Ulijana je otkrila sličnosti i razlike sa Tekken-om, od boraca do gejmpleja.
RUR je dobio još jednu priliku da popriča sa Ulijanom ”QueenMuser” Schwab, Tekken predstavnicom Srbije koja je osvojila zlatnu medalju na Esports Mediterranean Games 2024 šampionatu. Tokom intervjua povodom njene pobede, Ulijana je izrazila interesovanje za 2XKO, Riot-ovu borilačku igru u League of Legends univerzumu koja je nedavno ušla u closed betu, kao ekspert za Tekken i veliki fan LoL-a. Na sreću, dobila je ključ za betu, pa smo odlučili da je malo ispitamo!
Ćao Ulijana! Kako si došla do prilike da učestvuješ u closed beti za 2XKO?
Ulijana: Od trenutka kada je Riot pokazao nekoliko sekundi gejmpleja tokom proslave svoje desetogodišnjice, odmah sam bila zainteresovana. Kao igračica League of Legends-a, a kasnije i Tekken-a, odmah sam iskoristila prvu priliku da se prijavim u nadi da ću biti izabrana za beta test. Mnoge sesije Alpha Lab-a bile su ograničene na određene regione ili LAN događaje (kao što su EVO turniri), ali čim sam videla email koji me poziva da isprobam closed betu, odmah sam instalirala igru.
Koji su bili tvoji prvi utisci o igri?
Ulijana: Za one koji nemaju iskustva sa borilačkim igrama, 2D igrama pogotovo (kao ja), reći ću samo ovo: JAKO JE TEŠKO bez Pulse moda. Ali ako igri posvetite nekoliko dana, ili nekoliko nedelja (po mogućstvu uz dobrog učitelja), postaje izuzetno zabavna, naročito ako već poznajete likove iz League of Legends-a. Videti ih kako se bore prsa u prsa daje novu dimenziju sukoba suprotstavljenih frakcija Runeterre.

Po čemu se 2XKO razlikuje od drugih borilačkih igara koje si igrala?
Ulijana: Pošto nisam igrala druge 2D borilačke igre kao što su Street Fighter ili Mortal Kombat, ne mogu sa sigurnošću da procenim razlike u specifičnoj mehanici, ali mogu da ocenim nivo izvođenja pokreta, learning curve i način na koji se igrači mogu povezati onlajn. Što se tiče nivoa izvođenja, zavisi i od odabranog lika, ali generalno u 2XKO morate malo više da poradite na izvođenju u poređenju sa Tekken-om (naročito u odnosu na Tekken 8, koji deluje “olakšan” u poređenju sa prethodnim delovima). Uprkos prilično detaljnim tutorijalima, moram da naglasim da 2XKO uopšte ne deluje kao igra za početnike.
Sa druge strane, iznenadio me je “online lobby”, koji deluje mnogo bolje odrađen u odnosu na Arcade Lounge u Tekken 8. Komunikacija i interakcija sa drugim igračima je odlična – dovoljno je da se približite arkadama koje su zauzeli avatari igrača da biste gledali njihove mečeve u realnom vremenu!
Da li misliš da igra ima potencijal da postane veliki esports naslov i da li planiraš da budeš deo te scene?
Ulijana: Definitivno. Pogotovo jer je kompanija poput Riot-a, koja već organizuje veličanstvene događaje kao što su regionalna i svetska prvenstva u League of Legends i Valorantu, apsolutno sposobna da uvede 2XKO kao novi esport.
Nakon mog uspeha u Tekkenu 2024. godine u Libiji, pored nastavka takmičenja u Tekkenu, već planiram da sarađujem sa FGCSerbia zajednicom kako bismo osnovali sekciju za 2XKO igrače iz Srbije. Jedva čekam da učestvujem na prvim 2XKO turnirima!

