Iako je još dva dana daleko, GamesCom je u neku ruku već počeo Activisionovom prezentacijom igre Call of Duty Advanced Warfare koja je organizovana danas za novinare i fanove serijala. I nas, naravno. Kao što je poznato, Sledgehammer je do sada prikazao samo singleplayer segment, uz naravno međuscene sa Kevinom Spejsijem, pa je komuna sa nestrpljenjem iščekivala informacije o multiplayeru. I one su stigle, danas.
Pomenimo možda najvažniju stvar za one koji bi da budu među prvima na svetu – Day Zero edition verzija igre koja “sleduje” svima koji preorderuju igru ali i određenom broju onih koji je nađu u prodavnici sa tom oznakom, omogućiće igranje 24h pre drugih a u tom jednom danu moći ćete da napredujete duplo brže.
Što se samog multiplayera tiče, ne može se reći da Sledgehammer nije dosta toga “pozajmio” od nekih drugih naslova, na primer Crysisa pa čak i Titanfalla. U tom smislu, na raspolaganju vam je specijalno odelo za ojačavanje vojnika koje omogućava dupli skok, ima jetpack, tu je i dodge, uklizavanje ali i naglo padanje sa neba (poželjno na drugog protivnika). Odelo ima i rasklopivi štit, mogućnost da vas učini nevidljivim i sve ono drugo što odavno postoji u nekim drugim naslovima. No, to ne znači da će ovde biti loše implementirano. Mečevi su zanimljivi, puni okršaja i dosta energični i svaka od mapa donosi neke specifične strategije i mogućnosti.
Kreiranje lika je sada znatno detaljnije nego što je bilo do sada pa je sistem jako sličan stvaranju karaktera u nekoj MMORPG igri – birate oblik glave, pol, rasu, boju kože, ali i odeću, obuću, naočare pa čak i rukavice. Nakon toga, znatno važniji deo jeste odabir naoružanja i dodatne opreme. Prateći svoj “čuveni” sistem Pick 10, CoD AW u sebi donosi “Pick 13”, što znači da imate 13 poena koje možete iskoristiti za stvaranje idealnog vojnika. Birate glavno oružje, pomoćno, granate, dodatne pakete opreme i sve drugo što vam može zatrebati, ali u okviru tih 13 poena. Naravno, jača primarna oružja zauzimaju više poena pa tako na primer morate da odlučite da li želite jače (ili dodatno “nabudženo”) oružje ili pak hoćete “običnije” ali da imate opciju odabira sekundarnog naoružanja.
Što se tiče mapa, za sada je prikazano samo četiri među kojima se nama najviše dopala “Riot”, smeštena u napušteni bagdadski zatvor. Dosta zatvorena mapa puna koridora koji omogućavaju borbu prsa u prsa. Svaka mapa poseduje i neke svoje specifične segmente pa tako ova donosi lasere koji obeležavaju protivnike kako biste ih lakše videli (ukoliko naravno vi zauzmete kontrolu nad tim sistemom) dok sa druge strane recimo mapa u San Francisku poseduje cunami koji se aktivira tokom meča.
Među modovima tu su naravno Deathmatch, Team Deathmatch i Capture the Flag, kao i stari znanac koji se vratio u franšizu – Hardpoint. Tu je i novitet – Uplink, svojevrsni … ragbi u kojem nosite loptu koju je potrebno ubacite u protivničku sferu i sprečite ubacivanje lopte u vašu, naravno.
Grafički, igra izgleda zaista sjajno i verujemo da će na konzolama nove generacije biti više nego dobro igračko iskustvo ali deluje da će vlasnici PC-ja morati da razmisle u upgradeu.
U svakom slučaju, nakon prezentacije od strane glavnih ljudi Activision Blizzarda i Sledgehammera, isprobali smo i Call of Duty Advanced Warfare multiplayer koji je omogućen na čak 48 mašina specijalno pripremljenih za ovu prezentaciju. I možemo reći da je – zabavno. Možda ponajviše zbog toga što je po prvi put CoD serijal potpuno “nerealan” i borbe zaista imaju više veze sa SF pucačinom tipa Titanfall, Planetside pa čak donekle i Unreal Tournament, nego što ima veze sa vojnim obračunom kakav je CoD do sada bio. To omogućava i te brojne, nazovimo ih tako, specijalne poteze, ali ostaje da se vidi kako će sve raditi u praksi kao i kakav će biti balans finalnog izdanja igre. Uvek postoji šansa da nego segment zakaže, kao i da se brojnim DLC-ovima ubije komuna igrača.
Sigurno je da novi Call of Duty ima potencijal, ostaje da sačekamo novembar i vidimo da li će ga iskoristiti.