Divan dan za jednu od najpopularnijih mobilnih igara svih vremena.
Clash of Clans finskog studija Supercell danas slavi svoj 12. rođendan. Clash of Clans ima bogatu istoriju, ali ne samo kao samostalna igra, već kao i prvi naslov u čuvenom Clash univerzumu.
Igra se pojavila u periodu kada je izašao iPhone 5 i kada su Windows telefoni i dalje bili popularni. Sa veoma niskim specifikacijama uređaja, Supercell je želeo da redefiniše tržište mobilnih igara, počevši od Clash of Clans. Igra je nastala za samo šest meseci i odmah je postala veliki hit u Americi.
Popularnost igre je bila tolika da je SoftBank kupio većinski udeo u Supercell-u 2013. godine. Iako je Tencent od tada preuzeo vlasništvo, obe kompanije su developerima u Supercell-u dale potpunu slobodu. Ovo se ispostavio kao dobar potez, pošto finska kompanija i dan danas pravi uspešne igre.
Međutim, ono što Clash of Clans čini tako revolucionarnim naslovom u svetu mobilnih igara jeste njen dug životni vek. Tokom protekle decenije, na Androidu i iOS-u su se pojavile mnoge fenomenalne igre, ali nijedna nije uspela da zadrži toliki broj igrača kao Clash of Clans.
Naravno, nije u pitanju samo puka sreća. Supercell je konstantno dopunjavao igru novim sadržajem koji je podstakao igrače da nastave da je igraju. Drugo, sistem progresije od igrača zahteva dosta vremena kako bi adekvatno izgradili svoje građevine i obučili trupe. Igrači zbog toga postaju dosta vezani za svoju bazu i gledaju na nju kao svoju ličnu kreaciju u koju su uložili veliki broj sati.
Supercell je od 2019. godine krenuo dosta da ulaže u esports scenu igre, sa godišnjim međunarodnim turnirima sa ogromnim nagradnim fondovima. Zajedno sa popularnošću drugih Supercell igara kao što su Clash Royale i Brawl Stars, Clash of Clans i dalje vlada tržištem mobilnih igara.
Kako bi proslavio 12. rođendan igre, Supercell je doneo specijalnu anime temu u Clash of Clans.