Nedavno se pronela vest kako je naslov Playerunknown’s Battlegrounds izbio na drugo mesto po broju istovremenih igrača na Steamu, prestigavši i legendarni CS:GO, a na vrhu liste ostaje samo f2p naslov Dota2. Kada na to dodamo i da je to trenutno najpopularnija igra na ovoj platformi koju nije izdao sam Valve, prestigavši i Fallout 4 dolazimo do jednog zaista zanimljivog fenomena pa smo odlučili da vam malo približimo ovaj naslov koji se nekako “pojavio niotkuda”.
Šta je zapravo Playerunknown’s Battlegrounds?
U najkraćem radi se o jednom poprilično novom žanru igara koji se naziva battle royale a u najkraćem se sastoji od većeg broja igrača koji dolaze na neku mapu, zatim traže naoružanje i oklop da se opreme, a onda mapa kreće progresivno da se smanjuje kako bi naterala igrače u međusobne konflikte. Sve to se može igrati kao pucačina iz prvog ili trećeg lica zavisno od preferencija, a igrač može ići u borbu sam ili u manjem timu. Pobednik runde je igrač koji poslednji ostane živ na mapi. Bitno je naglasiti i da igra nije besplatna, trenutno je u Early access fazi i košta $30 na Steamu.
Da bi se dodatno približila tematika mora se početi od samog, dosta čudnog, naziva igre: Playerunknown’s Battlegrounds ili kako se odomaćilo skraćeno PUBG. Do naziva se došlo pre svega zbog čoveka koji je celu priču osmislio Brendana Grina, poznatijeg po svom nadimku Playerunknown, tako da je zapravo naziv igre kombinacija bojišta i nicka lika koji ga je osmislio. Brendan je zapravo rodonačelnik tog sad novog žanra pod nazivom battle royale a sve je počelo tako što je kreirao mod DayZ:Battle royale mod za tada vrlo popularnu Arma 2 igru. Sam naziv moda je inspirisan japanskim filmom Battle royale iz 2000. godine u kome razred srednjoškolaca biva izabran da učestvuje u surovoj igri gde će pobednik biti onaj koji poslednji preživi. Kako je DayZ u nekom momentu postao samostalna igra Grin je zatim otišao da radi kao konsultant na naslovu H1Z1 iz koga se izrodio sličan naslov H1Z1: King of the Kill. Konačno Grin dobija mogućnost da sa Korejskim studijom Bluehole krene u razvoj samostalne igre što on oberučke prihvata. Kreću da rade u Unreal 4 endžinu početkom 2016. godine i posle nekoliko zatvorenih alfa i beta testiranja u kojima je učestvovalo oko 80.000 ljudi 23. marta igra izlazi kao Early Access naslov na Steamu. Grin takođe kaže da duguje zahvalnost i kompaniji Bohemia interactive koji su radili Arma i DayZ, kao i za pomoć oko motion capture za novi naslov.
Kako se igra?
Svaka runda PUBG može imati ukupno do 100 igrača a pojedinačno igrači mogu ući u partiju samostalno ili u timu od dvoje ili četvoro ljudi. Partija počinje tako što avion nadleće teritoriju mape koja je 8x8km i igrač mora odlučiti u kom će momentu iskočiti da bi stigao na neki deo mape. Pritom se putanja aviona menja od partije do partije pa nikada ne znate gde ćete tačno moći da iskočite. Kad sletite na zemlju vi nemate ništa od opreme (imate samo uniformu koju možete kastomizovati ali ne utiče na igru) i onda kreće traženje po okolini za različitim stvarima kao što su naoružanje, oklop, odeća ili druga oprema, a sve vreme se trudite da do bitnih stvari stignete pre drugih i da vas drugi ne ubiju u međuvremenu. Sva oprema se nasumično generiše, a neke zone koje sadrže bolju opremu su takođe i zone visokog rizika. Kada nekoga ubijete od njega možete takođe pokupiti opremu.
