metak biti dovoljan, nekad neće biti dovoljno njih pet. Tu je i nasumično pucanje igre i blokiranje bez razloga a posebno “interesantan” bag, ili možda bolje reći “bag” bio je činjenica da korisnici sa Jailbreak-ovanim iOS uređajima nisu mogli da pucaju iz oružja u igri.
Sve u svemu, na papiru, ovoj igri ništa ne fali – dostojan je tie-in Deus Ex franšizi tj. Human Revolutionu, ima zanimljivu priču, detalje, grafiku, animacije i jako podseća na treći deo DE-a. Nažalost, ima greške i probleme koji umanjuju uživanje u igranju ali mnogo više od toga, napravljena je za platformu koja jednostavno i dalje nije za igre u prvom licu.
Autor: Petar Starović
PLAY! Zine br. 63 – Avgust 2013