Borderlands the PreSequel je najnoviji deo Borderlands sage koji po prvi put razvija 2K Australia, pošto su prethodne delove radili dobri momci iz Gearboxa. Oni, kako je to popularno reći ovih dana, pripomažu i daju savete ljudima i 2K Australia. Igra se razvija za sada već konzole prošle generacije kao i za PC, ništa od PS4 i Xbox One podrške. Kao što je dovoljno dobro poznato, ovaj PreSequel se održava na mesecu Hajpirionu koji okružuje Pandoru. Igra je postavljena između prvog i drugog dela, a glavni štos u igri je u tome što se na ovom mesecu javlja drugačija atmosfera i gravitacija, što donosi opcije višeg skakanja, duplih skokova i tako dalje. U priči pratite dešavanja Handsome Jack-a, glavnog antagonista drugog dela igre.
Na samom mesecu je hladno, dosta nepristupačno i potpuno drugačije od Pandore koja je inače toplo okruženje puno pustinja. Niska gravitacija i nepostojanje atmosfere donose novitete po pitanju gameplaya. Pored pomenutih duplih skokova i sporijeg izvođenja, činjenica da ne postoji kiseonik znači da morate u svakom trenutku imati bocu sa kiseonikom, a moraju i protivnici, što donosi veliki broj novih strategijskih mogućnosti.
Četiri lika su nova u Borderlandsu, manje-više rekreiraju dobro poznate likove iz prethodnih igara. Prva je Atina, koja ima mogućnost da vitla mačevima i da koristi štit. Upotrebljava i raznorazne energetske bombe i mogućnosti. Drugi lik poseduje dronove koje može da pozove u borbu, inženjer pod imenom Vilhelm. Jedan od dronova vas stalno napada dok vas drugi leči. Nikada se više nećete osećati sami dok se borite! Niša je jedan od glavonja sa kojim ste se borili u prethodnom delu igre. Kao šerif, mahom vitla svojim pištoljima (ima ih dva) ali je tu i laso kojim može da do’vati protivnike. Bilo koje drugo vatreno oružje koje joj date zasigurno će takođe dobro upotrebiti. Naravno, četvrti lik je Claptrap, kojim po prvi put možete upravljati u igri. Kod njega je veoma interesantno to što najveći deo mogućnosti koje poseduje ne kontroliše baš najbolje, pa nikad nije jasno kako ćete proći kada aktivirate bilo koju od njih. A omogućava da svi saigrači nekontrolisano skaču, da aktivira bombu koju ne može da baci i koja se aktivira u njegovim rukama a može i da okolo “baca koske” saigračima i tako ih poboljšava.
Što se tiče grafike, Borderlands deluje u potpunosti identično kao prethodna izdanja, usled čega je verovatno i razvijen samo za starije konzole i PC, a zasigurno je da će Gearbox u bližoj budućnosti najaviti neki novi Borderlands koji će biti za knzole nove generacije. No, dosta o tome, PreSequel izlazi 17. oktobra u Evropi za sve već pomenute platforme. Ono što se postavlja kao glavno pitanje jeste da li vredi dati toliko novca za igru koja u suštini predstavlja dd-on već postojećem Borderlands 2 naslovu. Tu jesu novi likovi, tu jeste Claptrap, ali sve je ovo već viđeno.
Imali smo prilike da isprobamo hands-on demo u trajanju od 30 minuta i sve ono što nam se dopalo (ali i nije doplao) kod Borderlands 2 prisutno je i dalje. To je nešto o čemu treba voditi računa. Nekome će doduše više odgovarati okruženje meseca jer znatno usporava gameplay i čini da igra bude znatno sporija, dok će oni koji vole haotično napucavanje koje Borderlands 2 donosi možda biti pomalo razočarani. Na kraju, odlučiće igrači, ali pored toga, nismo sigurni da je fer nazvati ovo kompletno novom igrom. Iako ne nosi sufiks “3”, ne donosi ni dodatak “add-on” ili “expansion”.