Možda i najveći peč u novijoj istoriji Dota 2 je stigao – iako je Dota 2 “7.00” kapitalno promenio mapu i gejmplej, novi peč, 7.07 opasno očijuka sa nekim zaostavštinama originalne WCIII DotA ali i hrabrim potezima koji unose nove mehanike.
Dobra stara parola da “ništa nije prejako ako je sve prejako” koja se dugo povlači kao komentar na DotA pečeve je sada možda istinita više nego ikada ranije, barem takav utisak smo stekli čitajući dugu listu izmena koja nas stalno tera da ponavljamo sebi: “O čoveče, ko je dozvolio ovo, pa ovo nije normalno”.
Ali držimo se najbitnijeg – dva nova heroja su tu! DotA je imala bezbroj koncepta koji su još pre izlaska Valve verzije postojali negde na spisku ideja, a kroz godine videli svoje ostvarenje i realizaciju u Dotinom čedu, League of Legends. Sada vidimo neke tamo već realizovane moći ali na Dota 2 herojima, pa su i Donto, Pangolier, i Mireska, Dark Willow čudni mixevi tamo rasparenih moći. Oba heroja su unikatna, i donose novu dimenziju u Dotu kroz svoje moći.
Na internetu je već bezbroj analiza i predstavljanja heroja, pa se nećemo tim previše baviti, već potencijalnim scenarijima koje će ovaj peč izroditi.
Dosadnjaković i bezdušno čudovište
Čitajući peč, upravo sam taj utisak stekao – Pangolier ne deluje prejako, samo naporno za izboriti se sa njim, negde u klasi tanky carry heroja koji imaju načine da pobegnu – ako ga lepo uhvatite u kontrolu, sa dovoljno instant štete, umreće kao i svi ostali. Heroj deluje neodređeno – teško je zamisliti taj kombo koji može da izvede a koji se razlikuje od stvari koje smo već viđali u igri. Potencijalno samo njegova pasivna moć, Heartpiercer nosi neverovatnu količinu potencijala u kasnijim delovima igre, sve ostalo deluje poprilično balansirano osim ako ga pustite da on vodi glavnu reč i ima potpunu kontrolu nad borbom. Pogledajmo njegove moći:
Swashbuckle: Posle kratkog dash (sprint mehanizam iz igara), heroj će u pravcu koji izaberete da ostvari više brzih udaraca. Mehanizam je bilo moguće videti na Pantheonu u LoL-u i Cassia u HotS. Udarci nisu povezani sa vašim autoattack damage, ali mogu da izazovu efekte poput Mealstrom munje, ili bash mehanizma. Iako je Swashbuckle solidan nuke, ne deluje prejako u smislu količine štete koju radi. Ipak, sa malim cooldown-om, i velikim “dohvatom” ovaj ability će imati svoju funkciju i u early, ali i u late fazama igre.
Shield Crash: Pangloier skače u vazduh, i pri padu radi do 300 magical damage u poprilično velikoj zoni. Solidan nuke, ali zanimljiv je sekundarni deo koji Shield Crash nosi sa sobom. Za svakog heroja kojeg udarite skokom ćete dobiti do 14% direktnog smanjenja štete koju primate od protivnika u trajanju od 10 sekundi. Ovo će potencijalno od Pangoliera napraviti najtvrđeg carry heroja u igri, ali u situacijama gde promašite skok, verujemo da 14% neće biti presudno (da je 17% bilo bi drugačije).
Heartpiercer: Ako IceFrog nije zamislio da čitava poenta Pangoliera bude u upravo Heartpierceru, onda će ova moć morati da doživi nerf. Potencijalno stalni slow ability koji usporava 50% i ignoriše sav armor koji meta ima, Heartpiercer je do sada neviđen u Doti u smislu potencijala koji nosi. Mala proc šansa ne bi trebala da bude balans jer sa Swashbuckle i brzim udarcima koji su prirodni većini agility heroja kao što je upravo Pangolier, ovaj ability će stalno biti na metama koje Donto udara.
