Son of Nor je 3D akciono avanturistička igra u trećem licu. Dizajneri kažu da je posebno važno istaći da je avantura jer će od rešavanja zagonetki i logičkih smicalica zavisiti dalji napredak igrača. Odmah smo pitali dizajnere da li je Son of Ron teška igra i odgovor je potvrdan. Potrebno je zaista dosta koncentracije da biste rešili sve glavolomke koje pred vas igra postavlja a ukoliko budete relativno uspešni, igra traje između 20 i 25 sati. Ukoliko odlučite da je pređete još jednom, naravno, biće vam potrebno znatno manje vremena. Osnovna priča igre kaže da postoje ljudi i gušter-ljudi, slobodan prevod, ne zamerite. Gušter ljudi (ljudi gušteri?) su oni koji su prvi došli do magije i uspešno je kontrolisali što je dovelo do toga da ljudi-gušteri počnu da vladaju svetom i dominiraju u odnosu na obične ljude. To je dovelo do rata i ljudi su skoro potpuno izumrli. Tada se rodio prvi čovek koji je dobio mogućnost da kontroliše magiju i balans je ponovo delimično uspostavljen. Sve više i više ljudi se rađa sa mogućnostima kontrolisanja magije i vi ste jedan od njih. Imate tri magijske opcije – teraformiranje, telekinezu i elementalne magije.
Teraformiranje vam omogućava da kontrolišete pesak kako biste ga podigli da biste se branili ili pak otvorili rupe kako biste zarobili protivnike. Pesak možete da kontrolišete i kako biste rešavali zagonetke na nivou. Telekineza omogućava da podignete objekat i pomerate ga, možete i da okrećete određene delove okruženja, slažete boje i već ostale dobro poznate stvari. Tu je i elementalna magija, odnosno mogućnost da upotrebite element i da manipulišete njime. Zemlja, vatra i “esencija” su trenutno aktivni elementi u igri, ali dizajneri rade na tome da ubace i ostale.
Igra poseduje singleplayer i multiplayer. Multiplayer je naravno kooperativni mod koji se može igrati čak i na istom računaru u split screen varijanti. Dizajneri kažu da je teorijski maksimum zapravo do četiri igrača na jednom kompjuteru ali je količina ekrana za svakog od njih tada toliko mala, da igranje skoro nije moguće. Sa druge strane, putem interneta, četiri igrača mogu u potpunosti da uživaju u igri. Moguće je kombinovati magijske poteze među igračima. Jedan na primer može da podigne objekat telekinezom, drugi ga zapali elementom (vatrom) a treći na primer baca tada zapaljeni kamen na protivnike.
Igra se kontroliše tastaturom, mišem ili džojpedom. To je ujedno osnovni i “najstandardniji” mod kontrole, jer Son of Ron donosi još mnogo toga drugog. Postoji aktivna podrška za Oculus Rift koja već dobro funkcioniše, a dizajneri su implementirali i podršku putem nervnih impulsa. Uređaj koji ovo kontroliše je i dalje u beta fazi i trenutno se radi na njegovom daljem razvoju, pa taj vid kontrole nismo uspeli da probamo. Ono što jesmo probali je kontrolisanje putem očiju odnosno pogleda. Uređaj koji snima pokrete očiju je i dalje u beta test fazi ali sistem radi sasvim solidno. Oči odnosno vaš pogled zamenjuje kursor na ekranu tako da gde god vi pogledate, tu će da odleti vaš projektil ili će se u tom pravcu podići pesak ili bilo šta drugo što odlučite da uradite. Fokusiranjem pogleda na protivnike (ukoliko ih gledate duže vremena) lagano ćete ih pretvoriti u pesak i na taj način ubiti.
Razvojni tim je baziran u Austriji ali je sastavljen od inženjera iz čitavog sveta. Kickstarter započet 2013 godine uspešno je finansiran a igra je ušla u Early Access fazu tokom juna. Kažu da će, ukoliko ne bude posebno dramatičnih komentara igrača koji će zahtevati velike izmene oni biti u prilici da izdaju igru tokom 2014 godine. Ukoliko komuna bude zahtevala promene, promene će i biti izvršene.
Što se nas tiče, Son of Ron nas je najviše podsetio na stari dobri Magic Carpet, ukoliko među čitaocima ima nešto starijih igrača koji se sećaju tog naslova, uprabo zbog mogućnosti da menjate okruženje i teraformirate ga. Sa druge strane, opcije kombinovanja elemenata kako biste napravili zanimljive magije dosta nas podsećaju na Magicka naslov, pa je to možda i najprecizniji opis koji igri možemo dati, uz naravno dodatnu informaciju da je u pitanju akciona igra u trećem licu sa elementima avanture. Demo koji smo mi probali odnosno alfa verzija nema baš najlepšu grafiku, ali se čini da to nije ni fokus pored svih tehničkih mogućnosti i 3D modifikacija koje igra donosi. Doduše, nije ni previše optimizovan i dosta secka, pa ćemo ipak sačekati neku novu verziju i osveženi bild kako bismo doneli finalni sud.