Stiglo je to omiljeno doba godine svih nas koji redovno igramo i pratimo Hearthstone, preiod od najave pa do izlaska nove ekspanzije, kada nam Blizzard malo po malo otkriva nove karte i mehanike, a mi sve te nove informacije uzbuđeno upijamo.
Ujedno, to za vašeg autora znači i period intenzivnog pisanja kilometarskih tekstova u kojima već godinama na RUR-u tradicionalno analiziramo nove karte!
Sinoć smo u prvoj turi karata koje su nam predstavljene sa promocijom ekspanzije The Witchwood, videli prvih šest novih, čija je ideja kao i obično uglavnom da nam bazično pkažu kakva je otprilike tema nove ekspanzije, što su smislu gejmplej mehanika, što u smislu tematike priče i “lorea” ekspanzije.
Pa, bez da se zadržavamo previše, da pređemo na razgovor o novim kartama.
Pumpkin Peasant
Verujemo da je ovo samo jedna od prvih karata u ovoj ekspanziji koja će imati “swap” mehaniku, a čija je ideja da se tematski pokriju vukodlaci, kao jedni od glavnih protagonista (ili antagonista?) ove ekspanzije. Sam tekst karte je pomalo nespretno napisan, pa nije baš najjasnije da li se efekat zamene statsa dešava na početku ili na kraju poteza, ali iz priloženog bismo rekli da se to dešava pre nego što potez krene. Ovde nemamo sliku druge forme, ali kada postane 4/2, tada se ovaj seljak pretvara u opakog vukodlaka, što je veoma simpatičan detalj.
A sama karta? Definitivno teško da ćemo je videti u ozbiljnim Constructed špilovima, ali sasvim solidna Arena karta. Ne možemo reći da je u pitanju loša karta, jer uz ovaj fleksibilni efekat, i pritom i Lifesteal mehaniku, mislimo da je izvučen maksimum i da bi recimo 2/5 statsi već bili previše neizbalansirani i jaki. Ključna reč ovde je fleksibilnost, a ova karta nam nudi upravo to.
Ono što vidimo kao problem kod ove i kod drugih karata koje će imati sličan efekat, je to što ne možemo da biramo formu, već ako želimo drugi oblik, moraćemo da sačekamo krug, a tada će možda već biti kasno ili nepotrebno.
Ovo je definitivno do sada jedna od najboljih neutralnih karata sa Lifesteal mehanikom koju smo imali prilike da vidimo, solidna podrška i za Corpsetaker, ali mislimo da to više govori o lošem kvalitetu neutralnih Lifesteal karata, nego što znači da je ova karta dobra.
Phantom Militia
Prva karta gde imamo novu ključnu reč – Echo. Ukoliko ste upoznati sa kartom Unstable Evolution, onda znate kako će Echo raditi, upravo kao i UE. Ovu kartu možete odigrati koliko god puta želite u potezu, odnosno ograničeni ste samo manom i prostorom na tabli.
Tako recimo ako turn 9 Phantom Militia bude vaš top deck, možete odigrati tri 2/4 taunta, što je u rangu sa recimo statsima koje ima Sleepy Dragon, čak i bolje.
Na prvi pogled karta deluje slabije nego slične karte koje se mogu uporediti na osnovu čiste vrednosti, kao što su Saronite Chain Gang ili Spreading Plague.
Snaga ove karte je u tome što je u jednoj nekako i late game i early game karta. Možete je igrati kao 2/4 taunt, što je loše, ali vrši posao ako je hitno, a možete je igrati i kao dva 2/4 taunta posle šestog poteza, ili 3 posle devetog.
Osim te sirove vrednosti, karta je kao stvorena za neke kombo akcije. Na forumima su odmah dobro primetili da ovde može da zasija Warlockov Summoning Portal, karta za koju mnogi noviji igrači verovatno nisu ni znali da postoji. Može biti dobra i u Warlock Quest Taunt špilovima, a na neki način deluje i kao sjajna karta za Rogue Quest The Caverns Below.
Ono što nažalost Echo karte čini daleko slabijim, jeste to što se ne prenose bafovi koje karta dobije u ruci, niti smanjivanje cena. Dakle ukoliko vam originalna verzija karte bude bafovana u ruci (mehanika koju smo videli u odlazećoj Gadgetzan ekspanziji, ili recimo oružje Val’anyr), taj bonus neće zadržati Echo kopija. Isto važi i za smanjivanje cene.
