Gole kosti.
Nakon jedanaestogodišnje plovidbe kroz ogroman broj oluja, ovog februara smo konačno dobili Skull and Bones od Ubisoft Singapore-a. Šest odlaganja, problemi unutar razvojnog studija, menjanje žanra igre, i druge komplikacije, su nas pripremile da dočekamo ovog pirata sa dve drvene noge, i dva poveza preko očiju, sa veoma skromnim očekivanjima. Međutim, kroz kakve god poteškoće da je ova igra prošla tokom razvoja, ne bi bilo fer prema drugim igrama na trižištu ako bi finalnom proizvodu progledali kroz prste. Pogotovo ako se radi o igri koja košta 70 evra, i igri koju je Ubisoft CEO, Yves Guillemont, proglasio AAAA igrom. Ni ja nikada nisam imao zadovoljstvo da igram AAAA igru, zato hajde da vidimo šta nas očekuje u ovim ne istraženim vodama.
Hikikomori pirati.
Ubisoft je Skull and Bones prvobitno zamislio kao ekspanziju klasika Assassin’s Creed: Black Flag, i mnogi gejmeri su se upravo uhvatili za ovu stavku i pre 11 godina formirali određena očekivanja za ovu igru. Jako dugo gotovo da nismo dobili nikakve informacije o ovoj igri, a većina igrača verovatno nije ni uspela da isprati kroz šta je sve ova igra prošla do ovog februara. Hladan tuš realnosti je ipak došao za sve koji su dugo čekali ovu igru kada je Ubisoft pre nekoliko nedelja otvorio servere i pustio igrače da probaju beta verziju ove igre. Retko ko je izašao iz tog beta testa sa pozitivnim ocenama, a sada kad smo prošli kroz kompletnu igru shvatamo i zašto. Reći ću nešto što će možda u početku zvučati čudno, ali imam dosta argumenata koji će dati smisao ovoj tvrdnji. Skull and Bones nije igra o piratima. Ovo je najbanalnija live service igra koja nosi skin pirata.
Hikikomori je naziv sa stanovnike Japana koji gotovo nikad ne izlaze iz svog doma, a upravo tako se i ponašaju pirati u Skull and Bones. Vi ste u principu brod koji plovi po veoma tipočnom Ubisoft otvorenom svetu, i rešavate tipične Ubisoft misije da bi usavršili vaš brod. Pošto je ovo live service igra ne očekujte interesantnu priču, i spremite se da ogroman deo vremena provedete u skupljanju ajtema različitog kvaliteta, a najkvalitetniji vas naravno očekuju nakon par desetina sati u endgejmu. Biće srećom i borbi protiv drugih brodova koje znaju da budu zabavne, a i dok plovite igra će vas počastiti vizuelno impresivnim momentima. U tim ranim momentima ćete možda i uživati, ali kada svojim čizmama kročite na tlo, želećete što pre da se vratite realističnim talasima. Van broda možete da radite vrlo ograničen broj stvari, a vizuali postaju daleko manje impresivniji, kao i karakteri koje srećete. Dakle, ako ste mislili da u Skull and Bones imate slobodu kao u Assassin’s Creed: Black Flag, mislim da je bolje da ne poredite ove dve igre.
Previše klimavih dasaka na ovom brodu kapetane
Ogroman broj lenjih live service mehanika je prisutan u ovoj igri. Previše vremena plovite od jedne do druge tačke i više ste neka vrsta kurirske službe, nego što ste pirati. Misije i zadaci postaju jako brzo dosadni, a to je zato što je čitav tok ove igre kreiran da vam oteža ili maksimalno uspori progres. Proći će sati, a kada zapravo dobro razmislite šta ste za to vreme uradili, primetićete da to nije bila nikakva piratska avantura. I arkadne borbe brodova će takođe brzo zastariti, a jedino igrači koji vole granjdovanje će naći neki smisao u ovom gejmpleju. Za svako unapređenje broda ćete morati da skupljate previše stvari, i trošite objektivno mnogo vremena, ali ipak prava zabava u live service igrama kreće u engejmu zar ne? Paaaaa….
Iako vam engejm nudi neke nove sadržaje, i ovaj aspekt igre je sastavljen od jednostavnih i lenjih rešenja, a kada iskusite nekoliko različitih tipova misija to je sve što ćete videti od ovog dela igre. Ali hej, makar sam nabavio kul ljubičasti top. Svaka live service igra ima momenat granjdovanja, ali je potrebno da igrač dobije adekvatnu nagradu za uloženi trud i vreme. Plašim se da sam se svaki put osetio namagarčeno u ovoj piratskoj trampi. Plovićete na sve strane da skupite retke materijale, a frapantna stvar je to što su kreatori odlučili da njihovu količinu ograniče po serveru. Šta to znači? Pa ukoliko su drugi igrači obrstili materijale ili resurse na serveru na kojem ste vi, moraćete da ih potražite na drugom. Ovo je zaista jezivo loša odluka za mehaniku u live service i MMO igrama. Veliki broj endgejm sadržaja je ne izbalansiran i nećete se retko susresti sa misijama koje su bez poente, ili praktično ne funkcionišu. Isto važi ako želite da se obračunate sa nekim drugim brodom u PvP regijama.
Završni komentar
Skull and Bones može da vas na kratko vreme zabavi, ali što duže budete igrali ovu igru sve ćete više imati utisak da obavljate neki dosadni kućni posao. Makar kada spremite stan možete da budete zadovoljni rezultatima koje ste postigli, dok bi Skull and Bones uporedio kao da ste komšiji sredili čitavo dvorište, a za taj trud ste dobili 100 dinara. Sve tradicionalne Ubisoft mehanike koje nismo voleli u prethodnim igrama se nalaze u Skull and Bones, a gejmplej nije ni blizu toliko zabavan da možemo da kažemo da ova igra zaslužuje cenu od 70 evra. Ova cena je poseban trn u oko jer za ove pare možete da kupite praktično dve igre koje će vam pružiti daleko više zabave, i u kojima ćete sigurno provesti više vremena. Live service igre mogu da vremenom isprave probleme koje imaju, ali Skull and Bones u temeljima ima ogromne greške, dosadne mehanike, i nelogične sadržaje, tako da je teško zamisliti da ćemo ikad videti ispravke ovih aspekata. Na kraju, ispostavlja se da su AAAA igre još gore od AAA, zato se ja vraćam mojim anonimnim alkoholičarima (AA).
Skull and Bones je izašao 16. februara za PlayStation 5, Xbox Series X/S i PC.
Pozitivno
- Borbe brodovima
- Vizuali i atmosfera dok plovite
Negativno
- Lenje mehanike
- Priča u igri
- Sadržaji na kopnu
- Loše izbalansirana igra
- Nefunkcionalni zadaci i misije bez poente
- Granjd