Rolling Thunder: Ultimate Pangoliera će od njega napraviti loptu imunu na sav magical damage i moći, koja će do 8 sekudni moći da se kotrlja i kreće praveći štetu protivnicima. Shield Crash može da vam posluži tokom korišćenja Rolling Thunder da preskočite niske litice i prepreke, dok je kretanje levo/desno usporeno i smanjeno. Sve u svemu, jedan potencijalno protivnicima dosadan initiate, ili čak mehanizam za bekstvo.
I pored tri potencijalna nuke moći koje Pangolier poseduje, ne osećamo da će problematika sa ovim herojem ležati tu, već upravo u pasivnim delovima njegovog arsenala. Heartpiercer je izuzetno potentan mehanizam, dok će pasivna imunost na magije tokom ultija, skoro pa instant dash deo Swashbucklea, i ogroman damage reduce Shield Crash-a zadavati mnogo više muke igračima. Nismo još ni probali Pangoliera, a već mislimo da pasivni deo Shield Crasha i Heartpiercer moraju na nerf. Bežanje ali i stizanje Pangoliera će biti teško, ali dobro postavljen gank će ga sigurno lako ukloniti iz igre. Ostaje da se vidi. Treba spomenuti i da Pangolier ima poprilično velike bonuse na stats dok leveluje.
Sa druge strane, Mireska… Prvo moramo da objasnimo moći koje ovaj heroj poseduje.
Bramble Maze: Dark Willow baca na zonu moć koja posle kraćeg vremena postaje trnoviti lavirint – svako uhvaćen u jedan od ovih grmova će biti vezan na 2.5 sekundi i primiće do 250 damage. Veliki cooldown, visoka cena i obaveza da levelujete ovu moć ako ste support diktiraju da Bramble Maze sam po sebi nije prejak, već situacion i dobar ability koji pomaže mnogo vašem timu u kontrolisanju zone.
Shadow Realm: Na pet sekundi, ili do vaše komande, Mireska prelazi u drugu dimenziju. Pojedinačni napadi i spellovi ne mogu da je udare, ali dosta AoE moći može. Njen sledeći autoattack će raditi dodatni damage u zavisnosti koliko dugo ste bili u Shadow Realmu, a do 360 na maksimalnom nivou moći. Ako na nivou 20 heroja odlučite da pojačate ovu moć, potencijal ide do zaista visokih 660 damage.
Cursed Crown: Dark Willow na metu baca oznaku koja posle 4 sekunde stunira u AoE zoni. Trajanje stuna je zaista dugih 3.5 sekundi, ali tu ne leži sam problem ovog spella. Problematika leži u trajanju od 3.5 sekundi dok potencijalno više heroja dobija ovaj disable, a Mireska ima sjajan setup za pogađanje više heroja sa ovom moći.
Bedlam: Mireska ima ljubimca, wispa Jex, kojeg može da upotrebi na dva načina, od kojih je jedan Bedlam. Ako upotrebite Bedlam, wisp će tokom četiri sekunde kružiti oko vašeg heroja i udarati (poprilično jako, 225 magical damage, svakih 0.25 sekundi ako pozicionirate dobro heroja) heroje oko vas, pojedinačnim napadima.
Terrorize: Mireska pu[ta Jex-a na zonu i tokom tog perioda ne može da upotrebi Bedlam. Sve protivničke jedinice u zoni gde upotrebite Terrorize će trčati ka svojoj fontani u trajanju od 4 (sa talentima 5) sekundi. Veliki AoE garantuje da Terrorize i nije toliko teško pogoditi.
