Counter-Strike ove godine slavi jubilarni 25. rođendan.
U intervjuu sa YouTuberom Erikom ”Shoke” Šokovom, jedan od kreatora originalnog kantera, Min ”Gooseman” Li, razgovarao je o popularnosti koju je igra stekla tokom godina, kao i o njenoj profesionalnoj sceni.
”Jako mi je drago što je igra toliko uspešna, ali je skromno reći da sam iznenađen. Kada smo objavili CS, nisam ni sanjao da će postati toliko popularan. Samo smo hteli da napravimo zabavnu igru koju bismo mogli da igramo sa drugarima.
Mislim da je veliki razlog za to činjenica da je kanter konceptualno veoma jednostavan, kako za igranje, tako i za praćenje. Novajlije mogu da uskoče u igru i vrlo brzo da savladaju osnove. Cela ”filozofija” igre se takođe nije previše menjala – osećaj je isti i 2000. godine i 25 godina kasnije. Mehanike su iste, proces kupovine je isti, a oružja su slična onima iz 1.6 verzije. Smatram da je Valve odradio sjajan posao i drago mi je što ne uvode drastične promene, što je važno i za esports scenu. Da biste stigli do vrha, morate trenirati godinama. U tom smislu, CS je za mene sličan fudbalu. Nadam se da će igra još dugo zaživeti”.
Counter-Strike se prvobitno pojavio kao mod za igru Half-Life, koji su razvili Gooseman i Džes ”Cliffe” Klif. Beta verzija je objavljena 19. juna 1999. godine, a Valve je kasnije otkupio prava na igru. Verzija 1.0 je ugledala svetlost dana 9. novembra 2000. godine, dok je najnovija, CS2, izašla 27. septembra 2023. godine.