Pre tačno 30 godina, 9. decembra 1994. godine, Tekken je debitovao na arkadnim mašinama u Japanu i postavio temelje za jednu od najpoznatijih i najdugovečnijih franšiza u istoriji video igara. Ono što je počelo kao tehnološki eksperiment studija Namco, postalo je globalni fenomen i sinonim za borilačke igre.
Zanimljivo je da Tekken u početku nije ni bio zamišljen kao borilačka igra. Tokom 1993. godine, Namco je radio na razvoju alata za animaciju 3D likova. Ideja da alat preraste u igru pojavila se nakon posete Kena Kutaragija, tvorca PlayStationa, koji je tražio naslov koji bi se mogao takmičiti sa tada popularnim serijalom Virtua Fighter. Prvobitni naziv igre bio je Rave War, ali je na kraju promenjen u jednostavni i upečatljivi Tekken, što na japanskom znači “gvozdena pesnica.”
Tekken je bio revolucionaran u borilačkom žanru, donoseći 3D borbe s fokusom na realistične animacije i jedinstveni sistem kontrola. Umesto klasičnog podešavanja tastera za jačinu udarca, Tekken je predstavio sistem u kojem su tasteri bili dodeljeni različitim delovima tela – levim i desnim rukama i nogama. Ovo, uz dodatak naglaska na ritmičnost i preciznost komandi, učinilo je igru jedinstvenom i izazovnom.
Prvi Tekken se isticao i tehničkim dostignućima, uključujući izvođenje igre u 60 FPS-a na konzoli PlayStation, što je tada bilo revolucionarno. Uprkos ograničenoj postavi boraca, likovi poput Kazuje Mišime, Hiačija, Nine, King-a i Pola Feniksa brzo su postali ikone koje su nastavile da dominiraju u nastavcima.
Iako je Tekken na arkadama bio popularan, prava eksplozija usledila je kada je igra prebačena na PlayStation 1995. godine. Tekken je postao prva igra za ovu konzolu koja je premašila milion prodatih primeraka, cementirajući svoju poziciju kao jednog od ključnih naslova za Sony.
Do danas, Tekken je prodat u preko 54 miliona primeraka, što ga čini jednim od najuspešnijih serijala u industriji video igara. Tekken 8, najnoviji nastavak koji je izašao 2024. godine, nastavlja tradiciju, donoseći unapređenu grafiku, dinamične borbe i produbljenu priču koja se oslanja na porodične konflikte Mišima.
Tekken je odavno prešao granice kućnog igranja i postao nezaobilazan deo globalne esports scene. Njegovo mesto na turnirima poput EVO-a i u okviru zvaničnih liga poput Tekken World Tour-a omogućilo je igračima širom sveta da pokažu svoje veštine i podigne borilački žanr na viši nivo.
Tekken nije samo igra – to je kulturni fenomen, priča koja traje već tri decenije i inspiriše nove generacije igrača. Uz stalni razvoj i inovacije, Tekken i dalje dokazuje da je kralj borilačkih igara.
Koji je vaš prvi susret s Tekkenom i omiljeni lik? Podelite s nama i obeležite 30. rođendan ove legendarne igre!