Za današnji tekst analize The Witchwood karata, poslednji pre nego što večeras izađe ekspanzija, govorićemo o novim Rogue i Warlock kartama.
Rogue je klasa koju smo u dosadašnjem serijalu The Witchwood analiza najmanje obrađivali, tako da nas danas čeka čak osam Rogue karata. Jedina Rogue karta o kojoj smo ranije pričali jeste Wanted!, o čemu više možete čitati u ovom tekstu na linku.
Osim Roguea, čekaju nas i tematske Warlock karte koje imaju veze sa Warlock samopovređivanjem, i pretvaranjem negativnog u pozitivno, otuda i krvava magija u naslovu teksta. Ukoliko vas interesuje šta mislimo o Warlock legendarnim, o tome možete više čitati u četvrtom tekstu iz ovog serijala, koji možete pronaći na ovom linku.
Pošto ćemo danas pričati o dosta Echo karata, da se časkom podsetimo šta one rade – Echo kartu možete igrati koliko god hoćete puta u potezu (ograničeni ste jedino manom), zato što vam svaki put nakon igranja u ruci ostaje “eho kopija” te karte. Ali, kada se potez završi, Echo kopija karte u ruci vam nestaje, dakle ne možete je čuvati za sledeće poteze. Svi efekti sa originalne karte se ne prenose na “eho kopiju”, tako recimo ako vam je bila smanjena cena na originalnoj karti, eho kopija ima normalnu cenu karte.
Baš kao i prošli put, kada smo imali Warrior i Hunter specijal, i danas nas čeka izuzetno veliki tekst analize, tako da nećemo previše daviti sa dugačkim uvodom i bacamo se odmah na nove karte.
Pick Pocket
Džeparenje, tako tematski adekvatno Rogue klasi, da se čudimo da nismo ranije imali kartu sa ovim imenom. Još jedna karta sa Echo mehanikom i još jedna karta koja pokušava da podrži Rogue “lopovski” arhetip, koji osim zabavnih špilova i nekih specifično dobrih karata, nikada nije puno zaživeo.
Rogue na kraju jeste koristio “lopovske” karte, ali isključivo kao dopunu postojećim špilovima, neka veća ideja takvog špila nikada nije zaživela. Neke od najboljih ovakvih karata bile su Hallucination, Swashburglar i Undercity Huckster, pa čak se i Shaku na kraju pokazao vrlo dobrim. Sve ove karte smo u manjem ili većem obimu viđali u Mircale, Tempo, Pirate i drugim sličnim dobrim Rogue špilovima.
Međutim, karte koje su trebale sve to da povežu u jedinstven, novi arhetip, nikada nisu zaživele. Ethereal Peddler se testirao i nije prošao, Obsidian Shard takođe, dok je Lilian Voss otpisana i pre nego što je došla u igru, kao generalno jako loša karta.
Pick Pocket je tu da nastavi tradiciju, i čini nam se kao veoma dobra karta. Odlična je u Mircale Rogue, jer nam daje puno karata da recikliramo, odlična je i sama po sebi, jer je Echo čini jako fleksibilnom. Ovo je fenomenalan top deck posle desetog poteza, ukoliko ste ostali bez karata, jer možete praktično napuniti ruku samo sa jednom kartom, što je neverovatan Value. Šta god da vam dao RNG, pet karata će opet će biti bolje od prazne ruke. Ovo će pogotovo nervirati ljude u areni, i već vidimo besnog Krippa kako kuka “TOP DECK PICK POCKET WITH EMPTY HAND, ARE YOU F***ING KIDDING ME?!”
Uz sve to, dovoljno je jeftina, pa po potrebi može da se koristi i kao Combo aktivator, kao “hrana” za većeg Edwin VanCleef ili Questing Adventurer, kao popunjavanje neiskorišene mane… Jednostavno, veoma svestrana i jako korisna karta, koja će naći svoje mesto u raznim varijacijama Rogue špilova.
Cheap Shot
Još jedna Echo karta za Roguea od dve mane, i takođe veoma fleksibilna, dobri stari Miracle će je svakako voleti. U neku ruku, ovo me podseća na Mage spell iz Old Gods seta, Forbidden Flame, koji se igrao tu i tamo upravo zbog svoje fleksibilnosti, prvenstveno u nekim Reno Mage špilovima.
