Riot je sebi zadao izuzetno težak zadatak – da napravi nešto što će ispratiti reputaciju naslova kao što je League of Legends i prevazići vodeću igru first person shooter žanra, Counter Strike: Global Offensive. To ”nešto” je amalgamacija svih trendova u video igrama današnjice, zvana Valorant.
Mladi shooter se pojavio pre samo nekoliko meseci, a već se smatra jednom od najpopularnijih tema u čitavoj 2020. godini. Toliku pažnju je privukao ne samo imenom i slavom svoje razvojne kompanije, već i činjenicom da je potpuno besplatan. Ovo je, kao što ste se može pretpostaviti, pokrenulo nekontrolisanu lavinu komentara, kako pozitivnih, tako i negativnih.
Neki su su je nazvali najboljom igrom svih vremena, dok su je drugi uporedili sa bezdušnim, veštački generisanim proizvodom za mase. Njen uticaj se osetio i u svetu esporta, gde je inicirala promenu karijere nekih CS:GO i Overwatch igrača.
Ukratko rečeno, Valorant je tactical shooter sa CS:GO gameplay-om, koji pretvara svakog ”kantera” i ”terora” u unikatnog lika sa raznovrsnim setom sposobnosti, nalik na MOBE. Neki su ga zbog toga uporedili sa Overwatch-om, ali tu je kraj sličnostima između ove dve igre. Očekivanja za ovaj naslov su, kao što možete da pretpostavite, u startu bila neverovatno velika.
Pored vrhunskog netkoda, performansi i anti-cheat sistema, Riot je obećao gameplay na nivou – svež pogled na klasičnu CS:GO rutinu, sa sve ”novim” oružjem, mapama, i naravno najradikalnijom promenom – agentima. Ovde dolazimo do prve grupe problema.
Pored same arhitekture mapa, i njenom interakcijom sa smokovima i fleševima, CS:GO nema prevelike brige kada su u pitanju balance patch-evi. Sama oružja se ponekad menjaju, ali to je otprilike to. Razlog zbog kojeg je sve to tako lepo kliknulo je vrlo jednostavan gameplay, koji je savršen (uslovno rečeno) takav kakav je.
Ako u ovakav tip igre dodate različite likove sa specijalnim sposobnostima nastaje sveopšti haos, kako u gameplay, tako i u development smislu. Riot mora da razmišlja o balansu i najmanjim interakcijama između mapa, oružja i sposobnosti svakog lika. Imajući u vidu da je Riot ”u obavezi” da konstantno izbacuje nove heroje i mape, jasno vam je da igra postaje sve nestabilnija i nestabilnija.
Ovde dolazimo do sledećeg problema, tj. Riot-ove želje da zadrži srž CS:GO-a (ovo nikada nisu eksplicitno priznali ali tako je), kao i fokus na čistoj veštini pucanja, ali i da pruži potpuno sveže iskustvo.
Ovo u početku i ne deluje toliko strašno – 10-ak agenata sa prilično bazičnim skillovima, koji su u neku ruku opet šok za klasičan CS:GO gameplay, u kome do sada niste imali priliku da vidite mehanike kao što su heal, teleportacija i konstrukcija zidova. Još uvek imate smoke i area denial magije, koje su, za razliku od Counter-a, ograničene na samo specifične heroje, što ih čini mnogo privlačnijim opcijama (Jett i Omen su trenutno glavni krivci). Ovo već stvara ogroman disbalans, jer svi znamo koliki uticaj smokovi imaju na tok partije.
Riot mora održi postavljen standard i da izbacuje content u tačno definisanim vremenskim intervalima. Ipak treba dodati novog kul lika sa svežim setom sposobnosti, kao i novu mapu s vremena na vreme, zar ne? Osvežavanje ovakvog tipa multiplayer igre je ipak sasvim normalna stvar.
Riot je tako sam sebe saterao u ćošak. Njihov cilj je da fokus gameplay-a striktno ostane na pucanju, ali su istovremenu u obavezi da nam periodično isporuče nešto sasvim novo, kao i da se pobrinu da postava heroja ostane dovoljno raznovrsna i zanimljiva.
Samo je pitanje vremena kada će heroji postati toliko uvrnuti da nikako neće moći da se uklope u srž gameplay-a u kome je glavni fokus na veštini pucanja. Riot je već uspeo da nam demonstrira ovu problematiku sa herojima kao što su Raze i Killjoy, koje poseduju pregršt damage sposobnosti, što smanjuje uticaj samih oružja.
U čemu je problem, zašto ih prosto samo ne oslabe? Pogledajte šta se dogodilo sa Sage kada su je nerfovali jedno 18 puta u poslednjih par meseci. Drugo potencijalno ”rešenje” je da dodaju nove heroje sa sličnim arsenalom magija, ali se ovime ponovo vraćamo na League of Legends.
Na kraju, treba napomenuti da Riot definitivno ima pune ruke posla sa neverovatno ogromnom količinom bugova, glitch-eva i abuse-ova koji se pojavljuju na dnevnom nivou. Barem je tu battle pass da zadovolji igrače.
Valorant je tactical shooter koji nam je donela jedna od najpoznatijih gejming kompanija na čitavoj planeti. Sigurni smo da će ostvariti još veći uspeh, ali smo ipak skeptični zbog pravca koji su izabrali. Nadamo se da znaju šta rade.