Pre par nedelja puštena je u rad prva iteracija Sandbox servera čiji glavni zadatak je bio da učine oklop relevantnijim i samim tim podignu važnost teških tenkova na bojnom polju.
Dugo najavljivane promene funkcionisanja artiljerije izgledaju bliže nego ikad jer će druga verzija Sandbox servera za cilj imata reviziju glavni aspekata artiljerije koju znamo danas. Sve učesnike ovog test perioda očekuje širok spektar krucijalnih promena:
- Vraćanje ’Stun’ efekta. Možda se sećate prvog Sandbox servera kada je ova mehanika tek bila uvedena. Za sve one koji ne znaju o čemu se radi važno je reći par stvari o ovome. Stun efekat nastaje kao uticaj direktnog ili ’splash’ pogotka artiljerije. Ispoljava se kao trenutni debuff posade, dok vreme trajanja ovog debuff-a zavisi od više faktora. Najvažniji su da li je artiljerijska granata pogodila direktno tenk ili je to bio indirektni pogodak, kalibar cevi artiljerije, prisutnost Spall Liner modifikacije kao i oklopljenost vozila na koji je bio izvršen napad. Stun efekat će određeni vremenski period smanjiti efektivnost vozila za koju je zadužena posada (brzina punjenja granata, pokretljivost, view range…) time čineći ’žrtvu’ ranjivijom.
- Druga važna promena odnosti se na generalne ’brojke’ vatrene moći artiljerije. Trenutno najveći broj mašina ove klase ima izuzeno visok average damage, samim tim i brzina punjenja granata je velika, dok su preciznost i brzina skupljanja nišana na nezavidnom nivou. Sve ovo čini artiljeriju više nego nezahvalnom za igru. Sandbox server će to pokušati da ispravi nizom promena od kojih su svakako najvažnije: veliko smanjenje alpha damage-a, bolja preciznost, brže punjenje i nišanjenje. Još jedan značajan faktor jeste i povećanje splash radijusa granata i štete koju čine prilikom ovakvih pogodaka. Ova poslednja promena će svakako imati pozitivan uticaj na novu mehaniku stun efekta.
- Artiljerija više neće imati mogućnost opremanja AP ili HEAT granata. To znači da će od sada svaki pogodak načinitu neku štetu u zavisnosti od oklopljenosti ciljanog vozila. Nema više rikošeta od strane artiljerije. Ogranjičavanje ovog dela artiljerije svakako ima za cilj ispravljanje ogromne gluposti u trenutnom dizajnu SPG mašina najviših tier-eva (da Amerikanci misli se na vas).
- Još jedna ogromna promena tiče se upotrebe potrebština (consumables). Na ovom Sandbox izdanju one neće imati samo jednu upotrebu po meču kako je to sada, već će biti na vremenskom ’hlađenju’ (cool down) posle svakog korišćenja. Vreme ’praznog hoda’ ili ti čekanja da opet postanu dostupne će zavisiti od toga da li je potrebština premium ili ne. Ako jeste onda će vreme ’respawn-a’ tog premium consumables-a biti 60 sekudni dok će sve ’obične’ potrebštine biti na hlađenju 90 sekundi. Ukoliko se odlučite da svoj tenk opremite sa 2 Repair Kit-a oni će biti na hlađenju nezavisno jedan od drugog. Ono što je takođe izuzetno značajno jeste i mogućnost delovanja, odnosno uklanjanja stun efekta pre isteka njegovog trajanja. Ovo se može postići upotrebom Prve Pomoći. Samo prisustvo ove potrebštine će automatski smanjiti vreme stun efekta za 20% dok će korišćenje Prve Pomoći ukloniti ovaj efekat u potpunosti čak i ukoliko niste imali povređenih članova posade.
- Poslednje promene vezane su za nove markere i HUD opcije. Od sada svaka artiljerija moći će da vizuelno pokaže trenutno mesto nišanjenja. Svaki tenk koji je stun-ovan i koji biva oštećen od drugih tenkova će dati artiljeriji koja ga je stun-ovala assist damage (kao kod track-ovanja). Svi će moći da vide vreme trajanja stun-a drugih vozila, dok će stun-ovano vozilo moći da vidi parametre čija efektivnost je smanjena. Zanimljivo je da će Wargaming usvojiti još jedan mod i uključiti ga sa ’vanila’ klijentom. Reč je o Battle Assistant modu koji menja perspektivu nišanjenja artiljerije.
Dimitrije Stankov