Potpuno neočekivano, najveći do sada Hearthstone tunir održan u svetskim razmerama, osvojen je uz pomoć freeze mage špila, kao primarnog špila pobednika turnira – RDU-a. Kao šlag na torti turnira odneo je ubedljivu pobeduo od 3-0 u finalu, pobediviši druid, hunter i priest špil. Sa druge strane, poputno očekivano, ovakav ishod turnira doneo je nešto veći intezitet pojavljivanja freeze mage špilova na ladderu, jer igrači od njega očekuju dobre rezultate, za mnoge igrače koji nisu igrali igru u vreme zatvorene bete, Mage špilovi koji se zasnivaju na freeze mehanici su potpuna nepoznanica i novost, pa ćemo se danas pozabaviti varijacijama ovih špilova.
Freeze mage špil koji je koristio RDU (a čiji je kreator Otter ), prvi s leva
I ako je izuzetno efikasan, ovaj špil zahteva jako puno vežbanja i razmišljanja jer je jedan od najzahtevnijih za igranje od trenutno raspoloživih špilova. Osnovna ideja špila je da svim raspoloživim sredstvima usporavate i zadržavate protivnika, te nekako preživite do 9 poteza, kada Alextrasza ulazi u igru i spusta protivnika na 15 healtha koje potom istopite spell-ovima. Kako imate ograničenu količinu raspoloživih karata za ubijanje protivničkog heroja, veoma je bitno da sve karte koje nanose dmg čuvate za završnicu, i da samo u izuzetnim slučajevima ih koristite kao removal miniona koji predstavljaju pretnju. Najveći protivnici ovog špila su control Warrior i špilovi koji imaju izuzetno jaku koncetraciju healing karata.
Ice Lance – Jedna od ključnih karti za kombo kojim ćete završiti protivnika, u kombinaciji sa frostbolt-om i još jednim Ice Lance-om uz eventualnog Blodmage Thalnosa nanosi i do 14 dmga. Ovu kartu ne želite u ruci na početku, te je uvek odbacite iz početne ruke. U izuzetno retkim slučajevima igrate je “na suvo” kada vam je važno da protivnički heroj vas ne udari u sledećem krugu, što isto važi i za velikog miniona. Važno je uvek imati na umu da je to 4/5 dmga manje u kombinaciji za završetak partije, tako da je koriste kao običan freeze samo u kranjoj nuždi.
Mirror Image – Jeftina dva o/2 taunta koja vas u osnovi služe kao “heal” karte odnosno njima ćete “lečiti” heroja za onoliko dmga koliko su mirrori upili. Protiv agresivnih špilova možete ih igrati već u prvom potezu , dok protiv miracle rogue-a ili control warriora ih zadržite u ruci za pogodnu priliku kada će upiti više damage-a. Protiv klasa koje imaju tendenciju da igraju agresivno zadržite ih ruci, dok protiv generalno sporijih špilova odbacite ih iz početne ruke.
Frostbolt/Fireball – Damage karte kojima ćete uglavnom završiti protivnika nakon Alextrasze. U situacijama kada stanje to nalaže možete potrošiti do jedan fireball ili frostbolt na miniona, ukoliko smatrate da je pretnja na tabli prevelika. Nikako ne potrošiti oba frostbolt-a na minione, jer vam je potreban barem jedan kako bi aktivirao ice lance damage. Ove karte ne želite u početnoj ruci protiv bilo koje klase, te ih uglavnom odbacujete.
Bloodmage Thalnos – Možete i ne morate da ga zadržite u početnoj ruci, ukoliko vam se zadesi u početku, a nemate šta da odigrate, slobodno ga spuste na tablu kako bi ste ga reciklirali za nešto korisnije. Neki igrači imaju tendenciju da ga u ranom delu partije drže u ruci zarad kasnije kombinacije i većeg damage-a, ali je to greška jer vam je u tom trenutku potrebnije nešto čime ćete kontrolisati protivničku stranu table.
Doomsayer – Jedna od ključnih karti u ovom špilu, izuzetno moćna u klasičnoj kombinaciji sa freeze kartama. Ukoliko (procenite da) igrate protiv agresivnog špila, obavezno ga zadržite u početnoj ruci. Najbolje radi u kombinaciji sa blizzardom/frost novom kada će “ukočenu” protivničku tablu počistiti sa terena. Takođe je dobar i u kombinaciji sa Mirror image, jer će sprečiti protivničke minione i heroja da dopru do njega. Kada igrate protiv control špilova, u situacjiama kada procenite da to ide u vašu korist, nemojte se ustručavati da ga odigrate i na praznoj tabli, jer će, ako ništa, usporiti protivnika za još jedan krug, pošto neće odigrati ništa što će doomsayer ubiti. A ovom špilu svaki krug je izuzetno važan i korak bliže ka pobedi!
Loot hoarder – Idealan za početak partije. Jeftini rani minion koji može da ukloni neku početnu pretnju i pritom se reciklira, dovodeći vas korak bliže ka potrebnim kartama. Uvek ga zadržite u početnoj ruci, nezavisno od klase protiv koje igrate. Ukoliko vam se zapadne u kritičnim trenucima, iskoriste vaš hero power na njemu kako bi bili korak bliže rešenju.
Acolyte of Pain – Ovaj momak sa fetišom i Jaina su u sado-mazo vezi koja donosi obostranu radost. Jaina svojim hero powerom mu nanosi slatke muke, a za uzvrat joj on vuče dragocene dodatne karte. Generalno želite da ga vidite negde na sredini partije, kada će te moći odmah da ga ožežite fireblastom i izvučete što veću vrednost iz njega.