Svakako zanimljiv koncept i radujemo se otkrivanju novih karata sa Echo ključnom rečju, sigurni smo da će bar jedna od njih biti OP i rezultat novog tier 1 kombo špila koji će svi mrzeti. Ono gde nema sumnje, karta je odlična u areni.
Militia Commander
Dolazimo do druge nove ključne reči i ujedno jedine klasne karte koja nam je do sada prikazana (ako izuzemo tizer za Shaman hero kartu). Militia Commander nam prezentuje Rush mehaniku. Ona radi isto kao i Charge u smislu da minion može da napada odmah po ulasku u igru, ali je razlika u tome što u tom potezu može da napada samo minione, baš kao Charged Devilsaur. Moram da vam kažem da mi se ova mehanika veoma, veoma sviđa i da može biti poprilično zdrava za samu igru, jer otvara prostor za mnoge nove mogućnosti.
A što se same karte tiče – karta je fenomenalna i odličan početak za novu verziju Tempo Warriroa, špila koji je harao tokom 2016. godine, a što se nastavilo sa Dragon Warriorom, koji je takoše bio tempo špil. Militia Commander ima sve što jedan tempo špil želi; odlične statse jer je tehnički 5/5 za 4 mane i plus neverovatnu mogućnost da kontroliše tablu.
Gotovo da nema miniona kojeg će protivnik odigrati do 4. poteza, a koji neće umreti u trejdu sa ovim minionom, i pri tome Militia Commander će u 90% slučajeva preživeti taj trejd i ostati na tabli da eventualno trejduje još jednom ili “načne” nekog drugog miniona. Karta će u osnovi fukcionisati slično kao Flanking Strike i Jade Lightning, ukloniće miniona i ostaviti nešto na tabli, a to je upravo ono što svaki Tempo špil želi.
U Areni, ova karta će biti prava zver, što je u redu, jer je Warrioru, kao tradicionalno najgoroj klasi, potrebna svaka pomoć koju može da dobije kako bi se digao sa prljavog dna arene.
Genn Greymane
Stigli smo i do prve od čak tri legendarne karte koje su nam predstavljene sinoć – čuveni Genn Greymane, blizak prijatelj pokojnog Variana i jedan od ključnih ljudi Alijanse.
Efekat koji nam Greymane daje je veoma moćan, pogotovo zato što kreće od samog starta, i predstavlja praktično boljeg neutralnog nerfovanog Razu za sve klase. Ali je zato uslov za taj efekat toliko čudan i za Hearthstone standarde kompleksan, da je prosto nemoguće uraditi valjanu procenu moći ove karte, jer zahteva veliko vreme uloženo u testiranje, deckbuilding i teoretisanje da bismo uopšte mogli da shvatimo objektivnu moć Greymanea.
Uslov je dakle da u špilu imate isključivo karte koje imaju “parnu” cenu, dakle koštaju samo 2,4,6,8 ili 10 mana, što ne samo da pravi problem za vaš mana-curve, već i značajno ograničava opcije za deckbuilding i verujemo da će se upravo ovde pokazati veliki deckbuilding majstori, jer su ovakve karte savršene za njih.
Ova karta će se defintiivno igrati u nekom Control ili Combo špilu, jer Tempo/Aggro špilovi prosto ne mogu da igraju bez 1 i 3 mana miniona da popune curve, ali kako smo videli da je čak i takav problem preskočen sa Prince Keleseth, onda ništa nećemo izbaciti iz opcije. Čak i da to ne bude problem, ostaje pitanje – zašto bi takav jedan špil igrao 6 mana 6/5 miniona? To je ujedno i jedini problem koji vidimo kod ove karte, jer kada oduzmemo moćan efekat, ostaje nam 6 mana 6/5, koji može biti jako loš top deck
Ne bi nas čudilo da stari Greymane nađe svoje mesto u 2 do 3 solidno dobra špila, baš kao što je to svojevremeno naš voljeni drugar Reno Jackson činio, praveći originalne i autentične špilove koji nagrađuju deckbuilding.
Baku the Mooneater
Tematski parnjak Greymanea, čudovište Baku, je još jedan originalni Hearthstone karakter, koga nema u drugim Warcraft igrama. Kao što možete da vidite na sjajnom artu karte, u pitanju je ogromno čudovište pored koga kuće izgledaju kao igračkice.
