Iako je danas jedna od najbrže rastućih industrija u svetu, esport je imao dug put od svojih skromnih početaka do globalne industrije vredne milijarde dolara.
1970-1980
Prvi koraci u razvoju elektronskog sporta mogu se pratiti još od 1970-ih i 80-ih godina, kada su organizovana prva takmičenja u video igrama. U to vreme, video igre su bile uglavnom u vidu arkada i na kućnim konzolama, a najpoznatiji rani događaj bio je takmičenje u igri Space Invaders iz 1980. godine, koji je organizovao Atari. Tokom 1980-ih, popularnost video igara je naglo porasla, a igre kao što su Pac-Man i Donkey Kong postale su temelji za budući razvoj takmičarskog igranja.

1990.
Međutim, ozbiljan pomak ka stvaranju esport zajednice dogodio se tek sa pojavom PC igara i internet povezivanja u 1990-im. Jedan od najvažnijih trenutaka bio je izlazak igre Doom 1993. godine, koja je uvela mogućnost online igre i omogućila igračima da se takmiče međusobno putem interneta. Ovaj period označava početak organizovanih LAN turnira, gde su se okupljali igrači sa svih strana kako bi učestvovali u takmičenjima. Jedan od najvažnijih trenutaka bio je i 1997. godina, kada je organizovan Red Annihilation turnir za igru Quake. Ovaj turnir se smatra jednim od prvih ozbiljnih događaja u gejming zajednici sa velikim brojem takmičara i velikim novčanim nagradama.

2000.
Početak 2000-ih godina označio je ubrzan rast ove industrije, zahvaljujući daljem razvoju interneta, boljim računarima i širenju online igara. Igre kao što su Warcraft III, StarCraft i Counter-Strike postale su izuzetno popularne, a profesionalne lige i turniri počeli su da se pojavljuju širom sveta. Jedan od pionira u organizaciji profesionalnih turnira bila je Major League Gaming (MLG), osnovana 2002. godine u SAD-u, koja je ubrzo postala prepoznatljiv organizator esport događaja.

U ovom periodu, Azija je postala epicentar esport industrije, posebno Južna Koreja. Korejski StarCraft je postao izuzetno popularan, a profesionalni timovi i takmičenja postali su glavna atrakcija.
Od 2010. do danas
Krajem 2000-ih i početkom 2010-ih, esport je doživeo svoju pravu globalizaciju. Igre kao što su League of Legends, Dota 2, Counter-Strike: Global Offensive, i Overwatch postale su glavne teme širom gejming sveta.
U 2010-ima, organizatori kao što su Blizzard Entertainment i Riot Games počeli su da investiraju ogromne sume novca u organizaciju i promociju turnira. Svetski šampionati kao što su The International (u Doti 2) i World Championship (u League of Legendsu) postali su globalni događaji sa nagradnim fondovima koji su često prelazili nekoliko miliona dolara.

Takođe, na televiziji i internet platformama kao što je Twitch, esport je postao sve prisutniji. Twitch je omogućio gledanje esport događaja u realnom vremenu, stvarajući ogromnu zajednicu gledalaca. Sponzori, brendovi i velike kompanije počeli su da prepoznaju potencijal u esportu i investiraju u njega.
Danas je esport postao jedna od najbrže rastućih industrija u zabavi i sportu. Veliki turniri poput The Internationala i Worldsa i dalje privlače milione gledalaca, a esport timovi i igrači postali su prave zvezde. Esport se sada igra na svim nivoima, od amaterskog do profesionalnog, a nagradni fondovi za velike događaje mogu da dostignu desetine miliona dolara. Veći događaji i turniri prenose se i na televiziji i putem platformi na internetu, dok velike kompanije kao što su Coca-Cola, Intel i Mercedes-Benz postaju sponzori esport događaja.

Esport nije samo igra, to je sada industrija koja obuhvata različite aspekte – od organizacije turnira, upravljanja profesionalnim timovima, produkcije, marketinga, do streaminga i medijskog prenosa. S obzirom na trenutni trend rasta i popularnosti, nema sumnje da će esport nastaviti da se razvija i bude važan deo globalne zabavne industrije u narednim decenijama.