Čovečanstvu je od davnina bila potrebna distrakcija od stresa svakodnevnog života. Bila to potraga za skrovištem i hranom ili dan na omraženom poslu, uvek smo osećali potrebu za nekom vrstom predaha. Savladavši moć govora, čovek je počeo da radi nešto što je postalo obavezna svakodnevnica sa bezbroj različitih oblika – da priča priče.
Osim što su u svojoj srži forma razonode, priče imaju potencijal da nas nauče važne životne lekcije i da nas pripreme za razna buduća iskustva, zbog čega uspostavljaju ulogu nekakve ”mentalne vežbe”. Vremenom su pronašle dom na listu osušene hartije, a vekovima kasnije i u filmskoj i gejming industriji.
Pošto priče pružaju bezbroj mogućnosti, ljudi su vremenom shvatili da ne žele samo da ih slušaju, već i da budu njihov integralni deo. Tako su priče i ideje transformisane u velike interaktivne svetove u kojima možete da budete šta god poželite – tabletop roleplaying igre.
Uzbuđenje oko prvih računara i mogućnosti globalne komunikacije je podstaklo tranziciju ovih igara sa hartije i glasa na liniju kompjuterskog koda. U tom periodu je nastao nov i svež način prezentovanja, angažovanja i interakcije sa slušaocem, ili u ovom slučaju, čitaocem ili igračem. Sedamdesetih godina dvadesetog veka se pojavio program koji je postao kamen temeljac za sve buduće tekstualne avanture, ali i sve ostale kompjuterske role playing igre – Colossal Cave Adventure. Ova igra se ubrzo transformisala u nešto što danas zovemo MUD (Multi User Dungeon).
MUD je tekstualna avantura, što znači da sa njenim virtuelnim svetom komunicirate unošenjem tekstualnih komandi u program. U zavisnosti od situacije, igra će vam detaljno opisati vaše okruženje i sve moguće opcije, što je čini veoma kompleksnim uzročno posledičnim sistemom. Sva dalja dešavanja zavise samo od vas i vaših odluka.
Zamislite da se nalazite u prostoriji sa četiri vrata. Igra će vam objasniti kuda vode svaka vrata, a na vama je da se odlučite za jedna od njih. Vaša odluka će otvoriti čitav spektar novih i često neočekivanih mogućnosti. MUD je u suštini za moderne kompjuterske igre ono što su knjige za filmove. MUD i knjige imaju mnogo veću moć stimulacije vaše mašte, jer su cele priče prezentovane u pisanoj formi. Vizuelni elementi nisu striktno definisani, pa je sve otvoreno vašoj interpretaciji. To je glavna čar ovih igara.
Sada kada vam je, nadam se, jasno šta je MUD, osvrnuo bih se na 1996. godinu kada je ljubitelj ovakvih igra sa naših prostora, Vladimir Prelovac, izdao prvu verziju svoje tekstualne avanture. Tada je prvi put svetlost dana ugledao njegov Multi User Dungeon – Lands of Myst.
Lands of Myst je hack and slash orijentisan MUD sa fantasy tematikom. Ovo znači da se najviše fokusira na ubijanje čudovišta, skupljanje magičnih itema, i rešavanje kompleksnih zadataka. Interakcija sa drugim igračima je isključivo indirektna, što znači da umesto direktne borbe morate da manipulišete svet oko vas kako bi im usporili napredak. Kao i u svakoj RPG igri, na početku ste u obavezi da napravite lika – da izaberete rasu, klasu i rasporedite statove. Posle toga ste slobodni da radite šta god poželite, u granicama igre naravno.
Posle veoma uspešne karijere, Vladimir je odlučio da svoju strast prema igri podeli sa celim svetom u formi takmičenja. Cilj ovog takmičenja je da oživi nostalgiju starije generacije, ali i da angažuje i zainteresuje svakoga ko traži neki novi izazov. Deluje kao prilično težak poduhvat u današnjem svetu modernih igara, ali ako volite da čitate i da pišete sopstvenu priču, ovo je definitivno igra za vas. Takođe imate šansu da osvojite nagradu od 10,000 dolara, koju ćete imati priliku da donirate u dobrotvorne svrhe. Ne zaboravite da je svako gejming iskustvo bolje sa drugarima, a ni Lands of Myst nije izuzetak.
Takmičenje počinje 1. avgusta, a učešće je u potpunosti besplatno. Sve potrebne informacije o takmičenju možete pronaći na ovom linku.