Arcane intellect – Karta koju uvek želite da vidite u početnoj ruci sa ovim špilom i koju najčešće igrate prvom mogućom prilikom, odnosno u trećem potezu. U kasnijim delovima partije, gledajte da prvo imate mane za sve neophodne poteze, pa ukoliko ostane mane odigrajte Arcane intellect. Ukoliko smatrate da možete izvući bolje rešenje, onda prvo odigrajte Arc. Int. ali ne rizikujte sa trošenjem manje ukolio vam je solidno rešenje već u ruci.
Frost Nova/Blizard – Karte koje će vaše protivnike najviše nervirati. Koliko god miniona oni postavili, freeze efekat će vam kupovati potez po potez, a Blizzard usput i čisti tablu ili je pripremati za buduće ukljanjanje miniona. Već smo pomenuli odlične kombinacije ovih karata sa Doomsayerom, ali to ne znači da trebate tvrdoglavo da ih čuvate za njega, već ih koristite kad god mislite da je to potrebno kako bi ste sebi kupovali poteze. Blizzard ne želite u svojoj početnoj ruci, dok frost novu generalno zadržavate protiv aggro špilova, a odbacujete protiv sporijih špilova. Nemojte da se libite da ove karte igrate i na samo jednom minionu ukoliko procenite da je to neophodno ili da iz njih nećete izvući neko veće usporavanje od tog trenutnog stanja na tabli.
Flamestrike – Karta kojoj ne treba posebno predstavljanje, najbolja aoe (area of effect ) karta u igri. Odlična je da ukloni masu miniona koje je vaš protivnik uzaludno bacao na tablu, da ukolni stealthovog aukcionara ukoliko igrate protiv miracle rogue-a. Ovu kartu uvek odbacujete iz početne ruke, a koristite je generalno kad god možete sa njom da očistite tablu, ma koliko miniona bil na njoj.
Ice barrier – U osnovi karta koju gledate kao da vas leči za 8HP. Možete je igrati u bilo kom trenutku na početku partije kada imate viška 3 mana kristila jer njen efekat nikada ne gubi vrednost. Generalno nije loša da se nađe u početnoj ruci, mada je možete i menjati ukoliko mislite da igrate protiv sporijeg špila. Imajte na umu da damage koji je izazvan spell-ovima ili nekim efektom (Ragnaros recimo) ne aktivira ovaj secret, i da na taj način možete izgubiti sav health bez da se ice barrier uopšte aktivira.
Ice block – Još jedna izuzetno važna karta za vaš špil. Generalno ne morate da je zadržite u ruci osim ukoliko cenite da igrate protiv izuzetno agresivnog špila. Postavljate je prvom prilikom kada imate slobodnu manu za to. Veoma je važno da vam prvi primerak ice blocka ne bude aktiviran pre nego što odigrate Alexstraszu kako bi ste kasnije mogli na miru da planirate privođenje kraju partije.
Vaporize – Zanimljiv dodatak špilu, odlična karta protiv control špilova koji imaju tendenciju da izbacuju pojedinačne masivne pretnje na tablu koje će ovaj secret uspešno neutralisati i pritom sprečiti damage od njihovog napada. Pazite kada igrate ovaj secret da napravite dobar scenario u kom je jedino moguć napad najdragocenijim protivničkim minionom na tabli.
Azure Drake – Verovatno jedan od najboljih miniona koje možete da odigrate za 5 mana. Spell damage, instant dodatna karta i 4/4 minion za samo 5 mana su izuzetno dobar dil. Minion koji je u ovom špilu ok videti u početnoj ruci, ali možete ga i odbaciti ukoliko smatrate da je previše spor.
Alexstrasza – Karta koju želite odigrati u 9 potezu, spuštajući protivnikov health na 15, a da pritom imate aktiviran ice block. Protiv agresivnih špilova, ukoliko je neophodno, možete je odigrati i tako što ćete sebi vratiti health na 15, ali je izuzetno važno da imate način na koji ćete dovrišiti protivnika potom.
Pyroblast -Famozni pyroblast, karta koja pojedinačno nanosi najviše damage-a od svih karata u igri. Vaš finišer koji ni pod razno ne smete potrošiti ni na šta drugo osim za završetak partije ili spuštanje protivnika na dovaljan health koji možete spustiti do nule u sledećem potezu.
Ovo su neke od osnova ovog špila i smernice na koji način trebate posmatrati karte. Kao i svaki drugi špil, a ovaj pogotovo, zahteva izuzetno puno vežbanja kako bi ste ušli u štos i shvatili način na koji treba da povlačite poteze. Možete da probate i sa drugim opcijama, poput novice engineer umesto loot hoarder-a zarad instant karti koje su ponek izuzetno važe (plus otpornost na silence). Zatim jedan polymorph umesto vaporize, jer ponekad na tabli ima pretnji koje nije dovaljno rešiti zaleđivanjem (poput prevashodno Ragnarosa). A potpuno nov način igranja uvodi ulazak Archmage Antonidasa umesto Pyroblasta, jer se sa njim potpuno menja i gotovo celokupan koncept ovog špila (pre svega ogleda se u čuvanju jeftinih spellova za Antonidasa, kao i slobodnije korišćenje damage spellova za uklanjanje pretnji sa table, jer će vam Antonidas generisati primerke fireball-a).
Freeze mage špilovi bili su izuzetno popularni tokom zatvorene bete i važili su za gotovo nepobedive. Ukoliko niste znali, ranije su sve freeze karte koštale za po manu manje ( frost nova 2 , blizzard 5, cone of cold 3), a pyroblst je koštao 8 mana. Nakon što su sve ove karte “poskupele” koncept freeze mage-a i generalno sama klasa su dugo vremena bili napušeti, ali izgleda da nam se ponovo vraća vreme popularnosti “ledenih” magova.