Petak je GamesCom dan kada ubedljivo najveći broj dece diljem Nemačke pohrli na Koelnmesse, ne računajući subotu. Ali subotom dolaze i roditelji i rodbina, prijatelji, babe i dede, pa je to jedan specijalan dan kojeg želite da propustite. Upravo iz tog razloga petak smo odredili za dan kada ćemo pratiti prezentacije igara u zatvorenom delu sajma, a subotu za dan kada uopšte nismo na GamesComu.
Star Wars 1313
Najnovija akciona igra iz LucasArtsa nosi naziv Star Wars 1313. Ne odigrava se u 1313. godini, što biste mogli zdravorazumski pomisliti, već na 1313 lejeru planete Korusant, što je najpoznatiji sloj za kriminalce i sve sitne prevarante ali i krupne organizovane grupe. Vi ste u ulozi bounty huntera i zajedno sa svojim ortakom, takođe bounty-jem, vršite isporuku “dobra” na 1313. Stvari kreću naopako i tada zapravo započinju vaše avanture. Ono što možemo reći jeste da igra izgleda vrhunski. Doduše, upozorili su nas da je u pitanju custom PC računar kojeg su dobili zahvaljujući nVidiji i da je on zaista moćan, ali ono što smo imali prilike da vidimo totalno oduzima dah. Drugi problem je i to što je u pitanju skriptovani demo odnosno pet minuta igre koji je evidentno specifično napravljen da bi se dopao novinarima, sa pregršt specijalnih efekata i sličnih stvari, ali hajde da ostanemo umereno optimistični do pojavljivanja nekih dodatnih informacija i igrabilnih demoa.
Razlika 1313 u odnosu na druge poznate Star Wars igre je prvenstveno u tome što ste ovde u ulozi “običnog čoveka” a ne džedaja sa nadrealnim moćima, pa se kao bounty hunter oslanjate najviše na svoju sposobnost nišanjenja, na naoružanja i dodatke odnosno gadgete sa kojima se upoznajete tokom vremena. Dizajneri su posebno ponosni na to što je ceo tim Lucasa uključen u ovo ostvarenje pa će tako ne samo grafika biti izvrsna već i audio segment ali i kompletna preciznost po pitanju povezanosti sa Star Wars univerzumom.
Ukratko – ukoliko bi demo koji smo videli bio “stvaran” i igra takva do samog kraja (a sumnjamo) onda je u pitanju jedan od naslova koje ne biste smeli propustiti, čak i ukoliko niste fan Star Wars-a.
Call of Duty Black Ops II
Naredni naslov, za sve fanove, bio je zapravo Call of Duty Black Ops 2. Glavni dizajner igre, gospodin Vanderhart, koji kao da je izašao iz nekog američkog sitkoma odlučio je da nam u ime Treyarcha ispriča šta ćemo sve to novo moći da vidimo u Call of Duty Black Ops 2. Pre svega, velika promena je kreiranje oružja i opreme koju ćete sa sobom moći da ponesete. Naime, do sada ste uvek bili ograničeni specifičnim slotovima za glavno i sekundarno oružje, dodatke itd. Međutim, sada više nije tako. Sada imate ukupno 10 poena koje možete da iskoristite na svu opremu koju ćete sa sobom poneti. Naravno, to ne znači da možete da ponesete dva glavna oružja, ali možete da se recimo rešite sekundarnog naoružanja zarad dodatne bombe ili izbaciti laserski nišan kako biste aktivirali neki od Wildcard-ova. Ove “specijalne karte” su specifični bonusi koje možete da nosite u bitku kao što su duplirani perkovi, više bonusa iz ubistava i slično. Kreatori su rekli da su ove godine poseban fokus uložili u poboljšanja samih dodataka za oružja a ne u perkove iz razloga što perkovi poboljšavaju karakteristike svih oružja i opreme dok su dodaci samo za specifične tipove naoružanja. Tokom igranja, svaki vojnik dobija iskustvene poene ali i skor. Skor zavisi od toga šta radite u igri a koji vam je primarni zadatak. Ako je u pitanju standardni deathmatch okršaj, dovoljno je da ubijate protivnike i dobijaćete jednak broj poena. Ako je pak mod igre Capture the Flag, onda ćete za ubijanje dobijati manje poena ali više za uzimanje zastava, branjenje svog mesta sa zastavom i tome slično. Kada skupite dovoljan broj poena možete aktivirati specifične dodatke unutar jedne misije, poput napada iz vazduha, dodatne količine municije pa sve do ljudski ili računarom kontrolisanog robot-tenka koji šeta okolo i ubija sve pred sobom. Kada govorimo o iskustvenim poenima, možete napredovati do nivoa 55 i imati 10 nivoa prestiža. Pored njih, osvajaćete i nagrade za specifične zadatke ili atraktivna ubistva. Bitno je istaći da iskustveni poeni i skor poeni nisu povezani pa tako možete napredovati bez prevelikog broja skor poena kao što vam i veliki broj skor poena neće doneti napredak u iskustvu. Za svaki nivo koji napredujete dobijate mogućnost da otključate jedan dodatak od preko 200 koliko ih ukupno ima. To znači da nećete moći da otključate sve dodatke tokom napredovanja sa jednim igračem.
