Prošle nedelje izašlo je poslednje poglavlje ove prve single player avanture za Herthstone, i vreme je da posle hajpa i uzbuđenja sagledamo stvari iz ove perpsektive. Bilo je to svakako sjajnih mesec dana za igrače Hearthsona, puno novog sadržaja, drugačijeg igračkog iskustva i zanimljivih fluktacija u meti na laderu. Dugo očekivan i nekoliko puta odlagan, Curse of Naxxramas se konačno pojavio 22. jula i (očekivano?) oborio servere. Nejasno je kako je tako velika kompanija kao što je Blizzard dopustila da joj se dogode ovakve stvari u 2014. godini, kada je bilo sasvim izvesno da će svi živi pohitati da se isprobaju u prvom krilu Naxxramasa. Gotovo čitavog prvog dana prvog krila bilo je maltene nemoguće igrati igru. Drugi “major” problem koji se tiče tehničkih stvari jeste možda i ozbiljniji, prilikom kupovine drugog krila (za gold ili pravi novac) mnogi igrači su došli u neprijatnu situaciju da su im sredstva skinuta, a da pomenuto kril nisu dobili. Ovo je stvorilo izuzetno neugodnu situaciju velikom broju igrača, i Blizzard je bio pod oštrom paljbom zbog ovog propusta. Mnogi su takođe zapali i u “limbo verifikovanja” gde je server večno ferifikovao njihovu kupovinu ovog krila. Bilo je i slučajeva gde su sredstva skinuta duplo. Ovaj haos potrajao je nekih nedelju dana, ali je na sreću otklonjen pred izlazak trećeg krila, i od tog trenutka pa na dalje sve se kretalo glat što se tehničkih stvari tiče, bar na širem planu, pojedinačni slučajevi bagova svakako su se pojavljivali. U svakom slučaju lekcije za naučiti Blizzardu.
Možda deluje da smo krenuli oštro prema ovoj ekspanziji, ali razlog tome je što sam zapravo želeo da što brže pređem preko tih neprijatnosti kako bi smo se okrenuli na lepšu stranu priče, koje, hvala Titanima, ima na pretek. Curse of Naxxramas doneo je preko potrebno osveženje Hearthstoneu. I ako je igra zvanično puštena marta meseca ove godine, veliki broj igrača je igra još od leta 2013. i mnogi su se već uveliko zasitili sadržajem. Ranked je postao monoton usled velikog prisustva istih špilova, čak i frustrirajuć, a ni arene nisu više bile interesantne kao u početku. Curse of Naxxramas ne samo što je doneo 30 novih karata koje će u potpunosti prodrmati metu, nego je i doneo jedno potpuno novo igračko uskustvo u vidu single player avanture. Igrač se kartama borio protiv 15 bosa iz istoimenog raid-a u WoW-u, i svaki od njih je sjajno dizajniran kako bi parirao svom pandanu iz mmo-a. Skidamo kapu dizajnerima iz Blizzarda jer je svaki heroj protiv koga smo se borili odlično dizajniran, sa unikatnim kartama i mehanikama igranja, kao i hero osobinom koja je ležala njihovom lore-u. Borbe su zamišljene kreativno i svakoj borbi je trebalo pristupiti drugačije. Borbe na normal modu su bile poprilično lake, ali to je i bila namera dizajnera, da budu pristupačne širokom obimu igrača, jer su želali da svako ko je platio za određeno krilo bude u mogućnosti da osvoji nove karte, koji su se dobijali kao nagrade za pobede nad herojima. Isto je važilo iza klasne izazove, čiji je cilj bio da se pokažu neke mogućnosti karata koje će igrači dobiti i kako bi mogli da ih koriste.
Sa druge strane heroic mod predstavljao je pravi izazov i za najbolje profesionalne igrače, trebalo je utrošiti solidno vreme na pokušajima i pogreškama, štimovanju vašeg špila kako bi što bolje odgovorio na stil igranja svakog pojedinačnog Heroic bosa. Borbe su, kako su se nova krila otvarala, postajale sve teže i teže, a mnoge su se, i pored savršeno napravljenih špilova za te izazove, svodile na prosti RNG (random number generator) ili narodski rečeno sreću. Ipak sve je to bilo sa druge granice frustracije,one koja se zove izazov, i verujemo da onima koji su želeli da pobede sve heroje na heroic, to vreme predstavljalo zadovoljstvo jer su izazov i želeli. Nagrada za pobeđene sve boseve na Heroic modu je specijalna pozadina za karte, kojom možete stavljati do znanja vašim protivnicima da ste to postigli.
CoN je doneo i neke nove sitnice, poput nove muzike tokom igranja što prijatna promena, jer verujemo da je mnogima dosadilo onih par, inače sasvim dobrih, koje su se do sada vrtele. Doneo je neka estetska poboljšanja prilikom kraftovanja, odbacivanja kvesta, itd. Novu tablu koju vidimo u Naxxramasu nažlost nećemo videti u ostalim modovima, ali se nadamo da će se to možda promeniti u budućnosti. I inkeeper nas sada pozdavlja na par novih načina kada ulazimo u igru.
Naravno, ono što je ipak najbitnije – nove karte! Ukupno trideset novih karata, neko bi rekao malo, ali taj se uveliko prevario. Trideset novih karata koje su sve do jedne izuzetno korisne (osim možda Stoneskin Gargojla, objektivno najlošije karte u ovom setu) su promenile koncept starih špilova, ali i stvorile neke potpuno nove ideje, poput demon warlocka ili reincarnate shamana, a sa Mad Scientist kartom i mage secret špil postao je potpuno validna priča. I ako je nekom možda izgledalo veštački postepeno puštanje krila jednog po jednog svake nedelje, ta odluka je donela neverovatnu zabavu na laderu i turnirma, jer su se špilovi i ideje menjale iz nedelje u nedelju, i bilo je puno nepredvidivih stvari. Danas je sve još uvek sveže i ljudi puno eksperimentišu i isprobavaju, verujemo da će se situacija iskristalisati u narednih mesec dana. Neki od mvpa već sada su sasvim izvesno Sludge Belcher i Loatheb, dve karte u rangu 5 mana, koje je bilo izuzetno kritično mesto do izlaska ove ekspanzije i zato je Azure Drake bio pik no.1, koga danas sve slabije viđamo u špilovima. Webspinner je postao standardan u Hunter špilovima, jeftini starter koji vam donosi faktor iznenađenja i kartu više i vašem špilu, uz to je koristan u kombinaciji sa Buzzardom, Hunter’s Markom i aktivira Kill Command. Nova sekira za Warriore se pokazala fenomenalnom i takođe je obavezna u dva primerka u gotovo svim špilovima. Dark Cultist je Priestovima udahnuo novi život. Jedine karte za klase koje se trenutno slabo koriste su Anub’ar Ambusher i Poisoned Seeds, ali verujemo da će se i za njih naći primena. Uglavnom CoN nam nije doneo karte koje su neigrive i gotovo sve će naći mesto u nekim zanimljivim i manje ili više uspešnim špilovima, u to smo sigurni.
Sumiraću stvari jednom rečenicom iz početnog pasusa, bilo je ovo sjajnih mesec dana za ljubitelje Hearthstona, i osim inicijalnog sadržaja u vidu avantura i borbe protiv heroja dobili smo novi set karata koji će nam omogućiti da eksperimenitšemo i igramo sasvim dovaljno da nam ne dosadi do izlaska nove ekspanzije, za koju ima naznaka da se već uveliko radi i da će brojati približno sto karata. A zagriženi igrači možda probaju do tada i da sve heroic boseve pobede sa svakom klasom, ko zna?