I ova karta popunjava sličnu ulogu, s tim što nije toliko fleksibilan damage, koji možemo nanositi samo u parnim koracima, ali zato ima veću vrednost kod Roguea zato što je u praksi više spellova u jednoj karti, plus možemo je podeliti na više miniona, pa je iz tog ugla zapravo i fleksibilnija. Sve one sinergije o kojima smo pričali gore, takođe važe i ovde – može da se koristi kao Combo aktivator, kao gorivo za većeg Edwin VanCleef ili Questing Adventurer, ili za dobri stari Miracle sa Gadgetzan Auctioneer.
Naravno, damage može ići samo u Minione, pa ne možete raditi neki čudnjikav OTK (One Turn Kill). Inače smo generalno primetili da se Blizzard poprilično udaljio od toga da Spell karte mogu da idu direktno na heroja, i sa svakom ekspanzijom viđamo sve više fleksibilnih damage karata koje možemo koristiti samo kao removal, ne i kao burst, i mislimo da je to generalno jako zdravo za igru, jer umanjuje opcije da ubijemo protivnika direktno iz ruke i daje mogućnost igraču preko puta da odgovori na pretnje.
Na kraju, kod obe karte iznad treba pomenuti i Echo sinergiju, jer kao što ćemo videti kod Mistwraith, postojaće i takva sinergija kod Roguea.
I umalo da zaboravimo, ova karta ima sjajnu sinergiju sa Bloodmage Thalnos, ali i svim drugim Spell Damage kartama.
Face Collector
Stižemo i do prve Rogue legendarne u ovom setu. Face Collector ima neverovatno dobar art, izgleda jezivo kul, sa živahnim i upečatljivim bojama. Sam efekat poprilično zavisi od RNG-a, ali je generalno ok. Još jedna karta koja je sjajan top deck ukoliko je povučete u devetom potezu ili kasnije, jer ćete moći da je odigrate tri puta za tri legendarne i tri 2/2 miniona na tabli.
Šteta je što Shadowcaster odlazi u Wild, inače bi ovde moglo da se pravi puno ludih kombinacija. Sa druge strane, tu nam je Sonya Shadowdancer koja potencijalno može da nam daje dodatni value iz Face Collectora, ukoliko naravno uspemo da postavimo takvu situaciju, što nije uvek lako izvodljivo.
Tu je i dobri stari Shadowstep, kao i Pande, preko kojih Sakupljača Faca možemo vratiti nazad u ruku za još legendarnih kasnije, jer iz ruke nestaju samo “echo” kopije, ali ne i ako miniona vratite nazad sa table.
Generalno, karta koja nudi veoma veliku vrednost, ali koja će poprilično zavisiti od toga šta vam sreća da. Kul je to što vam neće biti krivo ni ako je odigrate i čisto za jednu legendarnu, ali i to što uvek možete da planirate u hodu, u zavisnosti šta dobijete. Ovakve “sitne” value karte su u suštini uvek bile dobre, tako da ćemo u najmanju ruku da je testiramo u novom Echo Rogue špilu, koji će, nadamo se, biti makar Tier 2, jer velika količina karata u ovom setu izgleda ide ka tome da podrži takav tip špila.
Jedna od ključnih delova slagalice u tom špilu biće i ona o kojoj pričamo ispod, Mistwraith.
ps. Brann Bronzebeard i Face Collector u Wild, vlažni san svakog Value igrača.
Mistwraith
Ukoliko dobro vidimo na slici, ova utvara se nalazi na nekom tavanu i hrani se odzvanjanjem (Echo), što je u duhu onoga što radi karta.
Oni među vama koji su igrali u vreme Blackrock Mountain avanture, se verovatno sećaju karte Dragonkin Sorcerer, koja se tu i tamo igrala u Preistu, ali nije previše zaživela. Mistwraith je praktično ista karta kao i Dragonkin Sorcerer, samo sa drugačijim uslovom i potencijalno većim mogućnostima za “snowball” efekat.
Mistwraith sa ovom cenom i pozitivnim efektom ima odlične “vanila” statse, jer 3/5 za 4 mane je neki maksimum koji možete da očekujete sa ovakvim efektom (retko kada 3/6, kao što su Water Elemental i Shaw).
I u najgorim slučajevima, kada ovo odigrate za tempo turn 4, Mistwraith će imati efekat “mekog taunta”, jer će protivnik morati da ga ukloni inače postoji opasnost da se otrgne kontroli. Takve karte koje su pretnja i samim svojim postojanjem na tabli su uvek bile dobre, pa verujemo da će to biti slučaj i ovde.