Pojedinačno moći koje poseduje Dark Willow ne deluju toliko van kontrole, iako sve nose veliki potencijal. Ali, kao support, ja ovog heroja vidim kao nebalansirano djubre i čudovište koje potencijalno može da uništi timove u kasnim fazama igre. Zašto? Zato što bilo koja kombinacija Terrorize koji će naterati mete da utrče u Bramble Maze, sa već pripremljenim Cursed Crown koji otkucava garantuje da čitav taj tim neće preživeti ovih 11-12 sekundi AoE kontrole koju ovaj heroj može da izvede, i to bez prevelike muke, samo treba pogoditi par AoE moći sa prave pozicije.
Talenti koje poseduje Mireska donekle govore i da možemo da je posmatramo kao Skywrath Mage. Lak, brz i mek Intelligence heroj koji može da ispumpa velike količine štete, sa tim što je Mireska daleko više naglašen borac prsa u prsa nego SWM. Kako god, skoro svaka od moći koju poseduje Dark Willow zaslužuje nerf jer u kombinaciji koju zajedno čine predstavljaju nebalansirano čudovište od timskog heroja. Slaba rana faza igre bi mogla da bude jedan od retkih balansirajućih faktora ovom heroju.
Ranked sistem dobija sezone:
Upravo tako, MMR sistem će dobiti sezone u trajanju od 6 meseci koje će vam na kraju sezone dodeliti ikonicu sa vašim rankom, i priliku da se popravite/padnete na niži MMR u novih 10 mečeva. U suštini ovu promenu vidimo pozitivno ali pitanje je da li će se javiti neka problematika vezana za najbolje igrače na planeti. Broj boostovanih naloga bi trebao drastično da padne.
Turbo Mode:
Nas prave Dotaše ne interesuje previše, ali za ljubitelje starog -em i lakših MobA bi mogao da bude pun pogodak, Nećemo morati da se nosimo sa njihovim manjkom živaca, volje i znanja koje ih tera da odustanu u minuti 5, dok će oni imati atmosferu koja nije grozomorno depresivna kao neki mečevi koje ste do sada morali da igrate van ovog moda. Sam mod donosi više golda, manje vremena na respawn timeru ali i slabije kule. -apem
Nostalgija?
U peču postoji ogroman broj promena koje nas vraćaju direktno 7-8 godina unazad u vreme WCIII DotA. Da ne spominjem kolegu koji ne može da umukne o kripovima koji spavaju tokom noći. Spavaju, nemoj da ih budiš.
Upravo Turbo Mode je jedna od ovih stavki, jer vraća stari -em iz DotA. To nije sve pa i mnogi heroji i mehanike dobijaju rollback u praistoriju ove igre, pa kurir umesto sprinta ima štit u trajanju od 2 sekunde, baš kao u staroj Dotki. Rampe na midlejnu su uske, što možda ne seže do WCIII dana ali nas vraća dobrih 3-4 godine unazad.
Mnogo kolektivnih promena nabolje:
AP mod sada koristi pravila biranja heroja iz CM moda, u rasporedu gde ekipa koja prva počne da pikuje, nije osuđena da prepusti protivniku i poslednji pik. Raspored je A-BB-AA-BB-AA-B, što će sigurno popraviti balans u javnim mečevima.
Rošan pri trećoj smrti izbacuje Refresher Orb koji ima jedan charge i posle toga nestaje, što će dodatno naglasiti važnost ovog objektiva i ubrzati kraj partija. Na midlejnu nema jednog kripa više pa je možda era prejakih mid carry heroja pri kraju. Više ne možete randomovati heroja, barem ne u smislu kao ranije, već ćete sada dobiti jednog od 10 preporučenih heroja od tog dana, i umesto dodatnog novca 1 mango koji ne možete prodati.
Iluzije su u ovom peču dobile velike buffove, i biće ih više nego ikad pre jer sada više heroja može da ih stvara.
Supportovanje je dobilo i olakšice i teškoće, cene nekih početnih itema su promenjene, ali kurir više ne mora da se unapredi. (ovo stvara dodatni stres na jednoj osobi koja ga kupuje).
