Koliko puta vam se desilo da se runda završi a da je vaš tim nije napredovao dalje od prvog uskog grla na mapi?
Skoro sve payload mape u Overwatchu imaju neke zajedničke crte, koje se mogu iskoristiti pri sugerisanju strategija za napad i odbranu istih. Zajedničko za payload mape je da pre njihove prve tačke, gde se vodi borba za kontrolu payload vozila uvek postoji usko grlo, sa manje ili više dodatnih zaobilaznih ruta.
Na King’s Row mapi, usko grlo formira kamena ograda a zaobilazna ruta je kroz zgradu sa desne strane autobusa. Na Hollywood mapi to je prolaz koji ima automobil na sredini sa dodatnom rutom kroz zgradu sa desne strane. Route 66 ima gomilu vagona odmah na početku mape, koji sprečavaju direktan prilaz payload vozilu.
Sa izuzećem Route 66, ove mape se brane na prvom uskom grlu. Često ćete videti timove kako prelaze ovu imaginarnu granicu i forsiraju obračune tik izvan napadačke baze. To će vas najčešće postaviti u situaciju 4vs6 gde ćete vrlo brzo izgubiti kotrnolu nad payload tačkom. Probajte da upozorite saigrače preko mikrofona da se ne postavljaju tako blizu protivničke baze i konsekvence njihve prerane eliminacije. Naravno, ovo ne važi za Mei, jer će Mei raditi stvari koje Mei radi, tojest, ukrasti napadačima nekoliko sekundi postavljajući zid na izlaz iz njihove baze.
Na Route 66 dobro organizovan tim će dozvoliti da napadač dođe do payload vozila a odbranu će inicirati sa vrha benzinske pumpe, kod prve okuke na mapi. Ova pozicija je povoljna za odbranu, jer imaju prednost visokog terena, a takođe imaju i preglednost alternativnih napadačkih ruta koje idu kroz tunele. Ako protivnik probije ovu odbrambenu poziciju, tim ima dovoljno vremena da se regrupiše i da zauzme drugu odbrambenu poziciju pre velikih gvozdenih vrata i prvog checkpointa.
Nerfom Zenyatte ponovo se u mečevima pojavila Pharah. Ona je sada najčešći pik na novoj mapi Eichenwalde, jer je prvo usko grlo na toj mapi, kao i sama mapa, dizajnirano tako da se koristi vertikalna kontrola mape kao i dugačke linije koje ne ometaju put njenih raketa. Ovo je jedna od retkih mapa koje čak favorizuju pikove Widowmaker, Bastion i Torbjorn u odbrani, jer imaju neometanu preglednost prvog uskog grla.
U odbrani prvog uskog grla na payload mapama, Junkrat solidno odrađuje posao. Njegovo “soljenje” terena sa granatama je generalno nepodnošljivo, a najviše dolazi do izražaja kada je protivnik primoran da sa večinom svojih heroja prođe kroz jednu tačku. Takođe, Junkrat može da kontroliše alternativne napadačke rute sa svojom zamkom, kojom ako već nije zarobio protivnika, bar uspori njegov progres. Ova zamka takođe služi i kao alarm, jer blagovremenim obaveštavanjem saigrača da je neko zarobljen ili da je zamka uništena, dozvoljava da neko od brzih flankera dođe u poziciju da eliminiše pokušaj proboja napadača putem ovih ruta.
Druga opcija je Mei. Dobar igrač Mei heroja će prepoznati pravi momenat kada tim pokušava da probije usko grlo, i blagovremenim ledenim zidom će prepoloviti napadački tim. Odbrana će tada imati lakši posao da uz pomoć fokusirane paljbe eliminiše jednog ili dva heroja koji su uhvaćeni sa ove strane zida bez opcija za povlačenje. Važno je naglasiti da bi odbrana trebala da izabere Junkrata ili Mei, a ne jedno i drugo, jer će se tada osetiti nedostatak DPSa. Mei sa svojim zidom je jako dobra opcija u slučaju da protivnik koristi strategiju podivljalog Reinhardta. Kada Ana bustuje Reinhardta, on će najčešće prvi uleteti kroz usko grlo. Ako je Mei igrač na pravom mestu sa dobrim refleksima, pomoću zida će odvojiti podivljalog Reinhardta od ostatka njegovog tima, i omogućiti svojim saigračima da fokusiraju i eliminišu nemačkog tenka.
Ako ste napadač, najvažnije pravilo je da se, kada runda počne, nikada ne zaustavljate na tom uskom grlu. Luciov speed boost uz Reinhardtov štit su standardna kombinacija pri prolasku kroz prvo usko grlo. Ova strategija je na samom početku najefektivnija, jer odbrana garantovano nema ultije pomoću kojih bi mogli da zaustave vaš progres. Ako vaš tim izgine, regrupišite se i probajte ponovo. Najgora opcija je da pokušavate da se probijete jedan po jedan. Ovo garantovano neće uspeti a pomoći će protivniku da napuni ultimate metar.
Ovo su samo sugestije za napad i odbranu payload mapa. Nemojte se ustručavati da promenite heroja ako situacija tako nalaže. Ako protivnik ima Pharu, uzmite MCreeja. Ako protivnik ima Bastiona, probajte sa Genjijem da reflektujete rafale i naterate ga da se relocira. Prozivanje heroja koji imaju malo HP je odličan način da tim fokusira određenu metu, i pretvori okršaj u 5 vs 6. Komunikacija je najvažnija. Koristite mikrofon.