Koliko su likovi izbalansirani u ovoj fazi igre?
Ulijana: Pošto sam testirala igru samo nekoliko dana i trenutno se fokusiram na učenje samo jednog lika, ne mogu to sa sigurnošću da tvrdim, pogotovo jer ne mogu da uporedim betu sa ranim alfa fazama u kojima nisam učestvovala. Ipak, moram reći da mi je Yasuo, koji je već postao meme o balansu u League of Legends-u, ostavio sličan utisak i u 2XKO: veoma je jak u rukama iskusnih igrača, ali slab u rukama početnika.
Više nego likovima, posvetila sam pažnju Fuse mehanikama koje potpuno menjaju ishod borbi, a neke od njih su prilično nebalansirane u poređenju sa drugima. U pravim rukama, ovaj modifikator znatno ojačava bilo koji par likova.
Kao neko ko dolazi iz Tekken scene, šta ti je najviše privuklo pažnju u 2XKO mehanikama?
Ulijana: Da sam igrala Tekken dovoljno dugo da bih doživela eru Tekken Tag Tournament 2 (nažalost, igrala sam samo sedmicu i osmicu na PC-u, pošto ranije nisam imala PlayStation), mogla bih da napravim preciznije poređenje u gejmpleju. Ipak, iz ono malo snimaka koje sam videla, Fuse dodaci kao što su 2xAssist i Freestyle deluju prikladno za ljubitelje Tag borilačkih igara, dok lično više volim one koji jačaju samostalnog lika (Sidekick i Juggernaut). Oni liku daju bonus HP i damage kada mu HP padne ispod određene granice (slično Rage mehanici u Tekken-u).
Ukratko, pored osnova 2D borilačkih igara, upravo Fuse mehanika je ona koja izdvaja 2XKO od drugih igara ovog žanra. Kao što sam već pomenula, sve zavisi od veštine igrača da maksimalno iskoristi ovaj modifikator kako bi ojačao svoje likove.

Koje razlike u tempu, stilu i strategiji vidiš između Tekkena i 2XKO?
Ulijana: Razmena napada između boraca ostaje prilično slična, pošto sistem prednosti i nedostatka u frejmovima ostaje ujednačen, iako u 2XKO morate da razmišljate više o sistemu “na poteze”. Da li sam ja na potezu da napadam ili ću da pojedem iznenadni kontranapad protivnika?
Baš kao i u Tekken-u, tokom poslednjih dana naučila sam na 2XKO da je važno iznenaditi protivnika, stavljajući ga u višestruke 50/50 situacije gde mora da odluči da li će da se brani na jedan ili na drugi način. U pitanju je uvek strategija slična onoj u šahu, ali ubrzana na šezdesetine sekunde, tokom kojih morate da predvidite poteze protivnika i da odgovorite na pravi način.
Druga strategija je da bukvalno iscrpite protivnika. Pošto runde u 2XKO traju cele dve minute, čak iako treba da pobedite samo dve, meč u BO3 formatu sa rundama od 120 sekundi može da traje minut duže nego BO5 meč sa rundama od 60 sekundi. Međutim, odugovlačenje svake pojedinačne runde i pobeda na time-out je test strpljenja i volje koji nije popularan u borilačkim igrama uopšte.

S obzirom da u Tekkenu najviše igraš Kumu, ko od likova u 2XKO ti najviše odgovara?
Ulijana: Trenutno nije u igri, ali ako prenesu Volibeara u zvaničnoj verziji, on će očigledno postati moj glavni lik. U međuvremenu vežbam sa Illaoi, koja je u League of Legends-u jedan od mojih omiljenih likova (ne igram Jinx iako je moja glavna uloga AD-Carry).
Moj prijatelj koji igra Street Fighter kaže da Illaoi podseća na Marisu (i mogla bih se složiti, pošto sam gledala njegove strimove na Twitch-u). U međuvremenu sam pronašla i druge sličnosti sa likovima iz Tekken-a, na primer, Blitzcrank je preuzeo mnogo poteza od Jack-a, Vi se može porediti sa Steve Fox-om pošto su oboje bokseri (ali sa težinom izvođenja “električnih udaraca” sličnih Kazuyinim), a Yasuo sa Yoshimitsu-om jer su obojica veoma okretni mačevaoci.
Kako vidiš budućnost ženskih igrača u borilačkim igrama? Da li 2XKO može privući širu publiku s obzirom da dosta devojaka igra League of Legends?
Ulijana: Često pratim tier-1 Tekken turnire, kao što su Tekken World Tour i EVO, ali uprkos primetnom povećanju ženskih takmičara, retko vidim da dostignu top 8. Uprkos nekim izuzecima, vrlo često primećujem da su igračice slabo zastupljene u medijima, ili se suočavaju sa toksičnošću pretežno muške zajednice – skepticizmom u vezi njihovih veština u igri, ili čak i sa direktnim maltretiranjem. Prošle godine u Libiji sam pobedila na ženskom Tekken turniru, ali u budućnosti planiram da postignem značajan rezultat i na mešovitim turnirima.
Ipak, prilično sam optimistična u vezi sa 2XKO, s obzirom da su Ahri i Jinx, dva najpopularnija ženska lika među igračicama League of Legends-a, već prisutna u rosteru, sa velikim potencijalom za buduće uključivanje likova kao što su Lux ili Miss Fortune. Iako prelazak sa strateške MOBA igre na borilačku igru (naročito ako nemate prethodne osnove kao što su moje iz Tekkena) može predstavljati prepreku za mnoge, verujem da svako može da napreduje uz dosta truda, ali i dobrog mentora!