Možda se stvori čitav novi Miracle arhetip oko ove karte, koja možda preuzme sličnu ulogu kao što je ranije imao Questing Adventurer, koji kreće sa znatno nižim statsima, ali ga je znatno lakše nabudžiti.
Ono što je trenutno problem koji vidimo, je da ne postoji dovoljno Echo karata da opravda stavljanje ove karte u špil i pravljenje takvog špila. Cheap Shot, Pick Pocket i Face Collector su dobre karte, ali će Rogue trebati više od toga da bi se podržao “Echo Rogue” arhetip.
Spectral Cutlass
Jedna od stvari koja se za Roguea često uzima kao mana da bi igrao sporije varijacije, jeste to što jako brzo ostaje bez života, i Lifesteal mehanika je jedan od načina da se to nekako nadomesti, a da pri tome bude u duhu klase. Spectral Cutlass ovde upada u priču, usput i kao nova podrška za “lopov” Roguea.
U Frozen Throne ekspazniji je stigao Leeching Poison, koji se čak i igra u današnjim Kingsbane špilovima, kao način da Rogue se održava beskonačno u životu, iako je na prvu loptu delovao kao ne baš toliko dobra karta.
Spectral Cutlass isto tako na prvu deluje kao “još jedno loše Rogue Epic oružje”, ali činenjica da ga možemo konstantno održavati nam daje nadu da neće biti baš toliko loše.
Ipak u praksi Kingsbane sve to radi mnogo, mnogo bolje, jeftinije i efikasnije, i to je glavni razlog zašto mislimo da se Spectral Cutlass prosto ne može boriti za svoje mesto, odnosno mislimo da potencijal da zasija postoji tek u ovo vreme sledeće godine, kada Kingsbane rotira u Wild format.
Blink Fox
Jedan od najlepših artova ekspanzije, ali smo već navikli da Hearthstone ekspanzije poslednjih godina imaju zaista prvoklasna umetnička dela na kartama.
I sama karta je vrhunska i praktično sjajna zamena za sve one “lopovske” karte koje odlaze u Wild, a koje smo pomenuli gore. Što je neko rekao na Redditu, i da je ova karta 4 mane 3/3, opet bi bila sjajna, ovako je samo premijum karta i biće okusnica potencijalnog novog lopovskog Rogue špila.
Možda jedina mana u odnosu na starije “lopov” karte koje odlaze u Wild, kao što su Swashburglar i Undercity Huckster, je to što je nešto skuplja, pa nećemo moći da je koristimo kao Combo aktivator. Sve ostalo je fenomenalno.
A sada, da konačno pređemo na okusnicu ideje “lopovskog” špila, zbog čega mislimo da će ovaj arhetip zapravo da zaživi i ima potencijal.
Tess Greymane
Ah, Tess, karta koja nas je prosto oduševila kada smo je videli, solidni statsi i neverovatno moćan efekat, koji će kao nikada do sada dati nadu da će “Lopov Rogue” da zaživi.
Da prvo razjasnimo par stvari – Karte se odigravaju nasumnično, a ne redosledom kako su odigrane tokom partije. Battlecry efekti miniona se ne odigravaju, samo se minion pojavi na tabli. Ukoliko Tess umre u procesu, njen Battlecry se završava do kraja (Kao Yogg pre nerfa).
Nemamo šta puno da kažemo kod ove karte, osim da je u pitanju pravi “late game powerhouse”. Za razliku od Yogga, ovde dobijamo i minione, što će biti posebno moćno u kombinaciji sa Face Collector, koji sada dobija mnogo više na značaju, i izgleda još moćnije. U neku ruku, ova karta će više biti kao Nzoth, nego kao Yogg. Onaj poslednji Value potez kada vam ništa drugo ne preostaje i nakon što protivnik potroši sve resurse.
Naravno, problem je što će čitav koncept dosta zvisiti od RNG efekata, jer ne samo što su karte koje dobijate nasumične, već će i sama Tess sve njih ponovo igrati sa nasumičnim metama (ako ih ima), pa i to može da predstavlja problem. Jedino će smor biti kada igrate protiv drugog Rogue igrača, jer će Tess tu značajno gubiti na vrednosti. U svakom slučaju, jedva čekamo da se kvalitetno zabavimo uz Tess, sa špilom koji će nas možda najviše podsećati na Quest Magea, po količini random stvari koje će se tu sve dešavati.