Svakih par minuta granica mape počinje da se skuplja prema nasumično izabranoj lokaciji što tera sve igrače na taj deo mape. Ako se igrač nađe van tog dela koji se skuplja krenuće da trpi štetu i konačno će umreti. Samim tim se svi igrači prosto naguravaju u jedan prostor kako bi konačno ostao samo jedan pobednik koji eliminiše sve druge. Nasumično se pojavljuju i delovi na mapi koji bivaju bombardovani iz vazduha i svi mogu tu trpeti štetu. Dobra stvar je da se smanjivanje mape i bombardovanje najavljuje par minuta ranije tako da igrači imaju mogućnost da se prebace. Konačno nasumično avioni izbacuju i loot pakete koji imaju posebne iteme a oni kada padnu emituju crveni dim što naravno svi vide i odmah jure na tu lokaciju. U proseku partija traje oko 30 minuta, a nakon nje se sumiraju rezultati na osnovu broja ubijenih igrača, pokupljenih predmeta i slično i dobija se in-game novac kojim onda kupujete kastomizacije za vašeg lika.
Postoji opcija da se igra iz perspektive prvog i trećeg lica kao i da se u samoj igri to menja. Perspektiva iz trećeg lica je lakša jer možete više videti oko sebe, iza uglova i slično, ali ste s druge strane iz prvog lica precizniji. Mnogi igrači su ipak zahtevali da se ograniči samo na perspektivu iz prvog lica jer smatraju da je igranje iz trećeg lica nerealno te je u patchu koji je izašao pre neki dan uvedena opcija biranja samo FPS servera na kojima se može igrati samo iz prvog lica.
Dalji razvoj
Igra je trenutno u Early Access fazi što znači da bi u teoriji mogla da ima bagove i slično ali se većina ljudi na to ne žali tako da možete biti sasvim sigurni i ako je probate već u ovoj varijanti. Naravno dešavaju se lagovi posle patcha ili slično, ali budimo realni takvi problemi prate sve MMO igre. Ono što treba imati u vidu jeste da je igra poprilično hardverski zahtevna, pogotovu kada je uporedimo sa drugim MMO naslovima – trebaće vam grafička kartica sa makar 2GB memorije i i3 procesor, a preporučuje se i5 i GTX970/1060 sa 4GB memorije, dakle vrlo visoki zahtevi kada je u pitanju ovakav tip igara. Poslednji patch je izgleda dosta poboljšao ovo ali opet treba imati u vidu i da ljudi sa jakim grafičkim karticama, kakva je na primer GTX 1070 nekad prijavljuju padove u frejmrejtu. Ovo je najverovatnije zbog optimizacije Unreal 4 endžina za koga sami developeri kažu da realno nije planiran za tako velike prostore. Ali očigledno da se na tome i dalje radi a preko 6 miliona prodatih kopija i 574 hiljade igrača koji su istovremeno igrali igru prošle nedelje govore o tome da je zaista vrlo igrivo i u ovoj fazi. Pritom svakog meseca izlazi po jedan veliki patch, dok nedeljno izlaze manje zakrpe.
Sam Grin je inicijalno najavio da bi Early Access trebalo da traje oko šest meseci što je značilo da bi otprilike u septembru igra trebala da izađe, ali je kasnije rekao da će im trebati još nekoliko meseci za razvoj pa će se verovatno pojaviti krajem godine kao “zvanično izdata”. Za sada je aktuelna samo PC verzija ali je planirana i XboX One verzija do kraja godine, a PS4 posle toga.
Planira se i razvijanje eSports scene pa će zato biti u igru implementirana i replay opcija zbog analiziranja mečeva a tokom maja je organizovan i prvi meč u humanitarne svrhe gde su developeri pozvali 128 igrača koji su se takmičili na njihovom Twitch kanalu. Ovaj meč je pored humanitarnog karaktera služio i kao osnovica za neke buduće eSports planove. Konačno 25. jula je najavljen meč koji će se održati krajem ovog meseca na Gamescom sajmu u Kelnu sa nagradnim fondom od $350.000 koji će delimično biti finansiran i od prodaje posebnih paketa u igri.
Mi ćemo u narednom periodu pažljivije pratiti i donositi vam sve novosti vezano za Playerunknown’s Battlegrounds, igru koje ja je definitivno za sada najveće iznenađenje ove godine, a videćemo kako će se dalje razvijati.