Ukoliko niste primetili, imajući u vidu da se Blizzard iz nekog razloga uopšte nije potrudio da to vizuelno naglasi u samoj igri, juče je startovao period od dve nedelje u kome ćemo u Areni moći da igramo samo Wild format, odnosno sa svim mogućim kartama koje su izašle do sada, i verujemo da će biti jako zabavno.
Naravno, svi ćemo iskoristiti mod da se prve svega malo zabavimo, ali ipak vredi znati i šta je dobro da se pikuje, posebno od karata koje nismo videli “vekovima” i koje nam se vraćaju u arenu na ove dve nedelje.
Poznati Arena duo Merps & ADWCT je već prilagodio njihove tier liste za Wild arenu, pa da vidimo šta oni preporučuju za sve klase, kada su Wild karte u pitanju.
Od neutralnih potpuno očekivano, kraljevi arene koji se ne preskaču su Zombie Chow (skor 145), vladar praktično svakog otvaranja u areni i dalje jedan od najboljih 1-dropova u igri, zatim veoma kontroverzna karta, Fel Reaver (142), koji uglavnom zatvara partiju ukoliko imate tempo i uspe da udari 1-2 puta, ali nije karta za svaki špil, i na kraju North Sea Kraken (138), jedna od generalno najjačih karata u areni ikada, pravi Tempo preokret u kasnom delu partije, Bonemare pre Bonemarea.
Ove tri gore su uglavnom karte koje ne bi trebalo da propustite u draftu, osim eventualno Fel Reavera koji je veoma specifična karta i bolje radi u Tempo/Burst draftovima od nekih drugih koji su okrenuti kontroli.
Što se Paladina tiče, najbolje karte po Adwacti su Coghammer (197), Enter the Coliseum (178) i Muster for Battle (167). Svi se sećamo koliko je bolesno jaka otvaranja imao Paladin jedno vreme, Coghammer omogućava veoma jake trejdove u ranom delu partije, ali i preživljavanje kasnije zbog davanja taunta. Muster fo Battle je priča za sebe, karta koju draftujete i u pet primeraka ako treba. Mi bismo još pomenuli i dve sjajne karte u vidu Seal of Champions i Shielded Minibot, obe vrhunske tempo karte oko kojih je teško igrati.
Za Druida su najbolje karte Living Roots (164), Savage Combatant (161) i Raven Idol (141). Veoma jasno zašto su ovo najbolje Wild karte, Roots i Idol nude prekopotrebnu svestranost, a Savage Combatant može da zaključa partiju i mid delu, ukoliko protivnik nema odgovor.
Za Huntera, to su Glaivezooka (169), Ball of Spiders (156) i Webspinner (149). Glaivezooka i Webspinner su odličan early game duo, koji omogućava Hunteru dobre rane trejdove, ali i to da mu se ruka ne isprazni. Ball of Spiders je neka vrsta najbolje pseudo vuče kartaza za Huntera, takoda je u tom smislu fenomenalna karta, pogotovo kao topdeck kada nemate karata.
Anduin i Tyrande su za Priesta dobili nazad Lighbomb (224), Museum Curator (137) i Entomb (135), tri veoma moćna načina da se pobedi u igri resursa. Lightbomb je jedno od najjačih čišćenja table u igri, pogotovo zato što je Priest karta, klasa koja ima tendenciju da ima više HP-a na minionima nego attack. Entomb će vam rešiti svaki veliki problem, pa čak i onaj koji ima 4 attack ili deathrattle. A Curator je jednostavno neverovatan value sam po sebi, i usput dobar trejd u početku, uz malo sreće.
Mage ponovo ima pristup sjanom Ethereal Conjurer (138) koji nas je toliko puta vadio kada je bilo gusto, ali tu su opet i Flamewaker (152) i Flame Lance (140), dve sjajne karte koje kod Magea ispunjavaju dve različite uloge. Flame Lance, iako “loša” karta na papiru, zapravo predstavlja veoma dobar removal, pogotovo što uz cenu od 5 mane neretko uklonite nešto veliko i usput odigrate nekog midrange miniona u kasnom delu partije.
Najbolje karte koje će Rogue dobiti nazad su Dark Iron Skulker (189), Pit Snake (158) i Unearthed Raptor (148). Svi smo videli koliko su moćne Poisonous karte, a Pit Snake je jedina 1 mana karta sa tom osobinom i utlimativno je smetalo u areni. Dark Iron Skulker je najbolji način da Rogue očisti tablu, pogotovo ako izgubi rani tempo, a Unearthed Raptor je jednostavno dobri stari 3/4 za 3 koji uz to još i ima dobru osobinu kada ubodete dobru metu.
Warlock dobija nazad nekoliko odličnih removal karata, to su Imp-losion (181), Dark Bargain (167) i Darkbomb (145). Imp-losion i Darkbomb ne treba previše objašnjavati zašto su dobre karte, mislim da to svi znamo, ali verovatno vas čudi Dark Bargain? Pa, u areni, za Warlocka je nekada Tempo sve, jer ruku može lako da napuni opet. Ako osigurate vaše rano prisustvo na tabli, tako što uklonite dve velike pretnje protivniku, vi ste na konju, jer posle možete da nastavite da tapujete za dodatne karte.
Naši posrnuli ratnici Garrosh i Magni, koji su trenutno najgora klasa u areni, dobijaju nazad neka zanimljiva rešenja za problem. To su, po Adwacti i Merpsu, Death’s Bite (166), King’s Defender (163) i Obsidian Destroyer (130). Prosto, Warrior je oduvek zavisio od odličnih oružja za ranu kontrolu table, i u tom smislu neprevaziđeni Death’s Bite, kao i “prosečni, ali vrši po’so” King’s Defender su više nego odlične karte da popune ta tako bitna oružja u startu drafta. Sa druge strane, Obsidian Destroyer je dokazano smetalo u late game, koji može ne samo da spreči lethal i da vas drži u životu, već i da protivnika natera da nefikasno trejduje i troši manu, ali i da vi budete taj koji diktira tempo i trejdove na tabli.
Na kraju, uvek “ni na nebu ni na zemlji” Shaman, večita zlatna sredina po jačini na areni, nekad u gornjem delu, nekada u donjem, ali nikada na vrhu ni na dnu. Po Adwcti, ključne i najbolje karte koje im se vraćaju su Powermace (149), Rumbling Elemental (139) i Charged Hammer (137). Ali bismo tu svakako dodali i ostatak moćnog Mech paketa, kao i 1/3 Throgga, koji uvek može da uništi protivnika ako nema odgovor. Shaman će generalno postati agresivniji i još više orijentisan na tempu i tabli, tako da protiv Shamana uvek pazite dobro da vas ne pregazi i jedan dobar removal ponekada nije loše zadržati i u početnoj ruci.
Da li uživate u wild areni i kakvi su vam do sada utisci?
AUTOR: Nikola Savić