Od modova igre posebno je zanimljiv timski u kojem može igrati do šest timova i 18 igrača (i bilo koja kombinacija ispod toga). Svi timovi izgledaju potpuno drugačije (nešto poput pandura i terorista u Counter Strike) a mod se zove Multi-team (logično). Hardpoint je Black Ops 2 viđenje popularnog King of the Hill moda.
Poseban fokus su tvorci poklonili eSports segmentu u kojem sada igrači imaju specijalno ligaško takmičenje koje ih uparuje sa njima ekvivalentnim protivnicima, za razliku od prethodnih izdanja gde su se igrači istog skilla uvek nalazili u istim mečevima. Takođe, unapređen je i sistem gledanja mečeva i komentara iskusnih gejmera, ali iskreno, iako je to novitet u Black Ops svetu, koristi se već godinama unazad u kompetitivnim igrama poput Counter Strike i Warcraft 3, Starcraft itd, pa ukoliko znate kako to tamo izgleda, to vam je to što ćete dobiti i od BlackOpsa.
Skylanders Giants
Prošle godine smo opisivali Skylanderse, simpatičnu platformsku igru čija je glavna fora u tome da se uz igru dobija svojevrsni portal na kojeg stavljate prave igračkice a one se potom pretvaraju u karaktere iz igre. Svaka igračkica beleži statistike iz igre u svoju internu memoriju tako da imate jednako snažnog karaktera i kad igrate kod svog prijatelja. Sve igračkice su multiplaformske odnosno rade i na Xboxu i na Wiiju i PS3 i slično. Singleplayer je krajnje zanimljiv jer podrazumeva da neke delove nivoa možete preći lakše ili teže u skladu sa tim kakve igračkice posedujete. Ako je na primer prepreka od leda, ukoliko nemate vatrenog skylandera koji može da istopi led ili dovoljno jakog da razbije prepreku, moraćete da idete okolo (idi okolo omg!) i slično. Pored avantura za jednog igrača koje su krajnje zanimljive svakako je glavna poenta u borbi sa prijateljima. Svako izvuče svoje igračkice, redom ih ubacuje na portal i tako učitava u igru te fajt može da počne. Nakon poraza igrači određuju da li će se deo karakteristika sa poraženih preneti na pobednike ili će pak poraženi morati da preda svoju igračkicu pobedniku. Nakon ovako dugačkog uvoda, dovoljno je samo da kažemo da Skylanders Giants u igru ubacuje džinove, tri puta veće igračkice od onih na koje ste do sada navikli. Naravno, džinovi su i skuplji kada ih kupujete, dosta ređi ali zato znatno snažniji i sa više mogućnosti. Svojevrsne “kraljice” u terminologiji video igara. Pored toga, gameplay je i dalje krajnje zabavan i jednostavno da smo mlađi i da imamo infinite moneyz zasigurno bismo postali veliki fanovi Skylandersa.
