Nadigrati protivnike ili napraviti neočekivani clutch je stvarno nezamenjiv osećaj, ali multiplejer igre pored toga često pružaju izuzetno neprijatno iskustvo, posebno kada su timski naslovi u pitanju. Kukanje, psovanje, namerno uništavanje partije, anti-timski ispadi, i naravno, varanje – sigurno ste bar jednom bili žrtva ovakvog ponašanja.
Ovi problemi su čak i najvećim i najuspešnijim kompanijama zadali tešku glavobolju, ali i vrlo važan zadatak – kako napraviti precizan sistem koji će se rešiti nepoželjnih igrača, ili barem svesti njihov broj na minimum? Svaka kompanija je osmislila sopstvene metode, koje imaju jedan zajednički cilj – da naprave prijatnije i privlačnije okruženje za svoje igrače.
Potraga za ”Svetim Gralom anti-cheat-a” još uvek traje, i iako se čini da je nedostižan, neke kompanije mu se polako (vrlo polako), ali sigurno, približavaju. Sistem koji ćemo pomenuti je takozvani ”Overwatch sistem”, koji je osmislio Valve i implementirao u Counter Strike: Global Offensive.
Šta je Overwatch sistem?
Overwatch sistem je program za pregled replaya, integrisan u samu igru, u ovom slučaju CS:GO. Pristup ovom sistemu imaju samo odabrani, pouzdani i ”iskusni” članovi zajednice, čiji je zadatak pregled individualnih replaya, detekcija potencijalnih krivaca i izdavanje banova.
Posle pregleda slučaja, ”istraživač” je u obavezi da označi replay sa ocenom: ”Nedovoljno dokaza”, ”Kriv bez ikakve sumnje”, ili u krajnjoj liniji odloži presudu. Ako zaključi da je prijava validna, krivac će bez kompromisa biti kažnjen, u zavisnosti od tipa prestupa.
Overwatch sistem u Doti 2
Valve je još u oktobru 2020. godine u svom blogu otkrio da radi na novom sistemu u Doti 2, sličan CS:GO Overwatch-u. Valve je u novembru dodao da je još uvek u fazi razvoja, i da će predstavljati dodatak na već postojeći report sistem.
U decembru je procureo screenshot koji je izvukla grupa ruskih Dota 2 insajdera @DOTA_DM, koji prikazuje nešto što jako liči na klasični Overwatch ”replay review” sistem. Možemo da vidimo nešto što Dota 2 do sada nije imala, a to je mogućnost obeležavanja replaya.
Nedavno se oglasio i Team Secret menadžer Metju ”Cyborgmatt” Bejli, koji je po struci softverski inženjer. U svojoj zvaničnoj twitter objavi je podelio 4 Dota 2 screenshota, koji prate trenutni razvoj Overwatch sistema.
Development of the upcoming Overwatch feature for Dota 2 continues.👮🚨 pic.twitter.com/9TzBTs5jrr
— Matthew Bailey (@Cyborgmatt) January 20, 2021
Pored dežurnih krivaca, Dota 2 se susreće i sa problemom smurf naloga, koje Valve već godinama pokušava da iskoreni.
Kada će Overwatch sistem stići u Dotu 2?
Još uvek nam nije poznato kada će ovaj sistem tačno stići u Dotu 2, ali mesečni update-i koje dobijamo nam daju nadu da ćemo ga videti do kraja 2021. godine. Dota 2 važi za jednu od najtoksičnijih zajednica u čitavom svetu gejminga, i očigledno je da joj je sistem kao što je Overwatch zaista preko potreban.