Nova verzija Dota2 igre sem novog heroja Monkey King i radikalnih promena na interfejsu, donela je i velike promene na samoj mapi kao i promene u samom tempu igranja u prvoj fazi runde.
Kripovi
Džungla sada ima po dva Ancient kampa sa obe strane i pomereni hard kamp koji favorizuje Radiant stranu. Sa druge strane, prošireni oflejn kamp favorizuje Dire stranu.
Iako ima više krip kampova na mapi, oni će se popunjavati duplo ređe nego do sada. Posle 0:30 pojavljivanja, kampovi će se popunjavati svakog neparnog minuta (0:30/ 1/ 3/ 5/ 7/ itd.). Ova nova mehanika smanjuje stekovanje, povlačenje u stazu i čini farmovanje džungle manje isplativim. Takođe Ancient kampovi, koje vredno stekuju vaši saigrači, sada postaju mnogo vredniji i treba ih braniti. Ancient kripovi više nisu magic immune ali imaju 70% magic resistance .
Dodat je i novi set Ancient kripova – 2 x Prowler Accolytes i 1 x Prowler Shaman. Accolytes imaju 10% Lifesteal auru koja se stekuje, dok Shaman ima mogućnost da zaustavi heroja uz pomoć root mehanike, kao i AOE efekat koji smanjuje bazni physical armor za 50% i nanosi 200 physical damage.
Shrines
Nove zgrade, Shrines, se nalaze na obe strane mape i to po dve za svaku stranu. Jedna se nalazi u džungli dok se druga nalazi bliže oflejn stazi. Ove zgrade mogu biti aktivirane na svakih 5 minuta i ponašaju se kao mini fontane koje regenerišu 600HP/ 200MP + dodatnih 10HP/ 5MP svakog minuta. Ove zgrade nemaju zajednički cooldown niti daju vidljivost na mapi. Takođe, na ove zgrade je moguća teleportacija i izdržljive su kao Tier 1 tornjevi. Ove zgrade je moguće uništiti samo kada su svi Tier 2 tornjevi uništeni.
Ove nove zgrade značajno menjaju dinamiku oflejn staza i heroja u džungli, jer više nema potrebe za samoubistvom heroja pomoću kripova, zarad brzog povratka farmovanju. Dovoljno je da se aktivira zgrada i da se obnovi HP i mana. Zbog ovih promena, samoubistvo neutralnim kripovima sada nosi minimum 26 sekundi za respawn.
Rune
Bounty rune se sada pojavljuju na četiri lokacije svaka dva minuta. Stavljanje ovih runa u bocu sada daje samo dva korišćenja boce, umesto dosadašnjih tri. Kao i shrine zgrade, jedna se nalazi u džungli dok je druga bliža krip kampovima u oflejn stazi.
Ovo je takođe velika pomoć za oflejn igrače i lutajuću podršku, jer će svaka dva minuta imati siguran izvor zlata i iskustva. U prvih šest minuta ove runeće donositi po 60 XP i 312 zlata, svaki put kada ih ovi igrači pokupe.
Ostale rune (Invisibility, Haste, Double Damage, Illusion i Regeneratin) se sada zovu Action Rune i one su se vratile na staru mehaniku. Samo jedna će se pojavljivati u reci na svaka dva minuta, bez dodatne Bounty Rune na suprotnoj strani.
Ove promene ohrabruju dodatne rotacije i interakcije timova u džunglama. Invazija protivničke džungle u pokušaju oduzimanja Bounty Rune i postavljanje Observer Wardova na iste, postaje dominantan pristup igri u njenom prvom minutu.
Dodatne rotacije heroja će biti potrebne i za osiguravanje runa za igrače sredine, jer sada ne znate gde će se Action Runa pojaviti.
Roshan
Nesrećni Roshan se ponovo preselio. Ovaj put on je svoj dom našao u jazbini u sred reke, na zapadnom delu mape, nešto iznad mesta gde se pojavljuje gornja Action Rune. On sada ima zasebnu jazbinu koja teritorijalno ne pripada ni jednoj strani.
Ovaj čuvar Aegisa, sada ima veći attack range (150) i startni armor – čak 15. Njegov HP je smanjen na 5.500. Po minuti trajanja runde, Roshan dobija manje HP ali dobija veći armor.