Deadpool
Moram nešto da vam priznam, odlučio sam da zamenim Transformerse za Deadpool prezentaciji. Neko će pomisliti da namerno stalno pominjem Čilija, ali to zaista nije namerno, pa evo još jednom da mu napišemo ime tj. nadimak. Znam da Čili voli i Deadpoola i Transformerse, i želeo sam da zbog njega ispratim Fall of Cybertron, ali eto, odlučio sam da ipak ne odem na tu prezentaciju već da izaberem Deadpool. Prvi deo prezentacije posvećen je pojašnjavanju ko je ludi Deadpool. Ukratko – šizofreni plaćenik koji je dobio Wulverineov DNA (uzet nakon što su Vulviju ubacili adamantijum) usled kojeg ima super regeneraciju. Vitla sa dva mača a koristi i vatreno oružje i jedini je lik iz stripa koji je svestan da je u stripu. U ovom slučaju svestan je da je u video igri. To znači da će vas zezati ukoliko igrate loše, davati vam savete, hvaliti ukoliko uradite nešto super i tome slično. Grafika je jednostavna i u ovom trenutku najviše podseća na neki online naslov kao što je na primer DC Online i jednostavno nije ništa specijalno, ali developeri kažu da je naslov za sada u jako ranoj alfa fazi i da će se sve to vremenom popraviti. Borbe su simpatične, aktivne i sa puno akrobatskih poteza, što smo i očekivali, pa se nadamo da će u finalnoj verziji biti još bolje. Doduše, teško je proceniti koliko je naslov zapravo igriv na osnovu skriptovanog demoa, ali se nadamo da nas isprobavanje igre u nekom trenutku u budućnosti neće razočarati. Svako oružje možete poboljšati kao i svoje sopstvene karakteristike. Takođe, igra od vas zahteva, u skladu sa Deadpool-ovom prirodom da budete agresivni i uvek aktivni pa vas tako nagrađuje ne samo za kombo poteze već i konstantno “akcijašenje” ali će vas i “penaliti” ukoliko ste isuviše statični. Pored borbe prsa u prsa, dizajneri su omogućili i korišćenje vozila i letelica, što bi trebalo fino da osveži igračko iskustvo. Logično, ono na šta su posebno ponosni jeste nota humora kojom igra obiluje a koja nas je zaista zabavila u demou, doduše pitanje je da li će je programeri uspeti održati do kraja igre i u njenoj finalnoj verziji. Deadpoola očekujte u 2013 godini.
Ah da, umalo da zaboravimo. Za razliku od drugih Marvel igara ova ima M odnosno mature rejting, što omogućava krvave scene, dekapitacije, psovke, seksualne reference i sve ono drugo od čega želimo da sačuvamo mlade naraštaje!
Walking Dead
Za sada nismo uspeli da vidimo zapravo gameplay ove igre već samo prezentaciju lika koji je jedan od najzagrejanijih za prikazivanje svoje igre na Gamescomu ako ne svih a ono makar ove godine. Igra je bazirana na seriji a ne na stripu te je AMC zaista jako uključen u njen razvoj. Priča se odigrava pre događaja iz serije odnosno u vreme kada je Rik bio u komi. Samim tim, glavni junak igre je Deril Dixon iz perioda kada je sa svojim burazerom harao gradom. Upravo iz tog razloga saznaćemo i njegovu pozadinsku priču, kako je počeo da vitla samostrelom i slične.
Dizajneri su posebno ponosni na sve opcije koje su postavljene pred igrača. Možete tako birati na primer da li ćete nekoga povesti sa sobom ili nećete u skladu sa tim šta on ima da vam ponudi za preživaljavanje (hranu, naoružanje, neke alate i slično). Dalje, možete odabrati i koje ćete vozilo uzeti. Manje ali sa prostorom za prtljag. Veće u koje staje više ljudi ali sa malim prostorom za prtljag ili veliko u koje staju i prtljag i ljudi ali koje troši najviše benzina. Naravno, ovo je samo primer, kao jedan od mnogih izbora pred koje će vas igra stavljati. Zombiji su naravno spori, baš kao u seriji ali jako dobro reaguju na miris, zvuk i logično ukoliko vas opaze. Dok ih vidite i vi ćete biti sigurni ali su problem svi oni zombiji koje ne možete da vidite a nalaze se iza vrata, ispod kola pored kojih prolazite, iza vas, u visokoj travi i slično. Baš kao u seriji. Stoga većinu protivnika treba da ubijate iz blizine nožem, toljagama i drugim hladnim oružjem a ne pištoljem kojem treba pribegavati kao poslednjoj opciji, jer privlači druge “hodače”. Interesantno je da su svi zombiji napravljeni iz velikog broja segmenata koji se potom sklapaju u jednog hodača, što omogućava da se na lak način generišu različiti walkeri tako da je, kako kažu developeri, nemoguće naići na dva ista walkera tokom čitavog perioda igranja igre. Isto tako, svi likovi u igri obogaćeni su potpunim motion capture-om a zvuci su snimani na tradicionalni način – korišćenjem pravog oružja, voća i povrća najrazličitijeg tipa i veštački napravljenih lobanja.
Terminal Reality, developer igre, najavio je da će se ista pojaviti nekad tokom 2013 godine za Xbox 360, PlayStation 3 i PC.