Ovako moćno čudovište nam donosi i moćan efekat – Na startu partije, ukoliko nam špil ne sadrži parne karte (dakle imamo samo karte sa cenom 1,3,5,7 i 9 mana), dobijamo apgrejdovan Hero Power. Ukoliko se pitatate kakav je to Hero Power, identičan kao i onaj koji nam je svojevremeno davala Justicar Trueheart, za svaku klasu dobijamo bolji Hero Power, a koje možete pogledati na ovom linku.
Hero Power koji nam je Justicar davala je bio veoma moćan za većinu klasa, i u to vreme Control Warrior je bio jedan od najjačih špilova zahvaljujući ovom efektu, a pored Warriora igrala se još i u Paladinu i Priestu. Sada imamo i Death Knight karte koje daju bolje Hero Powere, pa je pitanje da li su Justicar Hero Poweri i dalje konkurentni u eri Death Knight karata.
Ipak, ono što je ovde neverovatno moćno, jeste to što taj Hero Power dobijamo momentalno kada počne partija, što može biti od presudne važnosti, jer imati onako moćne Hero Powere od starta je praktično vlažni san svakog Control špila. Zamislite Warriroa koji od starta krene da koristi Tank Up za po 4 armora ili Magea koji od starta ima 2 damage ping, pa to je praktično smrt za aggro.
Naravno, kao i kod Greymanea, trebaće dosta testiranja, mozganja, teoretisanja i deckbuildinga pre nego što vidimo da li će i koliko moćna ova karta da bude, kao i to u kojim će se klasama najbolje uklopiti. Međutim, možemo sa ogromnom sigurnošću da tvrdimo, mogućnost da od starta imamo tako jak Hero Power je toliko moćna, da će se ova karta gotovo sigurno igrati u nekoliko tier 1 i 2 špilova.
Blizzard je pametno napravio tako da Greymane i Baku ne mogu da se igraju u istom špilu, jer bi to prosto bilo van svake granice balansa, da od starta imamo za jednu manu apgrejdovan Hero Power. Pitamo se, da li su prilikom stavljanja ovakvih uslova, sa parnim i neparnim kartama, testirali da vide kakvi bi to špilovi mogli biti, ili su jednostavno rekli “hajde da stavimo ovakve uslove, pa da vidimo sa kakvim sve idejama će Hearthstone zajednica i deckbuilderi da izađu”.
U svakom slučaju, jedva čekamo da vidimo kakve će špilove da izrode Baku i Greymane, ali i sami da ih testiramo prvih nedelja.
Azalina Soulthief
Treća legendarna, ujedno poslednja karta za današnju analizu, je Azalina Soulthief. Očajni statsi koji dolaze uz uslovno moćan efekat. Na prvi pogled ne toliko moćna karta, ali daleko i da je previše slaba. Aggro špilovi su ti koji su logično prva asocijacija kod ove karte, gde Azalina može da predstavlja način da igrač napuni ruku nakong agresivnog otvaranja, poput neutralnog Divine Favor. Naravno, ovako nešto je previše uslovno i često taj agro špil može da igra protiv nečega što mu neće pomoći da zatvori partiju.
Tako da ovu kartu možemo da vidimo i kao neku “sigurnosnu meru” nekih Control špilova protiv Combo špilova, posebno protiv Fatigue špilova, tako što ćete kopirati te ključne karte protivniku iz ruke na kraju i imati njegov kombo i sami. Posebno recimo protiv Fatigue Roguea, kome možete kopirati Kingsbane i tako i sami postati imuni na Fatigue.
Generalno dakle u pitanju je ne previše dobra karta, ali karta koja ia potencijal da nađe svoju niša ulogu kao način da aggro špilovi napune ruku nazad ili kao veoma specifičan način da kaunterujete combo/fatigue špilove.
Toliko za danas. Pogledali smo svih šest novih karata koje smo do sada videli, i možemo reći da smo poprilično optimistični, jer sve do sada izgleda zanimljivo i veoma zabavno, a ujedno i sasvim igrivo. Nismo tačno sigurno kada će krenuti “sezona” otkrivanja ostalih karata, ali čim krene novi talas karata, eto i nas sa analizom.
Hvala na čitanju, i vidimo se!
AUTOR: Nikola Savić