Rainbow Six Siege operatori brane zemlju od zombi vanzemaljaca. Šta vanzemaljci žele? Nemamo pojma. Kako ćemo da ih se rešimo? Nemamo pojma. Ali znamo da je ovo Ubisoft igra!
Rainbow Six Extraction je nova co-op FPS igra Ubisoft-a koja koristi operatore iz Rainbow Six Siege-a, ali ovoga puta u PvE okruženju. Mislim da me je Extraction naterao da ozbiljnije razmišljam o razvoju igara pre nego o gempleju na ekranu ispred mene. Nešto se to često desi u Ubisoft naslovima u poslednje vreme, a prepoznatljivi osećaj iz Far Cry 6 se vratio i u ovoj igri. Igrajući taj Ubisoft naslov i ovu co-op igru zapitao sam se. Da li je gore kad je igra baš loša, ili kada dobijete totalno bezdušni naslov koji ste već videli bezbroj puta?
Bolje da smo ostali u karantinu
Tom Clancy’s Rainbow Six Quarantine, oću reći Rainbow Six Extraction, je još jedna co-op pucačina koja je izašla u prethodnih godinu dana. Iz nekog razloga developeri su posebno zainteresovani za pravljenje igara ovog žanra, ali izgleda da ovaj poduhvat nije baš lagan kao što se čini. Back 4 Blood je samo došao i otišao, a igra u momentu pisanja ima manje igrača na Steam platformi od Left 4 Dead 2. Da li može Ubisoft da napravi PvE igru koja će se izboriti za mesto među indi hitovima ovog žanra kao što su Deep Rock Galactic, GTFO i drugi naslovi?
Rainbow Six Extraction baca vas i vaše prijatelje u mape na kojima se borite protiv parazitskih vanzemaljaca (Archaeans) koji napadaju zemlju. Igra se sastoji iz četiri regije, a svaka od njih ima četiri mape. Umesto 60 operativaca iz Siege-a, u Extraction-u ih imate 18, i najverovatnije ćete da prođete kroz većinu, jer igra ima interesantnu mehaniku koja vas tera da eksperimentišete sa različitim operatorima. Interesantnih stvari nažalost nema mnogo u Extraction-u i to vam jako brzo postaje jasno. Već posle par misija, mape će vam izgledati isto, a možete da se oprostite od vertikalnosti po kojoj je Siege poznat. U ovoj igri sve se dešava u jednoj ravni, a i pored toga vanzemaljci ne znaju da vas iznenade. Igra zahteva od vas da krenete od najlakše težine i probijate se kroz četiri težinska nivoa. Ali šta vredi kad su prve dve težine neverovatno lake, toliko da ćete početi da se pitate gde je ovde zabava?
Neko je radio na ovoj igri četiri godine
Osnova na kojoj je napravljen Extraction u velikoj meri je preuzeta iz Rainbow Six Siege-a, a sve što nova co-op igra nudi, teško da opravdava cenu za stand alone igru. Utisak bi bio mnogo bolji da je Extraction jednostavno pretvoren u mod u Siege-u, čak i sa svim generičkim sadržajima. Na posletku, gemplej ima jako sličan osećaj kao Siege, što se tiče mehanika i kretanja, ali zato taktički momenti su gotovo nepostojeći. Možda zato i igra postaje jako brzo repetitivna. Kada shvatite na koje načine kontrirate klase vanzemaljaca, igra se svodi na: idi tamo, pritisni dugme i brani tačku.
Pošto je grafička osnova stara skoro sedam godina, jasno je da Extraction ne impresionira svojim izgledom. Igra je srećom veoma stabilna i nema ozbiljnih grafičkih bagova i gličeva. Protivnici takođe izgledaju zaista jeftino i kao da smo ih sreli u nekoj drugoj igri. Ni jače klase vanzemaljaca se ne izdvajaju sa dizajnom, a tek postaju boza kada shvatite da je stan granata najbolje oružje u igri. Sve sadržaji i većinu ovih dizajnova zaista jesmo videli već ranije. Pre tri godine je izašao sezonski ivent Outbreak u Siege-u, a neko je odlučio da napravi od toga stand alone igru i naplaćuje je 40 evra. Sa lenjim izmenama i minimalnim brojem novih ideja.
Dajte mi loše igre!
Extraction je co-op igra i ne razmišljajte da je igrate ako nemate još dva saigrača jer određene stvari u igri su nemoguće za solo igrače. Pošto se radi isključivo o co-op naslovu, priča u igri jedva da postoji i svodi se na nekoliko sinematiksa tokom kompletnog igranja. U igri ne postoje nikakvi dodatni kvestovi ili tajne koje su vezane za određene mape ili misije, pa ne znamo da li ima poente vraćati se na već pređene mape. Zar ove igre ne bi trebale da imaju mape koje možemo da igramo iznova i iznova? Poseban šamar su bosevi u igri. Izgledaju kao mutirane verzije operativaca i tu su samo da upiju vaše metke dok vi stojite i pet minuta pucate u njih. Igra pored kampanje ima i dva dodatna moda (Wall to Wall i Maelstrom), koji su epitet Ubisoft lenjosti i ništa vam novo ne donose. Osim novog šešira.
Ipak postoji jedna jako dobra ideja, u ovoj šablonskoj co-op pucačini, koju se nadam da će preuzeti mnogo bolje igre. Ako umrete, Operatora morate da spasite iz iste mape ako želite da ga ponovo koristite. Ova mehanika vas tera da probate druge Operatore, a dobijate i novu rescue misiju kada uđete na mapu na kojoj je vaš pali operativac. I ovo je jedina stvar koja me je impresionirala. Zato dolazimo do rečenice sa početka ove recenzije. Da li je gore kad je igra baš loša, ili kada dobijete totalno bezdušni naslov koji ste već videli bezbroj puta sa recikliranim idejama?
Završni komentar
Ubisoft me je sa svojim igrama ubedio da mi lakše pada kada igram lošu igru nego šablonske naslove koji izgledaju kao da ih je mašina sastavila (kao užasne NFT slike). Loša igra makar iz mene izvadi neku emociju, međutim kada igrate Rainbow Six Extraction niti se zabavljate, niti ste ljuti što igra ne radi, niti koristite mozak. Zašto ova igra postoji van Rainbow Six Siege-a je jako dobro pitanje. Na tržištu se nalazi nekoliko igara iz ovog žanra, i rekao bi da Extraction ne može da priđe ni po dizajnu ni po zabavnom faktoru ni jednoj od ovih igara. Ubisoft-ova pucačina je najubedljiviji dokaz koliko developeri mogu da budu lenji, a čak i to što igra funkcioniše prvog dana je ne može spasiti. Ne verujemo da će ova igra živeti više od nekoliko meseci, pa vam savetujemo da nađete kvalitetniju igru iz ovog žanra koja ima zdravu zajednicu.
Pozitivno
- Interesantna mehanika prilikom umiranja
- Prilično stabilna igra bez ozbiljnih bagova
Negativno
- Nezanimljive mape
- Nedovoljno sadržaja i previše elemenata preuzetih iz Rainbow Six Siege
- Loši dodatni modovi
- Igra koja ne opravdava ”stand alone” status
OCENA: 50