Blood Witch
Konačno smo završili sa Rogueom, i sada prelazimo na Warlocka. Ova karta vam verovatno deluje čudno, ali to je nakako klasika za Warlocka. U osnovi, poenta ove krvave veštice je da imate siguran aktivator za sve vaše karte koje jačaju kada sebi nanosite Damage. Naravno, mislimo pre svega na Amethyst Spellstone, ali i na neke koje ćemo videti ispod, a koje nekako prirodno idu u paru sa ovom (tako su i predstavljene).
Iako ima solidne statse, u suštini ne nudi ništa radikalno dovoljno dobro da bi sebi našla mesto u ozbiljnom meta špilu, ali verujemo da jednoga dana u Wild formatu može da se napravi punokrivni “samopovređivanje” špil, makar iz zabave, pogotovo sa Molten Giant, koji su opet vraćeni na 20 mana, ali i sa kartama kao što su Hooked Reaver i Floating Watcher.
Zato je ovde i staljeno samo 1 damage, jer svrha ove karte nije da ima moćne statse za cenu pa ima “negativan” efekat (poput Flame Imp) , naprotiv, stavljen je neki minimum kao aktivator karata koje se na taj način poboljšavaju.
Duskbat
Svaka ekspanzija mora da ima neku “Zoo Warlock” kartu, pa tako imamo i ovde Duskbuta. U suštini, ukoliko se ispuni uslov karte, dobijamo veoma, veoma moćnu kartu za svega 3 mane, praktično bolju i od Call to Arms (dobro, nećemo preterivati).
Ali problem nije u tome da li je ova karta dobra ili ne, problem je što će Zoo izgubiti jednu ključnu kartu, a to je Darkshire Councilman, sa kojim bi Duskbat imao fenomenalnu sinergiju. I pored toga, kada ova karta ispuni uslov, omogućava Zoo špilovima da preuzmu solidan Tempo i inicijativu na tabli, pogotovo protiv trenutno popularnih Paladin Aggro/Murloc/Dude špilova.
Ovi 1/1 batsi će možda biti dovoljni da “pripreme” protivničke minione za čišćenje sa Despicable Dreadlord ili da skidaju Divine Shiledove sa miniona, što je i više nego dobar value, a 2/4 statsi kod glavnog miniona omogućavaju efikasne trejdove u ranom delu partije, kada je najbitnije.
U suštini, ukoliko se iz nove ekspanzije stvori neki dobar Zoo špil, Duskbat će tu svakako naći svoje mesto. Treba napomenuti da Zoo gubi i Malchezaar’s Imp, pa će se buduće Zoo varijacije barem na neko vreme udaljiti od karata kao što je Soulfire.
Deathweb Spider
Sviđa nam se kako je ova karta nekako cela ljubičasta, počev od boje Warlocka, preko Epic simbola, pa sve do boja na slici. Mimo toga, karta zapravo deluje poprilično dobro u nekim novim Midrange ili Tempo Warlock špilovima. Dovoljno je da pogledamo nesrećnu Blood-Queen Lanathel, i jasno vam je koliko je ovo bolja karta. Mnogo lakši uslov, i još možemo da stavimo dva primerka u špil, i pri tome ima mnogo bolje početne statse.
Ovaj pauk sigurno neće ići u trenutno popularne kombo Cubelock špilove, koji su već veoma nategnuti sa mestima i imaju bolje načine za lečenje, ali možemo da vidimo ovako nešto u nekakvom novom Control Warlocku ili čak možda i u nekom Midrange Warlocku, koji je neka vrsta prelaska između Zoo i Handlock špilova.
Takav neki midrange špil bi sigurno igrao i Blood Witch, gde se Deathweb Spider idealno nadovezuje u petom potezu. Prosto rečno, sasvim solidna i jaka karta, koja će po potrebi upadati u neke Control varijante, jer nudi moćan efekat uz dobre statse, ali je ipak više vidimo u tom novom midrange Warlcok špilu, samo još da vidimo kako bi to izgledalo.
Dark Possession
Cubelock je dobio novu igračku. Karta koja je se sjajno uklapa sa dve gore o kojima smo pričali, ali je zapravo mnogo interesantnija u već pomenutom Cubelocku. Ne samo da je Possessed Lackey dobio nov način aktivacije, već sada na sve to dobijamo i dodatnog demona u ruci! Zamislite scenario u kome imate opremljen Skull of the Manari, odigrate Possessed Lackey i ubijete ga sa ovim, na tablu vam siđe Voidlord/Doomguard, a istovremeno u ruci novi moćni demon koji sledeći potez silazi “džaba” sa Skull of the Manari.
