Da li je izgubljeni princ našao svoju krunu?
Ubisoft nas je prošle godine iznenadio sa vestima da ćemo ipak dobiti Prince of Persia igru nakon brojnih muka sa razvojem Sand of Time rimejka. Možda nije nova verzija starog klasika koju smo očekivali, ali novi Prince of Persia: The Lost Crown je sasvim dobra zamena i možda početak novog poglavlja za ovaj serijal. Razvoj igre Prince of Persia: The Lost Crown je srećom pao u ruke veoma talentovanog Ubisoft tima iz Montpeljea, koji je radio na Rayman Origins i Legends 2D platformerima koji i dan danas važe za neke od najboljih igara iz tog žanra. Na osnovu svega što smo iskusili možemo da kažemo da se tim dobro snašao i u metroidvanija žanru, mada su se veterani sigurno sreli sa sličnim mehanikama u drugim metroidvanijama. Svakako prijatno iznenađenje od Ubisoft-a od koga već nekoliko godina ne očekujemo ništa spektakularno.
Četrnaest godina zakopan u pesku
Mnogo je prošlo od kad smo poslednji put igrali neku Prince of Persia igru, a to je bio Prince of Persia: The Forgotten Sands iz 2010. godine. Novi Prince of Persia: The Lost Crown je zamenio 3D perspektivu sa 2D, po uzoru na klasik koji je izašao davne 1989. godine. The Lost Crown je iskoristio razne elemente iz originala, a pri tom ih i modernizovao. Svu magiju koju su koristili za kreiranje modernih Rayman igara, studio je iskoristio i u ovoj igri, i zato su platformski izazovi i dizajn nivoa vrlo dobri. Kombinovanje specijalnih sposobnosti dok se krećete kroz nivoe je zanimljivo tokom čitavih dvadesetak sati, koliko će vam trebati da pređete ovu igru, a mehanike sa manipulacijom vremena (koje smo videli u prošlim igrama) omogućavaju igri da stvori interesantne ideje. Što više napredujete sve ćete više morati da se oslanjate na nove sposobnosti, a kreatori su se potrudili da igra nije baš ”šetnja kroz park”. Akciju prati i dobra muzika, tako da je atmosfera generalno vrlo prijatna kada spojimo sve elemente koji formiraju prilično dobru metroidvaniju.
Nešto staro, nešto novo
Dobili smo solidnu mešavinu elemenata koji nam prvo padnu na pamet kada pomislimo na Prince of Persia igru, zajedno sa elementima moderne metroidvanije. Kreatori su definitivno želeli da osetimo makar deo duha koji je činio original, iako je The Lost Crown transformisan u nešto mnogo komplikovanije. Komplikovano je pridev koji možda ne bi iskoristio za priču u ovoj igri, koja je jedna od slabih tačaka ove metroidvanije, a nismo ni impresionirani dizajnom glavnog karaktera (Sargon), koji izgleda kao mnogi karakteri iz modernih igara kada developeri žele da prikažu ”kul” lika. Pomešana osećanja imamo i prema borbama u igri. Dok su borbe sa bosovima interesantne, i teraju vas da upotrebljavate gotovo sve adute, obične neprijatelje pre tih borbi je prilično lako savladati čak iako ne koristite Sargonove sposobnosti. Igra je možda mogla da bude i malo kraća, jer određeni delovi se nekako oduguvlače. Ove stvari bi mogle da se navedu kao sitnice, jer The Lost Crown sadrži mnogo više pozitivnih stvari nego negativnih. Mnogi gejmeri će se složiti da je gejmplej najvažnija stvar u video igri, jer kao što bi Nintendo Reggie rekao: ”Ako igra nije zabavna, zašto je i praviti?” A The Lost Crown jeste zabavan.
Završni komentar
Prince of Persia: The Lost Crown je igra koja će se svideti i metroidvanija novajlijama i veteranima, ali i generalno kvalitetna igra koja dobro implementira formulu ovog žanra, i ubacuje par noviteta. Posebnu pažnju treba skrenuti na veliki broj opcija koje imate kada birate težinu igre, pošto možete detaljno da podesite koliki izazov će vam pružiti platformisanje, borbe i drugi elementi igre. Istraživanje u igri je takođe interesantno i želećete da zavirite u gotovo sve delove mape, a u tome će vam pomoći i jedinstvena memory shards mehanika koja vam dozvoljava da skrinšot igre postavite na određenu lokaciju na mapi. Gotovi su dani kada smo se gubili u eksel mapama metroidvanija, i ova mehanika je veoma dobro došla. Grafički stil u igri je gotovo idealan, a ako volite spektakularne scene to ćete sigurno doživeti tokom borbi sa bosovima i običnim neprijateljima kada im kontrirate napade. Mehanike tokom borbi podsećaju na osnove neke tuče, i oni koji imaju malo iskustva u njima će brzo shvatiti šta treba da rade. Nikakve zamerke nemamo ni na muziku, a rekli bi da je najveća slabost nove Prince of Persia igre priča. Prince of Persia: The Lost Crown je sigurno prvo iznenađenje 2024. godine, i mislimo da bi Ubisoft mogao da izvuče dosta pouka iz ove igre, pogotovo što se tiče fokusa na kvalitet, a ne kvantitet.
Prince of Persia: The Lost Crown izlazi 18. januara za PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, Nintendo Switch i PC.
Pozitivno
- Borbe sa bosovima
- Izazovno ali ne naporno platformisanje
- Grafički stil
- Mehanike jedinstvene za ovu igru
Negativno
- Slabija priča
- Sporiji uvod u igru