Prošlo je tri godine od kako je izašla neka igra iz Dirt serijala, a od ovog novembra imaćemo priliku da uživamo u petom nastavku. Da li nešto odvaja novi naslov od svojih prethodnika i da li ću konačno iz prve odvozati vražje skretanje u obliku ukosnice? Ubacimo u prvu i zajedno prođimo kroz sadržaj nove reli igra namenjene svim vrstama vozača.
Za razliku od svog strogog brata Dirt Rally-a, Dirt serijal, Codemasters je uglavnom posvetio igračima koji malo više cene svoje kontrolore i pokušao da približi reli sport većem gejmerskom auditorijumu. Mnogi hardkor igrači se pitaju ko je uopšte ciljna grupa za ovu igru ali ne zaboravimo da smo svi nekad bili apsolutne neznalice.
Mislim da sneg ima nešto protiv mene!
Kao što smo već pomenuli, Dirt je serijal koji je Codemasters napravio za sve one koji ne žele da se lome sa Dirt Rally naslovima koji su isključivo fokusirani na što bolju simulaciju reli vožnje, i to je ok. Ne želi svako da troši vreme na štelovanje svog ljubimca i ponavljanje mapa (na tebe mislim Švedska) po nekoliko desetina puta dok niste zadovoljni svojim prolaznim vremenom. Ponekad samo želite da vozite kola na što divljim stazama i uživate u momentumu i okolini, pogotovo ako se spuštate zavejanim serpentinama Monte Karla.
Dirt 5 je veoma lepa igra na skoro svakoj platformi. Na ovoj verziji, arkadnih Dirt naslova, je do sada radio Codemasters Sautham studio, a kreiranje Dirt 5 povereno je drugom studiju Codemastersa iz Češaira. Isti studio koji je radio ekskluzivnu arkadnu vožnju za PS4 i Xbox One, Onrush. Onda nije ni čudo da igra izgleda ovako grafički bogato, jer pored toga što je bila veoma zabavna arkadna vožnja, Onrush je pun boja, efekata i suludih situacija. Kreatori su u Dirt5 ubacili u skoro isti endžin koji je i ova igra koristila, i možemo sa sigurnošću da kažemo da je igra imala koristi od toga.
Prvi put u Dirt naslovu moraćemo da se borimo protiv dinamičnih vremenskih uslova koje nismo mogli da iskusimo u prethodnim delovima. Ranije ste birali u kakvim uslovima želite da se vozite i oni su uglavnom ostali konzistentni tokom čitave trake. Sada se komplikacije na putu povećavaju iz kruga u krug. Možda ćete proći kroz parče snega lagano u prvom krugu ali kada dođete do tog mesta u trećem, moraćete da zovete tetku iz Kanade sa grtalicom. Ista pravila važe i za kombinaciju kiše i zemlje (blata). Definitivno mehanika koja unosi nove izazove igračima, što je dobro jer je Dirt 5 verovatno najlakši Dirt do sada, što se kontrole vozila tiče.
Nacionalna klasa 2020
U poređenju sa brutalnim Dirt Rally-jem, Dirt 5 vozila se veoma pitomo ponašaju. Nećete morati da se derete na volan i pominjete mu bližu i dalju rodbinu. Modelima ćete rukovati možda i opuštenije od Dirt 4 jer ne morate očajnički da pokušavate da održite ravnotežu. Vozila ne žele da vam prkose već da se povinuju. Primetićete da često nećete morati da upotrebljavate kočnicu gde ste gotovo sigurni da bi trebalo, ulazićete veoma agresivno u krivine a igra vas neće drastično kazniti zbog toga. Čak i vozači koje kompjuter kontroliše neće hteti da vam zagorčaju život kao što je to slučaj u nekim drugim vožnjama. Iako je ovo druga strana jednog istog Dirt novčića, teško je predvideti da li će ovaj tip vožnje privući vozačku zajednicu koja je već okupljena i zadovoljna sa realističnom simulacijom Dirt Rally 2.
Kreiranje željenih mapa nas je takođe napustilo u Dirt 5 i sada igrači mogu da se takmiče na oko 70 ruta koje se nalaze širom sveta. Neke od lokacija koje ćete posetiti u ovoj igru su Brazil, Kina, Grčka, Italija, Maroko, Nepal, Norveška, Južna Afrika i dve američke države Arizona i New York. Ovaj osećaj obilaska interesantnih novih lokacija dodaje preko potrebne zanimljive elemente u karijeru koju prelazite u ovoj igri, jer se ”misije” ne razlikuju previše. Jedina drastična razlika su obračuni jedan na jedan. Prvi put u ovoj franšizi moći ćete da igrate karijeru koja sadrži i priču. Tako da pokažite tom Nejtan Drejku kako se vozi!
Codemasters se potrudio da u Dirt 5 ubaci karijeru i karaktere koji će vas zainteresovati i bolje povezati sa igrom. Poznati gejming ”glumci”, Nolan North (koga znate kao Nejtan Drejka i mnogo drugih likova iz gejming sveta) i Troj Baker (Džel Miler iz Last of Us serijala i drugi) će vas smestiti u centar njihovog rivalstva dok se borite u reli šampionatu. Svaki vaš uspeh komentarisaće članovi Donut Medije na svom podkastu i gledati da iskoriste svaku priliku da ubace po neku šalu, koja po mom ukusu, često nije baš duhovita. Karijera ipak i dalje liči po strukturi na ranije naslove ali mogu se naći neobrušeni dijamanti poput Playgorunds-a koji nas dodatno izazivaju da utonemo u arkadnu vožnju. Ovaj mod podseća na ofroad verziju Trackmania-je i u njemu se podjednako vremena može utrošiti kao i u karijeri.
Završni komentar
Kao što je to bio slučaj sa Project CARS 3 i Dirt je krenuo da se sve više okreće arkadnom tipu vožnje, verovatno da bi privukao što više interesovanja igrača koji ne igraju redovno vožnje i igrača koji ne mogu da zamisle dan bez jedne odvozane trke. Međutim za razliku od CARS 3, Dirt ekipa je kreirala dva naslova i pokušava da ubije dve muve jednim udarcem. Dirt Rally se koncentriše na zahtevnije i vozače koji žele da igraju simulaciju relija a Dirt (koji dolazi u više nastavaka) bi trebao da zadovolji sve one koji ne žele da potroše stotine sati učeći kako se koje vozilo ponaša. Novi nastavak ne donosi mnogo novog ali je definitivno sasvim solidna vožnja koju možete da igrate i onlajn i na kauču sa tri prijatelja, što je dobra vest jer je većina vožnji izbacila tu opciju. Svi oni koji žele da umažu ruke motornim uljem ne bi trebali da prelaze sa Dirt Rally 2 jer u ovom naslovu verovatno neće naći ono što ih zanima, ali za sve one koji vole da opuštenije ulaze u crne tačke dok adrenalinska muzika ide u pozadini, sigurno će se dobro zabaviti sa Dirt 5. Naslov je izašao zajedno sa lansiranjem Xbox Series X konzolom a dostupan je i za PC, Playstation 4, Playstation 5 i Xbox One.
Pozitivno:
- Dobra grafika
- Arkadni gemplej je zabavan
- Dinamični vremenski uslovi
Negativno:
- Manje modova za igranje
- Slaba priča
- Manjak opcija za menjanje izgleda vozila
OCENA: 80