Dosta itema je dobilo promene, a tu je i pet potpuno novih itema:
Meteor Hammer: Savršen item za push i probijanje baze. Glavna svrha mu je ubijanje kula, a daje vam opciju da izbacite meteor koji će zgrade tokom 6 sekundi polako paliti za solidan damage. Svi mečevi gde ste mogli da završite igru ali vam je malo falilo – sa Meteor Hammerom se neće dešavati ubuduće.
Aeon Disk: Još od starih dana DotA, i smrti u neprekidnim bash nizovima Trolla, Voida i Baratruma, ovo je item koji priželjkujemo. Aeon Disk daje imunost tj skraćenje trajanja za 25% na sve moći koje kontrolišu vašeg heroja, počevši od slabih pa sve do hard-lock mehanizama. Pored toga, on pasivno “okine” svaki put kada padnete ispod 80% HP i na vas primeni hard-purge (uklanja sve debuffove) i daje vam štit u trajanju od 2 sekunde koji vas štiti od damage. 100 sec CD.
Spirit Vessel: Iliti urna na steroidima. Daje solidne stats i naglašava efekt koji ima Urn Charge kada ga primenite i na neprijatelja, i na saigrača.
Nullifier: Novo omiljeno oruđe svih nasilnika koji vas ubijaju bez načina da se sami, na svoju ruku spasete. Nullifier je skup item koji dodaje namenu u igri Sacred Relicu, i na prvi pogled može da ga nosi bilo koji carry heroj, ali u realnosti, retko kojem će zaista poslužiti toliko da bude obavezni deo itemizacije.
Kaya: Kaja je tu samo sa jednom namenom – da vas sačuva od svih nemogućih i nenormalnih mana burnova koje late game Nyx i AM mogu da izvedu. Pored toga, naglašava magični damage kastera i nadomeštava promenu na Aether Lens.
Stats i perks: Stari veterani Dote se sećaju WCIII zaostavštine koja je terala njihove Agility heroje da trče brže. Tako nešto dobijamo i sada, pa su Agi heroji brži u zavisnosti od ovog stata, Strengh heroji dobijaju imunost na kontrolu, a Int heroji dobijaju smanjen damage koji primaju od magija.
Tu je i niz promena na herojima, koje je besciljno nabrajati – čak smo sigurni da će mnoge dobiti rollback i nerf, jer zaista deluju nenormalno.
Za sve dodatne detalje koje donosi Dueling Fates update pogledajte OVDE.
Zaključak: Dueling Fates donosi sve ono što nam je trebalo, ali i tonu toga što definitivno nije. Nikada zajednica nije volela prevelike patcheve, i to je i ovog puta zaključak – Dueling Fates je previše odjednom. Želimo da igrmao i Miresku i Dontoa, i deluju kao solidni heroji. Bolji od inicijalnog Monkey King release ako nas pitate. A eto, i MK je našao mesto u srcima mnogih, dok se ostali manje plaše njegove moći. Tako će i Dark Willow i Pangolier da nađu svoje mesto u meti.
Problem je sa onim što nam nije trebalo – a to su promene koje nas teraju od igre. BeastMaster sa zoološkim vrtom i promenom na Roar-u posle toliko godina nam nije trebao. Čak, ako nas sad pitate, BM je bio savršeno dobar heroj sa svojom funkcijom i namenom, a to su nam u zadnjih godinu dana već dokazivali stari znalci ovog heroja i koristili ga kao trik kartu. Tu su još neke promene koje su “previše” ali za mesec dana kada iskonzumiramo Dueling Fates, i prionemo na farmanje MMR sezona, bićemo sasvim dobro. IceFrog i Valve su napravili veliki iskorak i hrabro ubacili neke stvari u igru, zakoračite i vi sutra u peč i istražite šta vam donosi Dueling Fates.
RUR.SyS