Jako moćna karta koja se savršeno uklapa u već ionako dominanti Cubelock špil, tako da se bojimo da će ovo bit pomalo i previše, pa nas ne bi čudilo da veoma uskoro vidimo neke nerfove.
Osim Cubelocka, ova karta se fino uklapa i u pomenuti “samopovređivanje” špil, jer je jeftina pa se lako kombinuje sa kartama o kojima smo pričali iznad, ali i lako aktivira Amethyst Spellstone. Čak i da nam daje Random Demona, ova karta bi bila jaka, ali je Discover efekat čini zaista neverovatno jakom.
Veoma svestrana karta, koju nas ne bi čudilo čak ni da je vidimo u nekom Zoo buildu, a sa izlaskom novih i boljih demona naredne dve godine, njen kvalitet ima samo da natavi da raste.
Ratcatcher
I još jedna izuzetno moćna Epic Warlock karta, koja opet kao da je ciljno pravljena za Cubelock, prosto se pitamo da li Blizzard uopšte video koliko ovaj špil već dominira u meti.
Ratcatcher je idealan da “pojedete” Possessed Lackey, aktivirate njegov Deathrattle i istovremeno dobijete 4/4 Rush miniona za 3 mane, koji može da aktivno trejduje i bori se za tempo. Ne samo što možete pojesti Lakeja, već je i sam Carnivorous Cube možda i još bolja meta, jer onda dobijete neverovatnog 6/8 Rush miniona za 3 mane, i pri tome se iz Cubea “ispile” dva demona koja je prethodno pojeo.
Kombinacije su očigledne i veoma moćne, tako da za Cube/Control Warlocka, jedini problem koji trenutno vidimo je da će prosto morati da se zapita šta da izbaci iz špila. U suštini, da nije Cubelocka, dizajn ove karte nam bi se veoma svideo, i zapravo nam se i sviđa, ali je problem što će u Cubelocku taj ionako prejaki špil učiniti još jačim, pogotovo protiv Aggro/Tempo špilova, jer daje način da budete proaktivni na tabli dok pravite svoje kombo akcije.
Voodoo Doll
Poslednja karta u današnjem tekstu je jedina neutralna, ali se nekako uklapa u priču krvave magije. Jako moćna karta, i jedan od najboljih neutralnih Hard Removala još od vremena kada su nerfovani Big Game Hunter i Tinkmaster Overspark. Ova karta je dobra praktično svuda, ali je specijalno dobra u špilovima koji mogu da je lako i efikasno zloupotrebe.
Tu se pre svega ističe Warlock, koji može da odigra Mortal Coil na ovu lutku, može da odigra kartu o kojoj smo gore pričali, Dark Possession, može da igra i naravno Dark Pakt ako treba hitno da se leči, a sjajno služi i kao aktivator za Defile. Karta se prirodno uklapa u Warlock temu i sigurni smo da ćemo je videti u barem jednom primerku u Control Warlocima.
Biće sasvim sigurno dobra i u sporijim Mage špilovima koji igraju Death Knight Jainu, jer praktično ne samo da možete da lako ubijete bilo kog miniona zbog pinga, nego i kada odigrate Jainu, usput dobijete i Water Elementala zbog toga. Može poslužiti kao odlična zamena u budućem “Minion Mage” špilu koji Blizzard potencira u ovoj ekspanziji.
Ok je i u Warrioru, koji ima milion načina da nanese 1 Damage svim minionima, ali ipak mislimo da Warrior ima efikasnije načine da uklanja minione, i ne može proaktivno da kombinuje ovu kartu kao što to mogu Jaina i Guldan.
To bi bilo to za danas, za nekih sat vremena izlazi nova ekspanzija, vaš autor je spreman da otvori 120 packova, tako da se radujemo novi špilovima i novim idejama, a ukoliko želite, možete nam se od 20h pridružiti na Twitch kanalu www.twitch.tv/klanrur, da zajedno otvaramo packove i pravimo nove špilove.
Iako je ekspanzija već izašla, videćemo da sutra (petak) uradimo još jedan poslednji set analize karata, da bar pokrijemo koliko je moguće dovoljno karata.
Pozdrav i do sledećeg čitanja!
AUTOR: Nikola Savić