Prvi put smo tenk sa dve cevi videli kao premium model u okviru Holiday Ops specijala, ali juče je stigao patch 1.7.1 gde su se pojavila i regularna vozila za istraživanje.
Cela grana kreće preko KV-3 na Tier VII i nastavlja se na IS-2-II koji je zapravo najsličniji Object 703 II koji se nalazio u Novogodišnjim kutijama. Mala razlika je što IS-2-II nanosi manju štetu jednim pogotkom ali zato ima brže vreme punjenja pa dođu negde na slično. Nakon toga na Tier IX imamo IS-3-II koji je opet kao standardnih IS-3 samo sa dva topa koji prave po 390 dmg jednom granatom. Konačno na Tier X je ST-II koji je praktično isti kao ST-I samo što ima dva topa. Sva ova vozila su vrlo slična postojećim sovjetskim tenkovima, samo su dobila po još jednu cev i pomerena za jedan tier više. Treba naglasiti da ovi tenkovi mogu da pucaju jednom pa drugom cevkom, kao autoloaderi, a mogu da opale i obe odjednom za maksimalni efekat ali to zahteva malo vremena za pripremu. Ipak kada se to desi efektat na protivnika je stvarno spektakularan!
Problematika tenkova sa dve cevi jeste malo komplikovana sa istorijskog aspekta koji World of Tanks i dalje želi koliko-toliko da zadrži – naime ova vozila su postojala u razmatranjima ali najčešće nisu postojali čak ni detaljni planovi a vrlo malo ovih tenkova je uopšte stiglo u fazu prototipa. Pre svega od ovih koncepata se odustajalo najviše zbog prostora koji bio znatno ograničen za posadu i teško se moglo funkcionisati u tim uslovima. S druge strane dodatni top je dodavao značajno na težini vozila, a ne treba zaboraviti ni dodatnu municiju koju bi valjalo nositi. Sve u svemu prednosti sistema sa dva topa su definitivno da brže možete poslati salvu granata na protivnika, slično kao kod brodova, ali su prosto nedostaci i tehnička komplikovanost sistema uvek dovodili do odbacivanja ovakvih ideja.
Nije da ovakvih projekata nije bilo, na slici iznad možete videti koncept australijskog Sentinel tenka sa dva topa ali su naravno najviše u ovim planovima odmakli sami Sovjeti. Još krajem 1941. godine razmatrana je opcija povećavanja vatrene moći T-34 tenka nazvane T-34-3 pa je pored osnovnog naoružanja od 75mm imao još dva topa kalibra 45mm sa strane kupole kojima je rukovao dodatni član posade (umesto komandira). Međutim ovo vozilo nikada nije prošlo fazu koncepta dok se sa druge strane krenulo u razvoj lovca na tenkove na bazi KV šasije sa oznakom KV-7. Privi prototip je imao takođe 3 cevi – jednu od 75mm i dve od 45mm, ali nije postojala rotirajuća kupola.
Međutim već na prvim testiranjima se pokazalo da su topovi izuzetno neprecizni, pogotovu kad pucaju istovremeno, a pri tome se zaključilo i da brzina paljbe nije ništa veća nego da se koristi samo jedan top… Ovo dovodi do otkazivanja KV varijante sa tri topa (inicijalno je bilo poručeno 20 komada) a prelazi se na varijantu sa dva topa od 75mm kakve je koristio i T-34 tenk. Međutim ovaj projekat takođe nije dobio prioritet u sred rata i testiranja su nastavljena tek sredinom 1942. godine kada je zaključeno da iako je postignuta brzina pucanja od 6-7 rundi u minutu, ali sistem nije bio balansiran, nišan se morao ponovo nameštati prilikom svakog pucanja, spremište municije nije bilo adekvatno i slično pa se od projekta odustalo. Konačno nakon rata 1945. godine se u planovima za ST-I tenk zaista i pominje ST-II varijanta sa dve cevi ali ovaj tenk nije stigao čak ni do faze plana.
Interesantno je primetiti da su 1970ih godina Nemci, u sklopu planova za izradu naslednika Leopard 1 tenka eksperimentisali sa VT 1-2 tenkom, tačnije više lovcem na tenkove, ali se i od toga brzo odustalo.
Ako gledamo vozila sa više cevi Amerikanci su zaista i upotrebljavali M50 Ontos lovca na tenkove u ratu u Vijetnamu koji je zapravo imao ne dve, već 6 cevi bestrzajnih protiv-tenkovskih topova na kalibra 105mm međutim i taj koncept je već 1970ih polako otišao u penziju, najviše zbog toga što Severni Vijetnam nije imao puno tenkova pa su Ontos uglavnom korišćeni kao podrška pešadiji što im nije bila baš osnovna namena.
Sve u svemu Wargaming pokušava da unese neke novine u igru i da doda neke interesantne mehanike, neke, kao što su tenkovi sa dve cevi nisu baš utemeljene u istorijskoj realnosti ali je jasno da vuku neke paralele iz istorijskih događaja. Šta će još spremiti ostaje da vidimo a do tada treba oformiti neki stav prema tenkovima sa dve cevi.