Ništa u igri Counter Strike: Global Offensive više nije važno sem klađenja i dobitka, – tvrdi Moric Maurer, šef kompanije za monitoring sportskog klađenja.
Kupovina i prodaja Counter Strike: Global Offensive kozmetičkih predmeta i noževa je u stalnom porastu. A pošto isti mogu promeniti vlasnika online relativno lako, ova trgovina je izrodila celu scenu neregulisanog klađenja, gde svako, bilo koje starosne dobi može uložiti pravi novac kroz predmete na razne mečeve.
Ova scena je fokus skorašnjeg istraživanja Bloomberga koji istražuje kako ljudi (ponajviše tinejdžeri) kupuju kozmetičke predmete iz CS:GO igre i ulažu ih na mečeve preko online kladionica specijalizovanih za esports.
Činjenicu koju je važno napomenuti je da Valve uzima procenat od svake transakcije na Steam marketu. Kompanija na taj način izvlači deo para koji prolazi kroz ove kladioničarske sajtove.
Ovo nije zanemarljiv procenat, jer po nekim procenama 2.3 milijarde dolara u virtuelnim predmetima je stavljeno na kocku u eSports mečevima prošle godine.
Neregulisanih sajtova za esports klađenje, među kojima je i CSGO Lounge ima oko 700. Ovaj sajt je samo u Martu bio posećen 38 miliona puta, što je pet puta više od prometa tradicionalne regulisane online sportske kladionice. Prosečan esports meč povuče oko 134.000 dolara u virtuelnim predmetima u vidu opklada, dok neki važniji i primamljiviji mečevi vuku vrtoglave sume novca.Jedan od najpopularnijih mečeva u ovoj godini do sada, susret Fnatica i Luminosity Gaminga je privukao skoro 1.2 miliona dolara u opkladama.
Ovakve sume novca sa sobom vuku i pokušaje nameštanja mečeva. Izveštaji o visokoprofilnom incidentu ranje ove godine su stigli do kompanije Valve, koja je kontaktirala CSGO Lounge kladioničarski sajt radi pomoći oko identifikovanja počinilaca. Posle istrage, Valve je banovao sedam igrača sa događaja koje ova kompanije sponzoriše i zabranila profesionalnim igračima i članovima timskog osoblja da se klade i da objavljuju insajderske informacije o timovima i igračima. Sa druge strane, Valve nije preduzeo ništa po pitanju neregulisanih esports kladioničarskih sajtova, kome pripada i CSGO Lounge.
U nekolicini sudskih parnica, sudije su presudile da aktivnosti koje se obavljaju u potpunosti sa virtuelnim predmetima u video igrama ne bi trebalo ocenjivati kao kockanje, jer nemaju veze sa realnim svetom. Kompanije poput Zynge, Riota Activision Blizzarda su agresivne po pitanju držanja virtuelne valute podalje od pravog novca. Valve sa druge strane nije, jer njegov softver omogućava eksplicitnu vezu između dobara iz igre i pravog novca.
Iako ovi kladioničarski sajtovi, poput CSGO Lungea traži od korisnika da poštuju lokalne zakone o klađenju i kockanju, oni ne rade ništa da provere da li su ti zakoni ispoštovani. Ovo je veoma zabrinjavajuće kada se uzme u obzir da su korisnici ovih sajtova mahom malolenta lica – tinejdžeri, fanovi Counter Strike: Global Offensive igre.