NHL 13
Kao veliki fan hokeja zajedno sa kolegom Zlatićem, prva igra koju smo posetili na Electronis Arts štandu bio je upravo NHL 13. Veliki broj promena doživeo je NHL i to ne samo grafičke prirode već pre svega po pitanju igrivosti. Igra je značajnije tečnija i ovoga puta čini se omogućava znatno veći broj driblinga nego pre. Šta više, štap kontrolišete desnim analognim kontrolerom što omogućava da odredite sami snagu udarca, da isfejkujete udarac ili napravite popularno rečeno mošu, napravite veliki zamah pa sačekate malo pre nego što udarite pak i tome slično. Ubačena je i opcija šutiranja paka nogom kao i napredne taktičke odluke koje možete da menjate tokom igre sve vreme pritiskom na neki od tastera, a postoji i novi tip dodavanja paka saigračima. Moram istaći i da je autor ovih redova zabeležio pobedu rezultatom 1:0 protiv kolege Zlatića ali je naravno zakazan već i revanš čim se NHL13 pojavi u prodaji.
Dead Space 3
Dead Space 3 je naredna igra koju smo imali prilike da isprobamo. Kao prvenstveno PC gameri ne znamo da li su konzolaši oduvek imali pomoć prilikom igranja u vidu plave iluminacije stvari sa kojima se može interagovati, ali ovde će vam sve svetleti plavo ukoliko sa njim nešto možete uraditi. Sama igra deluje dosta zanimljivo posebno za fanove serijala i ta dobro poznata atmosfera je i dalje prisutna. Doduše, sve je to dvosekli mač jer se čini da grafičkih unapređenja nema previše, da je sistem igranja identičan pa čak i teksture koje vas okružuju (što je ok imajući u vidu da ste na svemirskom brodu, ali opet…). Protivničke kreature su iste kao i do sada, makar one koje smo imali prilike da vidimo, pa nije baš lako oceniti DS3 i ono što od ove igre možemo da očekujemo. Ako ste fan serijala sigurno ćete odigrati trojku, samo je pitanje da li će priča biti dovoljno dobra da nasledi prva dva dela, jer će onda naslov biti dovoljno dobar za ljubitelje. Novi igrači najverovatnije neće u DS3 videti ništa specijalno što bi ih privuklo igri ukoliko im se prva dva dela nisu dopala.
Crysis 3
Znate šta, oko Crysisa ne bismo da pišemo previše prvenstveno zbog toga što smo imali prilike da isprobamo samo dva multiplayer moda, a možda i više od toga zbog činjenice da smo igru morali da igramo na skrnavim džojpedima iako je u pitanju first person shooter, protiv čega smo u velikoj meri. Stoga ćemo samo opisati multiplayer modove koje je Crysis 3 doneo. Prvi je svojevrsni “control point” s tim što vanzemaljski brod na random mesta na mapi izbacuje podove koje morate da zauzmete. Od podova možete da otkačite štit i branite se njime ili ga bacite na protivnika. Nakon nekog vremena pod eksplodira a vanzemaljci bacaju sledeći na neku drugu lokaciju. Naravno, ko ima veći broj poena osvaja rundu.
Drugi zanimljivi mod, hunter, podrazumeva da je jedan igrač opremljen nano odelom sa nevidljivošću i punim štitom, ali može da koristi samo luk i strelu. Svi drugi igrači su standardni vojnici koji pokušavaju da ga ubiju. Runda traje 2 minuta. Nakon uspešnog ubistva običan vojnik postaje lovac baš kao onaj jedan sa početka, sve dok ne preostane niti jedan vojnik. Naravno, ukoliko jedan od vojnika ostane živ do kraja, on se smatra pobednikom.
Electronic Arts je ove godine veliki deo svoje kampanje uložio i u Most Wanted, nastavak popularnog istoimenog naslova, kojeg potpisuje Criterion Games. Tu je i novi SimCity za sve koji vole opušteniji način igre i simulacije izgradnje grada, a ne treba zaboraviti ni FIFA 13 i novog Football managera. Igra kojom su mnogi oduševljeni i očekuju dosta jeste Army of Two, ali ćemo mi još malo ostati skeptični pre nego što donesemo neki precizniji sud.
Imajući u vidu početno nezadovoljstvo sajmom odnosno stvarima koje ima da ponudi, moramo istaći da se situacija iz dana u dan delimično popravljala tako da je GamesCom 2012 na kraju ipak ispao uspešan sajam sa makar 3-4 dobre video igre koje bi trebalo odigrati čim se pojave. Ima tu i dalje dosta reciklaža, kopija i slično, ali se nadamo da će originalni naslovi ipak privući više publike te da će to pokazati izdavačima u kojem bi pravcu trebalo da idu.